سلامت, آموزش

طرز تهیه چای هفت میوه‌ای خشک در منزل

چای میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۱ بهمن, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

چای میوه خشک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در میان جوامع مختلف است. نوشیدن چای از زمان‌های قدیم، به عنوان یک عادت و رسم شناخته شده است و در هنگام پذیرایی از مهمان یک گزینه رایج به حساب می‌آید. کلمه چای در ذهن بسیاری از ایرانیان یادآور چای سیاه در استکان‌های کمر باریک قدیمی است؛ اما بهتر است بدانید دنیای چای گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. شما می‌توانید به جای استفاده از برگ گیاه چای، از مواد دیگر نیز چای تهیه کنید. چای‌هایی با طعم و رنگ مختلف که می‌توانند علاوه بر فراهم کردن بساط یک عصرانه عالی، فواید درمانی بسیاری نیز داشته باشند.

در این مطلب از سایت زرین میوه موژان درباره انواع چای‌ها و دمنوش‌های میوه‌ای صحبت خواهیم کرد. همچنین به طور اختصاصی با روش تهیه چای هفت میوه که چای محبوب و خوش طعم در میان سایر نوشیدنی‌ها است سخن خواهیم گفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با موژان همراه باشید.

چای میوه خشک چیست؟

شما می‌توانید میوه‌های خشک را مانند برگ چای دم کرده و استفاده کنید. چای میوه خشک دارای طعم و رنگ بی‌نظیری است و می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جسمانی را حل کند. شما می‌توانید با تهیه کردن میوه‌های خشک به صورت اسلایدی یا رنده شده، چای با طعم دلخواه خود درست کنید.

معرفی انواع چای و دمنوش میوه خشک و خواص آن‌ها

همان طور که گفته شد، برای درست کردن چای میوه خشک می‌توان از انواع میوه‌های خشک استفاده کرد که در ادامه به برخی از خوش طعم و خوش بو‌ترین موارد اشاره می‌کنیم.

چای و دمنوش آلبالو

چای دمنوش آلبالو

چای میوه خشک آلبالو جز نوشیدنی‌های خوش رنگ است. آلبالو خشک پس از گذراندن مقداری زمان در آب رنگ جذاب و خوش رنگ قرمز را ایجاد می‌کند. طعم این چای یکی از بی نظیرترین طعم‌هایی است که می‌توانید در طول عمر خود تجربه کنید، طعم ترش متمایل به شیرین آن مزه‌ای استثنایی ایجاد می‌کند و شما می‌توانید از آن برای پذیرایی از مهمان‌های خود استفاده کنید.

طرز تهیه این چای به این صورت است که مقدار معینی آب را برای جوشیدن روی حرارت می‌گذارید، زمانی که آب جوشید زیر آن را خاموش کنید. بعد از گذشتن مدت زمان اندکی، هنگامی که دمای آب از ۱۰۰ درجه به ۸۰ درجه سانتی‌گراد رسید آب را برداشته و بر روی آلبالوهایی که از قبل روی صافی قرار داشتند بریزید و اجازه بدهید دم بکشد. با این روش طعم و مزه آلبالو به طور کامل به آب منتقل می‌شود، همچنین به دلیل دمای پایین‌تر از نقطه جوش، آسیبی به بافت آلبالوها وارد نمی‌شود که طعم آن را تغییر دهد.

خواص چای آلبالو

اگر بخواهیم درباره خواص این نوع چای میوه خشک سخن بگوییم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چای آلبالو، آنتی اکسیدان‌های فراوانی در بافت خود دارد؛ از این رو نوشیدنی ضدسرطان شناخته شده است.
  • این نوع نوشیدنی به عنوان از بین برنده کلسترول‌های بد و کاهنده فشار خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این نوشیدنی دارویی برای دردهای عضلانی و سردرد است و همچنین برای پیشگیری ازالتهابات پوستی از این چای استفاده می‌شود.
  • این نوشیدنی طبع سردی دارد و به عنوان نوشیدنی مناسب برای درمان بی‌خوابی مصرف می‌شود.
  • همچنین از این چای برای بهبود مشکلات تنفسی و سرفه‌های مکرر نیز استفاده می‌شود.

هیبیسکوز

چای و دمنوش به

چای میوه خشک به

یکی از خاص‌ترین چای‌هایی میوه‌ای چای به است. این چای را معمولا به صورت ترکیبی مصرف می‌کنند. این چای طعم خوشایندی دارد و شما می‌توانید در مهمانی‌های دورهمی و عصرانه‌ها آن را سرو کنید. روش تهیه چای به، به این صورت است که در ابتدا پوست میوه را گرفته و دانه‌های آن را خارج می‌کنید. سپس میوه را رنده کرده و در مقابل آفتاب می‌گذارید تا خشک شود، بعد از خشک شدن تقریبی میوه، آن را روی حرارت قرار داده و تفت می‌دهید تا به رنگ قهوه‌ای در بیاید. سپس می‌توانید آب جوش و دارچین و سایر موارد جانبی را به آن اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. زمان ۱۵ الی ۳۰ دقیقه برای دم کردن این محصول کافی است.

خواص چای به

  • این چای دارای ترکیباتی مانند پکتین است که باعث بهبود گردش خون شده و از لخته شدن خون جلوگیر می‌کند. به دلیل موارد ذکر شده، این چای برای افرادی که از بیماری قلبی و عروقی رنج می‌برند مناسب است و از سکته قلبی نیز جلوگیری می‌کند.
  • این چای دارای خواص و ویژگی‌هایی است که می‌تواند ریشه مو را قوی‌تر کند، همچنین از این چای برای پر رنگ کردن موها نیز استفاده می‌شود.
  • این چای میوه خشک برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود، به کمک این چای حالت استفراغ و تهوع بانوان کاهش می‌‌یابد. همچنین این نوشیدنی دارای ویتامین B است که می‌تواند دیواره رحم را محکم کرده و خطر سقط جنین در ماه‌های اول بارداری را کاهش دهد.
  • این چای سرشار از مواد مغذی است و افراد می‌توانند این چای را در برنامه روزانه خود قرار دهند و به مرور لاغر شوند.

میوه خشک به

چای هفت میوه چیست و چه ترکیباتی دارد؟

چای دمنوش هفت میوه

این نوشیدنی یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در بازار است. شما می‌توانید خودتان در منزل این چای را تهیه کنید، تنها کافی است ترکیبات چای هفت میوه را بدانید و آن‌ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیبات چای هفت میوه شامل: زرشک، عناب، به، آلبالو، سیب، آناناس و پوست پرتقال است. تک تک این میوه‌ها دارای خواص ارزشمندی هستند، در نتیجه ترکیب آن‌ها نیز می‌تواند یک نوشیدنی کامل و عالی ایجاد کند.

برای تهیه این چای می‌توانید تکه‌ها خشک شده میوه‌های گفته شده را باهم ترکیب کرده و در قوری قرار دهید و سپس روی آن آب جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد.

خواص دمنوش هفت میوه

  • برخی از افراد برحسب سلیقه برخی از میوه‌های این دمنوش را حذف می‌کنند و دمنوش ۴ میوه درست می‌کنند. این دمنوش به عنوان آرامش بخش و جلوگیری از افسردگی مناسب است.
  • همچنین برای درمان بیماری‌های گوارشی نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

قیمت روز انواع میوه خشک

[table id=1 /]

کاتالوگ زرین میوه موژان

سخن پایانی

چای میوه خشک یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است. در این مقاله با برخی از چای‌های محبوب آشنا شدید، شما می‌توانید برای مشاده قیمت و خرید میوه‌های خشک و دمنوش میوه خشک از صفحه اصلی سایت زرین میوه موژان مراجعه کنید.

۴,۵۶۰
https://mojan-co.com/?p=10331
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها