سلامت, راهنمای خرید, معرفی محصول

میوه پاپایا و خواص و مضرات آن

عکس میوه استوایی پاپایا

آخرین بروز رسانی ۳۱ مرداد, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

پاپایا، یک میوه‌ نارنجی رنگ استوایی است که در نگاه ما ایرانیان میوه‌ای عجیب و متفاوت به نظر می‌رسد. این میوه به دلیل شکل ظاهری و طعم و رنگی که دارد به خربزه درختی نیز معروف شده است. این میوه را معمولا به عنوان میوه وارداتی می‌شناسیم؛ اما در سال‌های اخیر پاپایا برای اولین بار در شهر یزد پرورش داده شد. این میوه در ابعاد ۱۵ الی ۲۰ سانتی متری وجود دارد، پوست این میوه در ابتدا سبز رنگ و بعد از رسیدن به رنگ‌های زرد مایل به کهربایی تغییر پیدا می‌کند. قسمت گوشتی و خوراکی این میوه گرمسیری به رنگ نارنجی شباهت دارد. پاپایای خام را به صورت پخته شده مصرف می‌کنند؛ اما پاپایای رسیده را می‌توان بدون پختن نیز مصرف کرد.

این میوه دارای خواص و ویژگی‌های زیادی است که در این مقاله به توضیح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید پاپایای با کیفیت و خوش مزه را از آن خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه با سایت موژان باشید.

خواص میوه پاپایا چیست؟

خواص میوه پاپایا چیست

خواص میوه پاپایا چیست

در بخش قبل با این میوه استوایی پاپایا خوش طعم و رنگ آشنا شدید، این میوه علاوه بر رنگ و مزه خاصی که دارد، دارای خواص گوناگونی است که می‌تواند برای سلامتی بدن مفید باشد؛ در ادامه برخی از این موارد را بررسی می‌کنیم.

  • پاپایا و لاغری: شما می‌توانید با مصرف این میوه وزن خود را کاهش داده و به اندام ایده آل خود برسید. این میوه سرشار از فیبر بوده و خوردن آن باعث می‌شود حس سیری کنید و از خوردن غذا و میان وعده‌های اضافی جلوگیری می‌کند. همچنین کالری این میوه بسیار پایین بوده و باعث چاقی شما نمی‌شود.
  • پاپایا و دیابت: این میوه دارای مقدار زیادی فیبر است و به همین ترتیب می‌تواند قند خون بدن را کنترل کند. این میوه برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‎شود؛ اما این میوه قند زیادی دارد به همین دلیل بهتر است پیش از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.
پاپایا

پاپایا

  • پاپایا و پوست: این میوه منبع غنی از ویتامین A و C است به همین دلیل می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی سلامت پوست داشته باشد. شما می‌توانید این میوه را به صورت ماسک در آورده و بر روی پوست خود به صورت موضعی استفاده کنید تا تاثیرات معجزه آسای آن را مشاهده کنید.
  • پاپایا و سرطان: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند از این طریق رادیکال‌های آزاد داخل بدن را خنثی کند و از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان پروستات و سرطان لوزالمعده جلوگیری کند.
  • پاپایا و بینایی: یکی دیگر از مزایا و خواص ویژه این میوه، تقویت قدرت بینایی است. این میوه با داشتن ماده نارنجی رنگی به نام بتاکاروتن می‌تواند از بروز عفونت‌ها و بیماری‌های مرتبط با چشم جلوگیری کند. همچنین قدرت بینایی افراد با خوردن این میوه بهبود می‌یابد.
  • پاپایا و قلب: این میوه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و از این طریق می‌تواند سلامتی قلب شما را تضمین کند. پاپایا دارای ماده‌ای به نام کاروتنوئید است که از رسوب چربی و کلسترول‌های بد در دیواره رگ‌ها و عروق بدن جلوگیری می‌کند. از این طریق می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نیز پیشگیری کند.

مخلوط اسلایس استوایی

مضرات پاپایا چیست؟

پاپایا به عنوان یک میوه سالم و خوشمزه شناخته می‌شود، اما باید به مضرات آن نیز توجه داشت. در این بخش به بررسی مضرات پاپایا می‌پردازیم.

  • مشکلات گوارشی

مصرف بیش از حد پاپایا ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند اسهال یا افزایش فعالیت روده‌ها شود. همچنین، وجود آنزیم پاپائین در پاپایا می‌تواند در برخی افراد باعث تحریک مخاط روده شده و به مشکلات گوارشی منجر شود.

  • حساسیت‌ها

افرادی که به آلرژی‌های مواد مختلف در میوه‌ها و سبزیجات دچارند، ممکن است به پاپایا نیز حساسیت داشته باشند. علائمی مانند خارش، تورم لبها یا صورت، اشکال پوستی و خارش در گلو می‌توانند نشانه‌های حساسیت به پاپایا باشند.

  • مصرف در دوران بارداری

مصرف پاپایا در دوران بارداری باید با احتیاط انجام شود. از آنجا که پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که به تخلیص پروتئین‌ها کمک می‌کند، مصرف زیاد آن ممکن است به ترشحات خونی و ریسک زایمان زودرس منجر شود.

  • تداخل با داروها

پاپایا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، مصرف پاپایا همزمان با داروهای مرتبط با کنترل فشار خون می‌تواند تأثیر منفی بر روی اثربخشی این داروها داشته باشد.

پاپایا به عنوان یک منبع غذایی مفید معرفی می‌شود، اما مشکلات و مضرات مرتبط با مصرف آن نیز وجود دارد. بهتر است مقدار مصرف پاپایا را با توجه به وضعیت سلامتی و نیازهای خود کنترل کنید و در صورت وجود هرگونه علائم ناخوشایند، به پزشک مراجعه کنید.

مضرات میوه پاپایا

مضرات مصرف پاپایا

مزه میوه پاپایا چیست؟

مزه میوه پاپایا شیرین و ملس است و معمولاً با طعم ملایمی از موز و آناناس همراه است. همچنین، پاپایا می‌تواند طعم ترشی و تندی نیز داشته باشد، اما در کل به دلیل شیرینی طبیعی آن، معمولاً به عنوان یک میوه شیرین شناخته می‌شود.

قیمت میوه پاپایا خشک

پاپایا حبه

 

میوه  پاپایا را از کجا بخریم؟

اگر شما هم بعد از مطالعه خصوصیات و ویژگی‌های این محصول، علاقمند شدید که آن را تهیه کرده و مصرف کنید؛ بهتر است با محل خرید عمده پاپایا در تهران آشنا شوید. این میوه استوایی به عنوان میوه وارداتی شناخته شده است به همین دلیل در تمامی فصول سال نمی‌توانید آن را به سادگی پیدا کنید. با مراجعه به بازار تهران و غرفه‌های میوه‌های وارداتی می‌توانید این میوه خوش رنگ و خوش طعم را خریداری نمایید. اگر در شهرهای دیگر ایران زندگی می‌کنید و امکان خرید این میوه به صورت حضوری را ندارید یا زمان کافی برای مراجعه به بازار را ندارد؛ پیشنهاد ما خرید میوه به صورت اینترنتی است.

لیست قیمت میوه خشک موژان
[table id=1 datatables_fixedheader=top /]
لیست قیمت میوه خشک وارداتی

[table id=2 datatables_fixedheader=top /]

سخن پایانی

در این مقاله با یکی از میوه‌های گرمسیری مناطق استوایی آشنا شدید. شما خواص وکاربرد ویژه این میوه را برای بدن شناختید. حال وقت آن رسیده است که یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در زمینه فروش میوه و میوه خشک را به شما معرفی کنیم. فروشگاه موژان یکی از به نام‌ترین فروشگاه‌هایی است که میوه‌هایی باکیفیت و درجه یک را با قیمتی مناسب و استثنایی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای خرید پاپایا یا هر نوع میوه دیگری به این فروشگاه اینترنتی مراجعه کرده و از لیست محصولات موجود در این فروشگاه دیدن کنید.

۱,۰۱۶
https://mojan-co.com/?p=10830
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
1 سال قبل

عالی

سارا
سارا
1 سال قبل

ممنون بابت مقاله بدردم خورد