سلامت, آموزش, معرفی محصول

خرید زنجبیل خشک + قیمت روز زنجبیل

طرز تهیه زنجبیل خشک شده

آخرین بروز رسانی ۱۲ خرداد, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

خرید و قیمت زنجبیل خشک

 

اسلایس زنجبیل

زنجبیل حبه‌ای (پاستیل زنجبیلی)

زنجبیل خشک یکی از ادویه‌های مهم و ضروری است که در خانه هر ایرانی یافت می‌شود. به این فکر کرده‌اید که این ادویه خوش طعم و خوش بو از کجا آمده است؟ گیاه زنجبیل از گذشته‌های دور به عنوان یکی از گیاهان دارویی شناخته شده بود و امروزه نیز از این گیاه برای رفع و درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها استفاده می‌شود. زنجبیل گیاهی است با ساقه نازک نی مانند، با گل‌هایی سبز رنگ که ساقه زمینی آن که به شکل شلغم است، استفاده می‌شود.

این گیاه شدیدا به خشکی و نور مستقیم خورشید حساس است، به همین دلیل بیشتر در مناطق استوایی و مناطقی که دارای باران‌های موسمی هستند کاشته می‌شود. بعد از کشف بسیاری از رازهای درمانی زنجبیل، این گیاه بیشتر و به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. بسیاری از افراد این گیاه را به صورت رنده شده، پودر شده و خشک شده استفاده می‌کنند. در این مقاله از زرین میوه موژان درباره طرز تهیه دمنوش از زنجبیل خشک و خواص استثنایی این گیاه توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

خواص زنجبیل چیست؟

همان طور که گفتیم زنجبیل خشک دارای خواص بسیار ویژه و استثنایی است که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ضد التهاب: زنجبیل خشک به دلیل بهبود وضعیت گردش خونی از هرگونه التهاب پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند نواحی ملتهب بدن را بهبود بخشد و از بروز مجدد آن جلوگیری کند.
  • ضد تهوع: زنجبیل خشک دارای موادی است که از تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند، معمولا افرادی که از تهوع صبحگاهی یا تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی رنج می‌برند از این گیاه برای بهبود وضعیت خود استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است این گیاه دارویی استثنایی برای بهبود حالت تهوع بانوان باردار نیز موثر باشد، البته بهتر است پیش از استفاده از زنجبیل حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.
  • کاهش درد عضلانی: بسیاری از ورزشکاران یا افرادی که ورزش را به تازگی آغاز کرده‌اند، برای جلوگیری از ایجاد درد عضلانی در بدنشان یا بهبود درد از زنجبیل خشک استفاده می‌کنند. معمولا این گیاه به گونه‌ای است که تاثیر صد در صد و آنی ندارد، بلکه به مرور زمان و پس از گذشت مدت زمانی تاثیر خود را نشان می‌دهد.
  • پیشگیری از سرطان: سرطان بیماری است که در آن سلول‌هابه صورت غیرطبیعی شروع به رشد و تکثیر می‌کنند. آزمایش‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که استفاده از زنجبیل توانسته از بروز سرطان سینه، لوزالمعده و روده جلوگیری کند.
  • جلوگیری از عفونت: مواد مغذی زنجبیل از بروز عفونت جلوگیری می‌کند، همچنین برای کاهش عفونت‌های موجود در دهان مانند عفونت لثه، ورم لثه و دندان از عصاره زنجبیل یا پودر زنجبیل استفاده می‌کنند. استفاده از این روش باعث کاهش درد و کاهش عفونت در آن ناحیه می‌شود.
  • کاهش قند خون: زنجبیل قند خون ناشتا را کاهش می‌دهد و از این طریق برای جلوگیری یا کنترل بیماری دیابت موثر واقع می‌شود. علاوه بر این مورد، استفاده از زنجبیل خشک از بیماری‌های قلبی نیز پیشگیری می‌کند.

