سلامت, آموزش

مهمترین خواص گل آفتابگردان

مهمترین خواص گل آفتابگردان

آخرین بروز رسانی ۲۳ دی, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

گل‌های آفتابگردان تنها برای بک گراند عکس‌های اینستاگرامی مناسب نیست. بلکه این گل‌ها دانه‌هایی را پرورش می‌دهند که خوشمزه و مغذی هستند. در ادامه به مهم‌ترین خواص این دانه گیاهی اشاره می‌کنیم.

باید در خاطر داشته باشید که این دانه سرشار از کالری است. همچنین تخمه‌های بسته بندی شده حاوی میزان قابل توجهی نمک هم هستند. اگر به مصرف نمک حساس هستید، به دنبال گزینه‌های بدون نمک یا کم نمک باشید.

جویدن این دانه چیزی بیشتر از ارضای مزه چشایی شما دارد. در ادامه به خواص این دانه و اهمیت اضافه کردن آن به رژیم غذاییتان خواهیم پرداخت.

سلامت قلب

این دانه سرشار از مواد مغذی است که قلب شما آن‌ها را دوست دارد. این مواد شامل فیبر، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم و مواد معدنی هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم سرشار از تخمه می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند و از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

همچنین مصرف تخمه می‌تواند به کنترل کلسترول و فشار خون کمک کند. طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ بر روی ۲۲ زن که دارای دیابت نوع ۲ بودند انجام شد، نتیجه این شد که مصرف ۳۰ گرم تخمه آفتابگردان برای سه هفته تا میزان زیادی به کاهش کلسترول بد و فشار خونشان کمک کرده‌ است.

سرشار از آنتی اکسیدان

هسته تخمه آفتابگردان سرشار از ترکیباتی است که به سلامت بدن کمک می‌کند. این دانه‌های کوچک سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان هستند که شامل کلروژنیک اسید و ویتامین ای است. آنتی اکسیدان از سلول‌های شما در برابر آسیب محافظت می‌کند.

رژیمی سرشار از آنتی اکسیدان منجر به کاهش ریسک بیماری‌های مزمن می‌شود. برای مثال طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ روی ۶۹ مطالعه انجام شد، نشان داده شد کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند و ویتامین ای مصرف می‌کنند، با ریسک کمتری از سرطان، سکته و مرگ و میر ناشی از هرگونه بیماری مواجه‌اند. این یعنی شما با مصرف این مواد می‌توانید بیشتر عمر کنید.

تثبیت قند خون

داشتن یک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای نگه داشتن قند خون شما در رنج سالم است. یک سری از مواد مغذی برای گردش قند خون ضروری هستند. هسته تخمه آفتابگردان منبع غنی از این مواد است که انتخاب سالمی برای افراد به شمار می‌رود.

شما می‌توانید هسته تخمه آفتابگردان را روی سالاد خود بریزید و یا اینکه کره این هسته را با سیب میل کنید تا به گردش قند خون در بدنتان کمک کنید.

سرشار از مواد معدنی

تخمه آفتابگردان حاوی مواد معدنی مهم از جمله منیزیم، زینک، مس و سلنیوم است. اطمینان از اینکه شما غذای سرشار از مواد معدنی در رژیم غذاییتان دارید بسیار مهم است. چون این مواد فواید بسیار زیادی برای بدن شما دارد.

برای مثال زینک برای سلامت پاسخ ایمنی بدن بسیار مهم است. اگر می‌خواهید آنزیم‌های آنتی اکسیدان به خوبی در بدن شما کار کنند به سلنیوم احتیاج دارید. منیزیم گل سرسبد مواد معدنی است که برای بهبود پاسخ استرس در بدن ضروری است.

greatist

 

۹۰۹
https://mojan-co.com/?p=11234
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها