سلامت

دمنوش لیموترش را چگونه درست کنیم؟

دمنوش لیمو ترش

آخرین بروز رسانی ۲۹ مهر, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

یکی از طعم‌های جذاب و دوست داشتنی برای بسیاری از افراد، طعم ترش است. به همین خاطر لیمو ترش و دمنوش لیمو ترش در میان اقشار مختلف جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. این میوه علاوه بر طعم دوست داشتنی‌اش، دارای خواص و ویژگی‌های بسیاری است که در این مقاله از سایت موژان به توضیح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

خواص لیموترش

در این بخش برخی از خواص و فواید لیموترش را توضیح می‌دهیم.

  • لیموترش و سیستم ایمنی بدن: لیموترش سرشار از ویتامین c است، این ویتامین می‌تواند باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن شده و از ابتلا به بیماری‌‌های مختلف جلوگیری می‌کند.
  • لیموترش و پتاسیم: علاوه بر ویتامین C، این میوه ترش مزه پتاسیم فراوانی دارد. این ماده برای حفظ سلامت قلب، مغز، سیستم عصبی و آرامش بدن اهمیت دارد.
  • لیموترش و سیستم گوارش: لیمو ترش می‌تواند به هضم راحت‌تر غذا کمک کرده، همچنین می‌تواند باعث رقیق‌تر شدن سموم دستگاه گوارش شده و مشکلات گوارشی را از بین ببرد.
  • لیموترش و کبد: یکی دیگر از مزایای لیموترش می‌تواند کمک به عملکرد کبد باشد و با تحریک آنزیم‌ها باعث دفع سموم مختلف از بدن شده و ایمنی بدن را تضمین کند.
  • لیموترش و دهان: این میوه ترش مزه می‌تواند دردهای لثه و دندان را کاهش دهد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اسید سیتریک موجود در لیموترش باعث از بین رفتن مینا دندان می‌شود.
  • لیموترش و پوست: آب لیمو تاثیر مستقیم و به سزایی بر روی شفافیت و شادابی پوست دارد، حتی می‌تواند چین و چروک‌های عمیق و سطحی پوست را نیز بهبود بخشد.
  • لیموترش و وزن: با کمک این میوه می‌توانید از وزن خود بکاهید و به اندام ایده آل خود برسید. این میوه دارای فیبر پکتین است و می‌تواند به ولع بهتر غذا کمک کند.
  • لیموترش و التهاب: لیموترش اسیدی بدن را کاهش می‌دهد و از بروز برخی اختلالات مانند التهابات مفاصل جلوگیری می‌کند.
  • لیموترش و انرژی: این میوه خوش طعم و بو می‌تواند آرامش را به روح و روان شما بازگرداند، حتی بوی این میوه می‌تواند آرامش بخش باشد.
  • لیموترش و خواب: بسیاری از افراد برای بیدار ماندن از کافیئن استفاده می‌کنند؛ اما بهتر است بدانید لیموترش می‌تواند همان عملکرد رفع کسالت و خستگی را داشته باشد و شما را از اعتیاد به کافیئن رهاییث بخشد.
  • لیموترش و عفونت: لیموترش را اگر به صورت چای و دمنوش استفاده کنید می‌توانید تمامی عفونت‌های ویروسی و گلودردهای خود را بهبود بخشید.
خواص لیموترش

خواص لیموترش

نحوه درست کردن دمنوش لیموترش

حال که با خواص بی‌نظیر لیموترش آشنا شدید، وقت آن رسیده است نحوه درست کردن دمنوش لیموترش را به شما بیاموزیم. البته بهتر است بدانید دمنوش‌های متعددی وجود دارد که برای خوش طعم کردن از لیموترش استفاده می‌کنند که در این بخش یکی از فوق العاده‌ترین آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

  • گام اول- در مرحله اول به آب جوش احتیاج دارد.
  • گام دوم- در این مرحله لیموها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید تا طعم تلخی به دمنوشتان ندهد. گوشته‌ لیمو را در داخل قوری بریزید و سپس آب جوش را به آن اضافه کنید. در نهایت قوری را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد.
  • گام سوم- می‌توانید برای طعم دار کردن این دمنوش از گیاهان معطر دیگری یا از نبات و عسل برای شیرین کردن طعم آن استفاده کنید.

نحوه درست کردن اسلایس لیموترش

اسلایس لیمو ترش

اسلایس لیمو ترش

معمولا برای درست کردن دمنوش لیموترش از اسلایس‌های این میوه استفاده می‌شود تا علاوه بر طعم ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. در این قسمت نحوه درست کردن اسلایس لیموترش را توضیح می‌دهسم و راه‌های مقابله با تلخی لیموترش را به شما آموزش می‌دهیم.

خرید و قیمت عمده لیمو ترش خشک

 

برای درست کردن اسلایس لیموترش تنها کافی است لیموهای تازه و آبدار را جدا کرده و خوب بشویید. سپس به کمک دستگاه اسلایسر یا چاقوی تیز لیموها را به بخش‌های مختلف و مساوی تقسیم کنید. سپس در دستگاه خشک کن یا زیر نور مستقیم خورشید بگذارید تا خشک شود. معمولا این محصولات به صورت کاملا بهداشتی به فروش می‌رسند، شما می‌توانید برای خرید اینترنتی لیموترش خشک شده یا اسلایس شده به سایت موژان مراجعه کنید.

برای جلوگیری از تلخی لیموترش می‌توانید یکبار لیموها را در آب جوش بجوشانید تا طعم تلخی پوست آن‌ها گرفته شود، توصیه می‌شود برای خنک سازی آن‌ها از آب سرد استفاده نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله با لیموترش و خواص آن آشنا شدید، همچنین نحوه درست کردن دمنوش لیموترش را به شما آموختیم. شما می‌توانید برای خرید لیموترش به سایت میوه خشک موژان مراجعه کرده و از قیمت لیموترش باخبر شده و آن را سفارش دهید. این فروشگاه باکیفیت‌ترین محصولات را در اختیار شما می‌گذارد.

۱,۵۱۶
https://mojan-co.com/?p=10808
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هیچکس
هیچکس
7 ماه قبل

واقعا برا کم کردن وزن و پوست خوبه؟