سلامت

انواع آلو خشک و خواص آن + خرید و قیمت آلو خشک

قیمت و خرید آلو خشک

آخرین بروز رسانی ۱۱ شهریور, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

خرید آلو خشک

آلو خشک یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خشک است که به دلیل طعم متفاوت و عالی، طرفداران بسیاری دارد. این محصول به دلیل طعم ترشی که دارد در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برخی از افراد این میوه خشک محبوب را به عنوان میان وعده و تنقلات مصرف می‌کنند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آلو چند نوع دارد؟ آیا می‌توان از تمام انواع آن برای درست کردن میوه خشک استفاده کرد؟ خواص آلوهای خشک برای سلامتی افراد چیست؟ چگونه و از چه طریقی می‌توان آلو خشک تهیه کرد؟

برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه آن سایت زرین میوه موژان برآن شد توضیحات جامع و کاملی درباره انواع آلو و نوع خشک شده آن در اختیار شما قرار دهد. پس با ما همراه باشید تا پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنید.

آلو چیست؟

برای پاسخ به سوال آلو چیست می‌توانیم بگوییم آلو میوه‌ای تک هسته است که از نظر شکل، رنگ، طعم و اندازه دارای انواع مختلفی است. این میوه سرشار از مواد مغذی همچون کلسیم، منگنز، مس، پتاسیم، فسفر و روی و آهن است؛ بنابراین می‌تواند مصارف درمانی بسیاری داشته باشد. این میوه معمولا به دو صورت درختچه و درختی وجود دارد و در کشور ایران نمونه اصلاح شده آن به وفور کاشته می‌شود. آلو معمولا به خاطر طعم ترش و خوش مزه‌اش شناخته شده است و افراد بسیاری به دلیل طعم متفاوت و بی‌نظیرش طرفدار آن هستند.

معرفی انواع آلو

همان طور که گفته شد آلو از نظر شکل، طعم، رنگ و اندازه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در این مقاله به توضیح انواع آن می‌پردازیم.

معرفی انواع آلو

  • آلو اروپایی: آلوهای اروپایی آلوهایی با طعم شیرین هستند که از نظر ظاهری شکلی کشیده‌ای دارند. معمولا این نوع محصول به دلیل طعم شیرینی که دارد به عنوان آلو قندی در بازار شناخته می‌شود. نحوه خشک کردن این آلو به راحتی انجام می‌گیرد و شما می‌توانید از خشک شده این میوه به عنوان میان وعده نیز استفاده کنید.
  • آلوسبز: این آلو جز نژاد اروپایی آلوها است که دارای پوستی سبز و بافت داخلی زرد است. زادگاه اصلی این محصول کشور فرانسه است، این میوه دارای طعم متفاوتی است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای خشک کردن باشد.
  • آلو بخارا: آلوهای طلایی کوچک که دارای طعم و رنگ متفاوت هستند به نام آلو بخارا شناخته می‌شوند. این آلو نیز بومی کشور فرانسه است و در آن کشور به عنوان چاشنی غذا از آن استفاده می‌شود. این آلو در کشور ما بیشتر در مناطق کوهستانی شمال شرقی و شمال غربی کشت می‌شود. این آلو سرشار از پتاسیم است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون فشار خون بالا مصرف می‌شود. معمولا خشک شده این محصول را در انواع خورش‌ها استفاده می‌کنند تا طعم و رنگی بی‌نظیر به آن‌ها ببخشد.
  • آلو سانتریزه: نوعی آلو درشت است که منشا گرفته از باغستان‌های اروپا است. رنگ این میوه به قرمز متمایل است و بسیار خوشمزه و خوش طعم است و در بسیاری از غذاها و دسرها از آن استفاده می‌شود. بهتر است بدانید این میوه گوشتی است و انتخاب مناسبی برای خشک کردن به حساب می‌آید.
  • آلو شابلون: قدمت این آلو به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد و زادگاه آن در اروپا و آسیا است. این محصول برای اولین بار از سوی آسیایی‌ها به کشورهای آمریکای شمالی برده شد و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. امروزه از این محصول برای درست کردن انواع دسر و مربا استفاده می‌شود، همچنین خشک شده این میوه نیز منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و می‌تواند برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده شود.

آلو شابلون خشک

  • آلو سیاه: نوعی دیگر از آلو که به دلیل رنگ بنفش تیره‌اش به آلو سیاه معروف است. این آلو از خانواده هلو، شلیل و بادام است و طعم شیرینی دارد. این آلو برای درمان بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان مناسب است و به صورت خشک شده بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آلو قرمز: آلو قرمز پوست و بافتی به رنگ قرمز دارد و طعم ترش تندی دارد که آن را متمایز از سایر آلوها کرده است. این میوه هنگامی که می‌رسد بسیار نرم می‌شود و حمل و نقل آن دشوار می‌شود. معمولا برای تهیه ترشک و لواشک از این نوع آلو استفاده می‌شود. همچنین این آلوها منبع غنی از پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند و برای مصارف درمانی استفاده می‌شوند.
  • آلو برقانی: زادگاه این آلو کشور ایران است و معمولا به صورت خشک شده مصرف می‌شود. خشک شده این آلو را برای تهیه آش و انواع خورش استفاده می‌کنند.
  • آلو قیسی: آلوهای بسیار شیرین از خانوده زرد آلو را آلو قیسی می‌نامند. این آلو طعمی بسیار شیرین دارد و محصول خشک شده آن به عنوان سوغات برخی از شهرهای ایران شناخته می‌شود. خورش آلو قیسی نشان دهنده یکی از کاربردهای اساسی این نوع از آلوها است.
  • آلو خاکی: دارای پوستی سبز و خاکی و گوشتی قرمز تیره است و بسیار خوشمزه و شیرین است و با نام آلوی تو سرخ نیز شناخته می‌شود. این میوه ارزش غذایی بالا و ویتامین‌های زیادی دارد به همین علت مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.

آلو خاکی خشک

تفاوت آلو بخارا با آلو خورشتی

در حال تکمیل توسط تحریریه

فرق آلو سیاه و شابلون

در حال تکمیل توسط تحریریه

انواع آلو بخارا

در حال تکمیل توسط تحریریه

حتما بخوانید : قیمت زردآلو خشک

خواص آلو خشک

خواص آلو خشک

حال که با انواع الو آشنا شدید، وقت آن رسیده است در مورد خواص شگفت انگیز آلو خشک نیز اطلاعاتی به دست آورید.

  • درمان یبوست: آلو خشک سرشار از فیبر است که به عملکر سیستم گوارشی بدن بسیار کمک می‌کند، در واقع فیبر موجود در آلو به حجم دهی مدفوع و سرعت دهی به حرکت مواد زائد کمک شایانی می‌کند. این محصول برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مانند روده‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و گزینه مناسبی است.
  • کاهنده فشار خون: فیبر موجود در آلو خشک از جذب کربوهیدرات اضافی جلوگیری می‌کند و در نتیجه مانع از بالا رفتن قند و فشار خون می‌شود. البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که در مصرف آلو خشک افراط نکنید زیرا ممکن است مشکلاتی همچون اسهال در پیش داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت آلو خشک چیست؟

در حال تکمیل توسط تحریریه

آلو خشک از کجا بخرم؟

حال که با انواع آلو خشک آشنا شدید، وقت آن رسیده است که با نحوه خرید آلو نیز آشنا شوید. برای کاهش قیمت آلوی خشک خریداری شده می‌توانید از مراکز پخش عمده آلو خرید نمایید. همچنین برای تهیه آلو خشک می‌توانید از مراکز بهداشتی و معتبر همچون سایت زرین میوه موژان خریدهای خود را انجام دهید. محصولات این سایت علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول از صفحه اصلی سایت زرین میوه موژان مراجعه کنید.

 

۱,۴۴۱
https://mojan-co.com/?p=10288
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها