سلامت, معرفی محصول

چیپس میگو چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

چیپس میگو چیست

آخرین بروز رسانی ۲۴ آذر, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

مصرف یک میان وعده خوشمزه و  سالم دغدغه بسیاری از افرادی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند. چیپس میگو نیز طرفداران زیادی دارد و همین امر هم سبب شده است تا در لیست میان وعده‌های بسیاری از افراد قرار گیرد. در این  مقاله با چیپس میگو، ارزش غذایی آن و طرز تهیه این میان وعده خوشمزه آشنا می‌شوید.

چیپس میگو چیست؟

چیپس میگو در اصل یکی از غذاهای فراوری شده است که از میگو به دست می‌آید. این چیپس در دسته خشکبار و به عنوان تنقلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چیپس یک میان وعده سرخ شده است که بیشتر در لیست غذاهای جنوب شرق آسیا مانند اندونزی و مالزی دیده می‌شود. ترد و سبک بودن این چیپس که ظاهری پف کرده به آن داده است، از دیگر خصوصیات این میان وعده است. از نظر بافت، حالتی مشابه چیپس‌های معمولی سیب‌زمینی دارد و طعم آن بیشتر به غذاهای دریایی شیرین شباهت دارد.

ارزش غذایی چیپس میگو

افرادی که دوست دارند طول عمر بالایی داشته باشند و در طول دوران زندگی خود نیز از سلامت بالایی برخوردار باشند، ارزش غذایی موادی که مصرف می‌کنند برایشان اهمیت زیادی دارد. پس بهتر است در مورد ارزش غذایی این میان وعده جذاب و خوش طعم هم بیشتر بدانید.

این چیپس از مقداری میگو، آرد مخصوص و ادویه‌جات و افزودنی‌های خوراکی تهیه می‌شود. میگو از مواد ارزشمندی است که حاوی مقادیر بالای فسفر و املاح معدنی در درون خود است. همچنین ویتامین‌های موجود در آن نیز سلامت بدن را بهبود می‌بخشد.

البته نباید این نکته را هم فراموش کنید که این چیپس با توجه به نحوه تهیه آن، افزودنی‌های متفاوتی دارد. چاشنی‌هایی مانند فلفل و ادویه‌جات مفید نه تنها مضر نیستند، بلکه برای سلامتی نیز توصیه می‌شوند. مشکلی که باعث می‌شود ارزش غذایی چیپس میگو در برخی مواقع زیر سؤال رود، استفاده از افزودنی‌های رنگی به آن است. به همین علت خرید این محصول از برندهای باکیفیت و استاندارد اهمیت بالایی دارد.

مسئله دیگری که وجود دارد، میزان بالای نمک و روغن در چیپس میگو است. اگر سعی کنید این چیپس را خودتان در خانه تهیه کنید و از میزان کمتری روغن برای سرخ کردن آن بهره ببرید، قطعاً از نظر سلامت و ارزش غذایی بسیار مفیدتر خواهد بود.

طرز تهیه کراکر یا چیپس میگو

احتمالاً شما هم بارها در خشکبار فروشی‌ها چیپس میگو را دیده‌اید. در اصل این چیپس به صورت نیمه آماده در دسترس افراد قرار می‌گیرد و فقط کافی است آن را در روغن سرخ کنید. حتی گاهی اوقات از این مرحله هم فراتر رفته‌اند و کاملاً آماده خورده شدن هستند.

برای تهیه چیپس میگو، ابتدا باید روغن را به مقدار مناسب در یک تابه گود بریزید که چیپس بتواند در آن غوطه‌ور شود. سپس چیپس را درون آن ریخته و اجازه دهید تا پف کند. این فرایند حداکثر ۳ دقیقه طول می‌کشد. سپس چیپس را از داخل روغن برداشته و روی یک کاغذ روغن خشک کن می‌گذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

البته ممکن است دوست داشته باشید با اطمینان خاطر بیشتری چیپس میگو را تهیه کنید و آن را از همان مراحل اولیه خودتان تهیه کنید.

چگونه چیپس میگو خانگی درست کنیم؟

بنا به تاریخچه این چیپس، ابتدا آن را در چین و به صورت سنتی تهیه می‌کردند. کراکر میگو چینی به صورت سنتی با مخلوطی از میگوی خشک شده و آرد تاپیوکا تهیه می‌شود. ابتدا این مخلوط کاملاً پودر می‌شود، سپس آن را با کمی آب خمیر کرده و در نهایت به ورقه‌های نازک و فشرده‌ای تبدیل می‌کنند. این ورقه‌ها را خشک کرده و در بسته‌بندی‌های مناسب به فروش می‌رسانند.

البته چاشنی‌هایی که به مایه چیپس پنیر افزوده می‌شود، تأثیر بسیار زیادی روی طعم و مزه آن دارد. معمولاً از فلفل سیاه، فلفل سفید، نمک و … برای طعم‌دار کردن این چیپس‌ها استفاده می‌شود. در چیپس‌های صنعتی بیشتر از رنگ‌های خوراکی برای زیباتر کردن ظاهر چیپس میگو استفاده می‌شود که ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد.

[table id=1 /]

نحوه نگهداری از چیپس میگو

گاهی اوقات افراد سعی می‌کنند مقدار زیادی از تنقلات و خشکبار را خریداری کرده و به مرور مورد استفاده قرار دهند. این کار از نظر بهداشتی اصلاً مناسب نیست. بهتر است مواد غذایی مورد استفاده خود را به صورت تازه تهیه کنید.

چیپس میگو سالم و اصل، مقدار زیادی میگو در ترکیبات خود دارد. به همین علت نباید به مدت طولانی آن را در دمای محیط نگهداری کرد. اگر از این چیپس‌ها استفاده می‌کنید، باید آن را در یخچال نگه دارید و مدت زمان زیادی در دمای محیط قرار نگیرد تا فاسد نشود.

اسنک‌های پفکی میگو آماده را می‌توان در فروشگاه‌ها و منزل در دمای محیط قرار داد؛ زیرا شرکت‌های سازنده از میزان کمی میگو به همراه افزودنی‌های خوراکی و نگهدارنده‌ها در این چیپس‌ها استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند که این نوع چیپس میگو ارزش غذایی بسیار کمتری دارند.

چیپس میگو چیست

چیپس میگو چیست

حساسیت به چیپس میگو

آلرژی نسبت به یک ماده خاص، در افراد زیادی دیده می‌شود. میگو نیز از مواد غذایی است که برخی افراد نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهند. این افراد ممکن است به چیپس میگو هم حساسیت داشته باشند. همچنین افزودنی‌های خوراکی نیز حساسیت‌زا هستند و برخی افراد به آن‌ها حساسیت نشان می‌دهند.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

چیپس میگو یک غذای خوشمزه است که اکثر افراد آن را به عنوان یک میان وعده می‌پسندند. این ماده غذایی از میگو و افزودنی‌های دیگری تهیه می‌شود و در نهایت به صورت ورقه‌های خشک شده در روغن سرخ می‌شود. چیپس میگو در صورتی که افزودنی‌های خوراکی فاقد ارزش غذایی نداشته و میزان میگوی آن بیشتر از سایر افزودنی‌ها باشد، دارای ارزش غذایی بالایی است. به همین علت باید دقت داشته باشید که برای خرید چیپس میگو از مراکز معتبر اقدام کنید و برندهای مناسب و مطمئنی را برگزینید.

برخی افراد ممکن است به چیپس میگو حساسیت داشته باشند و علائمی مانند تنگی نفس، تغییر رنگ پوست، خارش و سوزش گلو، خارش پوست و … را نشان دهند. اگر به مواد افزودنی، رنگ‌های خوراکی و میگو حساسیت دارید، بهتر است با احتیاط بیشتری از این ماده غذایی استفاده کنید.

منابع :

Shrimp Chips, A Crispy and Light Snack! Make Prawn Crackers At Home

Shrimp Chips

Crispy Shrimp Chips (Prawn Crackers)

۱,۳۶۳
https://mojan-co.com/?p=11060
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها