سلامت

میوه‌هایی که می‌توانید با آنها چیپس میوه درست کنید +فواید آنها

چیپس میوه موژان

آخرین بروز رسانی ۹ تیر, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

مقدمه چیپس میوه

چیپس میوه از جمله تنقلات بسیار خوشمزه و در عین حال سالم است که می‌توانید از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید. افرادی که قصد دارند از خوردن تنقلات مضری مانند چیپس و پفک خودداری کنند، می‌توانند چیپس میوه را به عنوان یک گزینه عالی در نظر داشته باشند. در این مطلب قرار است به شما میوه‌هایی را معرفی کنیم که با استفاده از آنها امکان درست کردن چیپس را خواهید داشت.

چیپس میوه چیست و طرز تهیه چیپس میوه چگونه است؟

چیپس سیب خشک

سیب سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و برای سلامتی بسیار ضروری خواهد بود.چیپس سیب برای میان وعده بسیار سالم است و طرز تهیه آن نیز بسیار آسان خواهد بود. از آنجایی که بسیاری از افراد به خوردن میوه‌ها و به ویژه سیب، علاقه‌ای نشان نمی‌دهند؛ تهیه چیپس سیب می‌تواند جایگزین مناسبی برای این میوه باشد.

 

چیپس میوه خشک موز

بسیاری از کودکان به خوردن موز علاقه نشان می دهند و احتمالا می‌توانید مقداری چیپس موز برای میان وعده‌ای در مدرسه‌شان در نظر بگیرید. تهیه کردن چیپس موز نیز بسیار ساده خواهد بود و برای این کار تقریبا به نیم ساعت زمان نیاز دارید.

شما همچنین می‌توانید این چیپس میوه را به روش‌های گوناگون و با در نظر گرفتن ذائقه شخصی خود درست کنید. در نهایت نیز نیازی به یخچال نبوده و امکان نگهداری از آن برای چند روز را خواهید داشت. البته باید هشدار بدهیم که بعید است بتوانید چیپس موز را برای چند روز نگه دارید! زیرا کودکان همان روز اول کل این میان وعده را مصرف می‌کنند.

 

چیپس میوه خشک  گلابی

گلابی شیرین، خوشمزه و با طعمی عالی است و اکثر افراد از خوردن آن لذت می‌برند. گلابی همچنین منبع خوبی از فیبر بوده و برای سلامتی شما مفید است. شما می‌توانید چیپس گلابی را حاضر کرده و آن را در فصل‌هایی استفاده کنید که امکان برداشت گلابی در آنها وجود ندارد.

همانطور که می‌دانید، میوه گلابی بسیار سالم و مغذی بوده و می‌توانید از آن در وعده‌های صبحانه و عصرانه نیز بهره بگیرید. با تهیه کردن چیپس گلابی، خیالتان برای فصول سرد راحت خواهد بود و این میوه محبوب را همواره در کنارخود خواهید داشت.

 

چیپس  میوه خشک آناناس

آناناس یک میان وعده بسیار خلاقانه و خوشمزه است که کودکان شما عاشق آن خواهند شد. آناناس با طعم شیرینی و ترشی که دارد، احتمالا محبوب بسیاری از بزرگسالان نیز است؛ اما همچنین باید به فیبر بالا، ویتامین c، ویتامینb1، ویتامین  b6، مس، پتاسیم و منگنز موجود در آناناس نیز اشاره کنیم. شما می‌توانید چیپس آناناس را به روش‌ها  و اشکال مختلفی تهیه کنید. برای مثال امکان تهیه این چیپس به شکل دایره‌ای و یا مکعبی وجود دارد.

شما همچنین می‌توانید از این چیپس میوه در مهمانی‌های خود استفاده کنید. زیرا آناناس، میوه‌ای لوکس به حساب می‌آید و استفاده از آن برای پذیرایی مهمانان کاری بسیار خلاقانه خواهد بود.

 

فواید چیپس میوه برای سلامتی

میوه خشک بسیار مغذی است؛ یک تکه میوه خشک تقریبا همان مواد مغذی میوه تازه را در خود دارد. از نظر وزن، میوه خشک دارای بیش از ۲.۵ برابر فیبر، ویتامین و مواد معدنی میوه تازه است. بنابراین یک وعده می‌تواند درصد زیادی از میزان توصیه شده روزانه بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را تامین کند.

میوه خشک به طور کلی حاوی فیبر زیادی است و منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، به ویژه پلی فنول‌ها خواهد بود. آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، با مزایای سلامتی زیادی از جمله بهبود جریان خون، سلامتی بهتر هضم و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها همراه هستند.

مطالعات متعددی نشان داده است افرادی که میوه خشک می‌خورند، در مقایسه با افرادی که میوه خوشمزه مصرف نمی‌کنند، وزن کمتری خواهند داشت و بیشتر از مواد مغذی استفاده می‌نمایند. میوه خشک همچنین منبع خوبی از بسیاری از ترکیبات گیاهی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است.

حرف آخر درباره چیپس میوه

همانطور که در این مطلب خواندید، چیپس میوه سرشار از فواید بسیار زیاد است. بنابراین مصرف آن می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از آن به عنوان میان وعده خود و کودکانتان استفاده کنید و یا در مهمانی‌ها از چیپس میوه برای پذیرایی بهره بگیرید.

با وجود این اگر فرصت و حوصله کافی برای درست کردن چیپس میوه را ندارید، انواع مختلف آن در بازار موجود هستند که می‌توانید آنها را تهیه کرده و از فواید آنها بهره بگیرید.

۱,۰۹۵
https://mojan-co.com/?p=5509
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید عرب نژاد
سعید عرب نژاد
3 سال قبل

ممنون از مقاله مفید که در سایت قرار دادید