[table id=1 /]

تهیه دمنوش زنجبیل خشک شده

دمنوش زنجبیل

زنجبیل به دو صورت تازه و خشک شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این قسمت نحوه تهیه دمنوش با زنجبیل خشک را آموزش می‌دهیم. روش‌های مختلفی برای تهیه دمنوش زنجبیل وجود دارد که در این قسمت چند نمونه از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • روش اول: زنجبیل طعم تندی دارد بنابراین برای تهیه دمنوش از آن از مواد ترکیبی دیگری نیز استفاده می‌شود؛ اما برخی از افراد طعم تند و تیز زنجبیل را دوست دارند. در این بخش روش تهیه دمنوش خالص را آموزش می‌دهیم.

ابتدا آب را بجوشانید و سپس پودر زنجبیل خشک را به آب اضافه کنید، درست مثل زمانی که چایی دم می‌کنید. پس از مدتی که زنجبیل طعم خود را به آب منتقل کرد و بوی زنجبیل پیچید، می‌توانید آن را نوش جان کنید.

  • روش دوم: این روش یکی از روش‌های تهیه دمنوش ترکیبی است که مورد توجه بسیاری از افراد است. در این روش زنجبیل را با چوب دارچین مصرف می‌کنند.

ابتدا آب را داخل یک کتری می‌جوشانند، سپس ورق‌های دارچین و پودر زنجبیل را به آب جوش اضافه می‌کنند و بعد از ۱۵ الی۲۰ دقیقه دمنوش آماده مصرف می‌شود. می‌توانید برای طعم دار کردن آن به دمنوش از عسل یا نبات استفاده کنید. دمنوش زنجبیل و دارچین یک دمنوش مقوی و درمانی است که هم خاصیت‌های دارچین را دارد و هم خاصیت‌های زنجبیل را دارد.

دمنوش زنجبیل خشک

[table id=2 /]

خرید عمده زنجبیل

خرید عمده زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص درمانی و موارد مصرفی فراوانی که دارد، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که کشورهای استوایی محل تولید زنجبیل هستند، زنجبیل به صورت وارداتی به ایران وارد می‌شود و قیمت بالایی دارد. در ادامه عوامل موثر بر قیمت زنجبیل خشک را بررسی می‌کنیم.

  • کشور تولید کننده محصول و مسافتی که محصول از کشور مبدا به مقصد پیموده است بر قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد.
  • کیفیت محصول، بسیاری از تولیدکنندگان محصول تولید خود را از نظر ظاهر، عطر و طعم طبقه بندی می‌کنند.
  • میزان واردات و پخش محصول، هرچه محصول وارداتی کمتر عرضه شود، قیمت محصول بیشتر می‌شود.
  • میزان تقاضای افراد با قیمت محصول رابطه مستقیم دارد.
  • نرخ ارز، به دلیل وارداتی بودن محصول هرچه نرخ ارز بالا باشد قیمت تمام شده زنجبیل نیز بیشتر می‌شود.
  • تعرفه‌های گمرک نیز بی تاثیر بر قیمت زنجبیل نیست.
  • میزان کشت محصول در کشور تولید کننده بر قیمت زنجبیل تاثیر می‌گذارد. اگر کشاورز محصول بیشتری بکارد، عرضه نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه قیمت محصول پایین می‌آید.
  • هزینه‌های حمل و نقل داخلی و بین المللی نیز می‌توانند بر قیمت تمام شده زنجبیل تاثیر بگذارند.

اسلایس زنجبیل

سخن پایانی

زنجبیل گیاهی است دارویی که نوع خشک شده آن به عنوان ادویه نیز استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای استفاده از این گیاه دارویی وجود دارد که یکی از این موارد درست کردن دمنوش از زنجبیل خشک شده است. دمنوش زنجبیل می‌تواند به صورت ترکیبی با مواد دیگر یا به صورت خالص مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این مقاله درباره قیمت زنجبیل اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار داده شد، شما می‌توانید برای خرید زنجبیل تازه و خشک با کیفیت به سایت فروشگاهی  زرین میوه موژان مراجعه کنید و محصول موردنظر خود را سفارش دهید.

۷۰۲
https://mojan-co.com/?p=9718
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها