سلامت

تمام خواص چیپس میوه (قسمت یک)

قیمت میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۱۳ بهمن, ۱۳۹۹ توسط تحریریه موژان

از خواص و فواید چیپس میوه بیشتر بدانید!

میوه خشک، چیپس میوه، اسلایس میوه جایگزین بسیار خوبی بعلت داشتن ارزش غذایی بالا، برای چیپس های صنعتی محسوب می‌شود. میوه خشک طی سالیان اخیر طرفداران و خریداران زیادی در کشور پیدا کرده است به خصوص افرادی که به‌ سلامتی بیشتر اهمیت می‌دهند میوه خشک را دست‌ کم نمی ‌گیرند و آن را حتماً در برنامه غذایی خود جای می‌ دهند چرا که انواع ویتامین های مورد نیاز بدن در آن موجود می ‌باشد.در این مقاله مهمترین خواص های تمام چیپس میوه و میوه خشک را به طور اجمالی بررسی خواهیم کرد.

چیپس میوه موژان مخلوط

 

  باقلا سبز خشک 

 

  1. تقویت سیستم ایمنی : باقلا سرشار از مس بوده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها می گردد.
  2. افزایش سلامت قلب : با داشتن فیبر بالا، سبب کاهش کلسترول خون و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی می شود.
  3. بهبود عملکرد دستگاه گوارش : دارای مقادیر زیادی فیبر بوده و سبب تسریع در هضم مواد غذایی می شود
  4. تنظیم و کنترل قند خون : فیبر موجود در آن سبب کنترل و تنظیم قند خون شده و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.
  5. پیشگیری از پوکی استخوان : کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا خشک، باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

پرتقال توسرخ خشک

 

  1. چیپس پرتقال حاوی آنتوسیانین ها و زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی مفید است که علاوه بر کاهش التهاب، می تواند در برابر رادیکال های آزاد مبارزه کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری های کبد و قلبی را کاهش دهد.
  2. منابع فیبر و پتاسیم موجود در آن سبب بهبود سلامت قلب می شود. همچنین پتاسیم می تواند خطر فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهد.
  3. ویتامین سی موجود در پرتقال توسرخ خشک سبب مهار سلول های سرطانی می شود. علاوه براین، به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و برای پیشگیری از بیماری های ویروسی و عفونی همچون سرماخوردگی بسیارمفید است.
  4. این میوه خشک سرشار از ویتامین آ است و به همین دلیل به افزایش سلامت چشم کمک می کند. همچنین، رنگدانه های آن به بهبود بینایی و کاهش شدت زخم ها کمک می کند.
  5. دارای مقادیر زیادی فیبر است و به همین دلیل به هضم غذا کمک می کند. همچنین، از جذب کلسترول به جریان خون جلوگیری کرده و سبب کاهش کلسترول بد خون می شود. همچنین فیبر موجود در آن سبب کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود.

پیاز خشک 

 

  1.  چیپس پیاز کسانی که از پوکی استخوان رنج می برند حتما از پیاز استفاده کنند. بدلیل اینکه پیاز خشک دارای مقادیر قابل توجهی از پتاسیم و کلسیم است، مصرف آن به صورت روزانه و مرتب از بروز آرتروز و روماتیسم پیشگیری کرده و ورم مفاصل را نیز در افراد مستعد کمتر خواهد کرد.
  2. افرادی که از ناتوانی جنسی رنج می برند اگر به طور مرتب پیاز مصرف کنند تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند.
  3. اگر دچار درد دندان، گوش درد یا درد قاعدگی هستید، مصرف منظم پیاز را فراموش نکنید زیرا بسیار می تواند به رفع این مشکلات کمک کند.
  4. سلنیوم و ویتامین C موجود در پیاز برای درمان و جلوگیری از سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار مفید است. بنابراین شما می توانید با ترکیب کردن پیاز خام به همراه عسل و زنجبیل جوشانده ای پر خاصیت تهیه کرده و روند بهبود سرماخوردگی را در خود افزایش دهید.
  5. اگر حشره ای شما را نیش زد می توانید کمی پیاز خشک را در آب خیسانده بر روی محل گزیده شده بگذارید و آن را با دستمال تمیزی ببندید تا مدتی بر روی محل مورد نظربماند. چون پیاز دارای خاصیت ضد التهابی است روند بهبودی را سریع تر می کند.

توت فرنگی خشک

  1. غنی از ویتامین های A، گروه B وC است.
  2. کسانی که در حال گذراندن دوره نقاهت هستند حتمأ از توت فرنگی استفاده کنند.
  3. توت فرنگی چون ماده فیتو کمیکال دارد باعث تأثیرات مثبت بر روی مغز شده و اثرات مخرب پیری مغز را کاهش می دهد.
  4. مادران باردار ممکن است گاهی در فصلی ویار این میوه را پیدا کنند که در بازار قابل دسترسی نباشد بنابراین میتوانند در هر زمان که بخواهند از نوع خشک آن بهره برده، آهن مورد نیاز بدنشان را تأمین کنند.
  5. اگر با خستگی به خواب می روید و این احساس را دارید که اشتهایتان کم شده از توت فرنگی خشک استفاده کنید چون هورمون هایی را دارا می باشد که روند بهبود خواب را تسریع بخشیده و باعث باز شدن اشتها می شود.

چیپس میوه خشک به

  1. چیپس میوه خشک بمیوه به کاملا رسیده دارای طبیعت معتدل است. میوه به حاوی انواع ویتامین های C، B و A و قند است. همین ویتامین ها در “به خشک شده“ نیز موجود است.
  2. با خوردن به یا دمنوش به، عرق بدن خوشبو می شود.
  3. در درمان بسیاری از بیماریها مانند اسهال بخصوص اسهال خونی، عفونت روده و ورم روده، سوزش ادرار، التهاب ها و سردرهای شدید و تنگی نفس موثر است.
  4. برای درمان و بهبود زخم معده کاربرد دارد.
  5. بوی نامطبوع دهان را از بین می برد.

ممنوم از اینکه در قسمت اول از خواص چیپس میوه با ما همراه بودید.

۱۵۰
https://mojan-co.com/?p=6479
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها