سلامت

خواص زردآلو خشک چیست؟

خواص زردآلو خشک

آخرین بروز رسانی ۱۵ دی, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

میوه‌های خشک مثل سایر میوه‌ها سرشار از موادمغذی مانند فیبر، ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است. سایر موادمغذی موجود در زردآلو خطر ابتلا به سرطان معده را تا ۴۷% کاهش می‌دهد.

خواص زردآلو خشک برای سلامتی

۱. رفع ناراحتی‌های چشمی

بتاکاروتن و ویتامین A موجود در زردآلو خشک، خطر ابتلا به اختلالات چشمی و بیماری‌هایی را که می‌تواند باعث کاهش بینایی شود، کاهش می‌دهد.

۲. بهبود عملکرد قلب

زردآلو مانند بسیاری از میوه‌های دیگر حاوی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است که به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی کمک و از مشکلاتی مانند حملات قلبی و سکته جلوگیری می‌کند. ویتامین C از قلب در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. پتاسیم هم چنین فشارخون را کاهش می‌دهد. فیبر موجود در زردآلو خشک کلسترول اضافی دیواره رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. همه این مواد باعث سلامت قلب و بهبود عملکرد آن می‌شوند.

۳. درمان کم‌خونی

زردآلو خشک حاوی مقدار زیادی آهن است که در درمان کم‌خونی موثر است. کم‌خونی اساساً کمبودآهن است و می‌تواند منجربه ضعف عمومی، خستگی، سبکی‌سر و عملکرد ضعیف متابولیسم شود. بدون گلبول‌های قرمز، بدن نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.

۴. تقویت سیستم استخوانی

زردآلو حاوی مواد ارزشمندی مانند کلسیم، فسفر، منگنز، آهن و مس است. این مواد برای سلامت و رشد استخوان‌ها ضروری هستند. بنابراین، خوردن این میوه خوشمزه باعث می‌شود که استخوان‌های سالمی داشته باشید و از پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری کنید.

۵. مرطوب‌کننده پوست

ویتامین‌های C و A موجود در زردآلو به عنوان مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست شناخته می‌شوند که می‌توانند روی دست‌ها و صورت استفاده شوند. روغن هسته زردآلو به دلیل داشتن منبع بالایی از اسیدهای چرب و ویتامین A برای آبرسانی به پوست عالی است. بنابراین می‌توان از آن به عنوان مرطوب‌کننده برای درمان پوست خشک استفاده کرد.

۶. کمک به کاهش وزن

زردآلو میوه‌ای کم‌کالری و پر‌فیبر است که به احساس سیری و عملکرد بهتر معده کمک می‌کند. چهل گرم زردآلو خشک حاوی ۱۰ گرم فیبر است. فیبر به آرامی توسط بدن هضم می‌شود و بنابراین از پرخوری جلوگیری می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. بنابراین، می‌تواند بخش خوبی از هر برنامه کاهش وزن و رژیم غذایی باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید با یک رژیم غذایی سالم وزن کم کنید، باید زردآلو خشک را در سبد غذایی خود قرار دهید. خوردن روزانه چند عدد از این میوه‌های خشک، مواد مغذی ضروری بدن را تامین می‌کند و شما را در سفر کاهش وزن همراهی می‌کند.

۷. درمان یبوست

مصرف زردآلو خشک باعث هضم غذا و جلوگیری از یبوست می‌شود. زردآلو خشک سرشار از پکتین و سلولز است که به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند و با افزایش حرکات روده، مدفوع را نرم می‌کند. آن‌ها هم چنین مقدار فیبر غذایی را افزایش می‌دهند و حرکت مواد زائد را از طریق روده بزرگ تسریع می‌کنند. یکی از فواید خوردن زردآلو خشک، کاهش حرکات روده است. زردآلو خشک یک درمان طبیعی برای یبوست است. یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که می‌تواند هر فردی را درگیر کند. با این حال، به طور کلی برای رفع یبوست نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. خوردن چند زردآلو خشک ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید.

 

منبع: kouroshfoods
۱۳۰
https://mojan-co.com/?p=11182
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها