تجارت

قوانین صادرات میوه خشک

میوه خشک مخلوط موژان

آخرین بروز رسانی ۷ خرداد, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

صادرات میوه خشک

در طی سال های گذشته و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، صادرات میوه خشک یکی از بهترین گزینه های پیش رو به جهت توسعه تجارت خارجی بوده است. البته انجام آن تنها در صورتی که مطابق با استاندارد میوه خشک جهانی صورت گیرد میتواند نتیجه مثبت را به همراه داشته باشد.

اینجاست که آگاهی از قوانین صادرات میوه خشک اهمیت بالایی پیدا می کند. زیرا در صورت آگاهی از این قوانین، می توانید اشتغال زایی کرده و از هدر رفتن ضایعات کشاورزی نیز جلوگیری به عمل آورید. جالب اینجاست؛ ضایعات بخش کشاورزی چیزی حدود ۳۰درصد را به خود اختصاص می دهند که با توجه به میزان بالای آن، می تواند به پیشرفت اقتصادی-اجتماعی خصوصا در مناطق روستایی کمک کند.

اگر بخواهیم به آمار و ارقام رجوع کنیم باید بگوییم؛ اتحادیه اروپا بزرگ ترین بازار خشکبار دنیا را با بیش از ۴۰ درصد کل وادرات جهانی به خود اختصاص داده است. از طرفی این میزان آمار روز به روز در حال افزایش است. همین مسئله راه را برای صادرکنندگان میوه خشک فراهم آورده تا سود قابل توجهی را به جیب بزنند. پس اگر در دسته این قبیل از افراد قرار میگیرید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

 

با قوانین صادرات میوه خشک آشنا شوید

به طور کلی سیب، آلبالو، قیسی، نارگیل، آلو، نارنگی، موز، کیوی و پرتقال از جمله میوه هایی هستند که با تبدیل آنها به چیپس، قابلیت صادرات پیدا می کنند. روش های مختلفی برای صادرات میوه خشک وجود دارد که از جمله آنها میتوان به روش ارگانیک و بدون افزودن مواد شیمیایی اشاره کرد. البته تمامی اینها زمانی به نتیجه خواهد نشست که قوانین صادرات میوه خشک را بدانید. پس خالی از لطف نیست آنها را با شما به اشتراک بگذاریم:

 

* کیفیت میوه خشک (خشکبار میوه )

برای دریافت مجوزات لازم، محصولات شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.  به همین دلیل است که بر روی نام میوه خشک صادراتی، حتما نام کامل کشور مبدا ذکر می شود. با توجه به قوانین سختگیرانه اروپا برای وادرات میوه خشک، توصیه می شود که تا حد امکان میزان مجاز آلاینده ها تطابق داشته باشند.

 

*درج برچسب های لازم برای دریافت خشکبار میوه چگونه است.

اگر قصد صادرات میوه خشک را دارید باید برچسب های زیر را بر روی محصولات درج کنید. این یکی از مهم ترین قوانین صادرات میوه خشک به حساب می آید.

  • اعلام نام محصول. ( حتی در صورت خشک شدن طبیعی یا اضافه شدن شکر نیز باید ذکر شود.)
  • اطلاعات میوه ها باید ذکر شود. خصوصا اگر حاوی پوست باشند.
  • در برچسب ها برای برخی از میوه های خشک که دارای دانه یا هسته هستند، باید اعلام شود.
  • نه تنها درجه بندی، بلکه سال تولید و مشخصات محصول برای بر روی برچسب مشخص شود.

 

*اخذ گواهینامه مورد نیاز برای خشکبار میوه 

برای اینکه بتوانید الزامات و قوانین صادرات میوه خشک را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید گواهی امنیت غذا را دریافت کنید. این گواهی یکی از رایج ترین گواهینامه ها در اتحادیه اروپا می باشد. که از آن تحت عنوان BRC/FSSC22000/ IFS یاد می شود. از طرفی گواهی های مرتبط به محصولات ارگانیک و حافظت محیط زیست نیز، از جمله گواهی هایی که به حساب می آیند که در طی سال های گذشته بسیار رایج شده است و آن را IFOAM نامیده اند.

 

کلام آخر

این مسئله را نمیتوان کتمان کرد که خشکبار ایران در سراسر جهان، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. حتی با وجود تحریم ها، بسیاری از کشورها از طریق واسطه ها اقدام به خرید آن می کنند. از پرطرفدارترین کشورهای میوه خشک ایران میتوان به چین، روسیه، عراق، ژاپن، برزیل، استرالیا، کانادا و… اشاره کرد. 

 

 

 

برای صادرات اسلایس میوه چه مواردی مورد نیاز است؟

برای صادرات خشکبار میوه مقاله را مطالعه فرمائید و در صورتی که سوالی مطرح است در قسمت کامنت ذکر کنید در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.


آیا موژان صادر کننده چیپس میوه می باشد؟

شرکت موژان صادر کننده میوه خشک به بیش از ۱۰ کشور در جهان از جمله آمریکا و کانادا میباشد. در صورتی که شما نیز میخواهید صادر کننده میوه خشک باشید با موژان در ارتباط باشید.

۶۳۷
https://mojan-co.com/?p=6876
اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینگ
زینگ
3 سال قبل
در انتظار تایید

ممنون از اطلاعات مفید در مورد قوانین صادرات میوه خشک که به اشتراک گذاشتید از سایت ما هم دیدن فرمایید

سید علی
سید علی
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید به مجموعه موژان- ممنون از مقاله خوبتون – نحوه اخذ گواهینامه به چه صورت است؟

مهدی
مهدی
2 سال قبل

سلام بسیار مطلب خوبی بود،در مورد صادرات میوه خشک به کشورهای عربی هم مقاله ایی آماده کنید.

ناهید یعقوبی
ناهید یعقوبی
1 سال قبل

بسیار عالی به موارد مهم در صادرات میوه خشک پرداختید

شریف
شریف
1 سال قبل

سلام بنده میوه خشک درجه یک با بسته بندی لوکس و مشتری پسند دارم خوشحال میشم اگر از راهنمایی های شما برای صادرات استفاده کنم

saeed
saeed
9 ماه قبل

سلام…خسته نباشید…چگونه میشه در فرایند صادرات میوه خشک با مجموعه موژان همکاری کرد؟