سلامت

خواص فندق برای سلامتی

خواص فندق برای سلامتی

آخرین بروز رسانی ۲۹ دی, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

فندق میان وعده‌ای خوشمزه‌ و افزودنی بسیار خوبی برای سایر غذاها به شمار می‌رود. این آجیل در صورتی که به شکل متعادل مصرف شود، خواص زیادی را برای سلامتی در بر خواهد داشت.

فندق شامل ویتامین ای، چربی سالم، پروتئین و فیبر رژیمی است.

در این نوشته به این می‌پردازیم که فندق با کاهش کلسترول و بهبود مقاومت به انسولین چگونه سلامتی را تقویت می‌کند.با موژان همراه باشید.

بهبود حرکات روده

فندق منبع خوبی از فیبر رژیمی است. خوردن میزان زیادی فیبر حرکات روده را تقویت می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند. 

Dietary guidelines در ایالت متحده به زنان رنج سنی ۳۱-۵۰ توصیه می‌کند ۲۵.۲ گرم فیبر رژیمی در طول روز مصرف کنند. مردان در همین رنج سنی باید ۳۰.۸ گرم از این فیبر را در طول روز مصرف کنند. 

کاهش وزن

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت، خوردن آجیل در طی روز می‌تواند وزن گیری و چاقی را کاهش دهد. در این مطالعه کسانی که فندق و آجیل خورده بودند میزان وزن کم‌تری دریافت کردند.

محافظت در برابر آسیب به سلول‌ها

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است که در مقابل اکسیداسیون سلول‌ها مقاومت می‌کند. آنتی اکسیدان از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

فندق حاوی آنتی اکسیدان ویتامین ای است. بعضی از مطالعات بیان می‌کنند که ویتامین ای ممکن است به عنوان سپری در برابر آسیب‌های سلولی که منجر به سرطان می‌شود جلوگیری می‌کند.

کاهش کلسترول خون

طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، محققان دریافتند که رژیم غذایی سرشار از فندق میزان کلسترول لیپوپروتئین را کاهش می‌دهد. این نوع کلسترول ریسک مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد.

بهترین راه برای بهره بردن از خواص فندق این است که این آجیل را به صورت روزانه مصرف کرد. 

نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان میدهد که فندق می‌تواند میزان کلسترول بد را در بدن کاهش دهد.

بهبود حساسیت به انسولین

خوردن فندق حساسیت به انسولین را تقویت میکند. طی آزمایشی که در ۲۰۱۱ انجام شد، مصرف ۳۰ گرم آجیل که دارای ۷.۵ گرم فندق باشد، می‌تواند حساسیت به انسولین را در طی ۱۲ هفته تقویت کند.

کاهش حساسیت به انسولین نقش مهمی در پیشرفت دیابت نوع ۲ دارد. تقویت حساسیت به انسولین از این بیماری جلوگیری می‌کند.

کاهش التهاب

مصرف فندق می‌تواند التهاب را بهبود بخشد. مطالعه‌ای که در ۲۰۱۳ انجام شد حاکی از این است که مصرف رژیم غذایی سرشار از فندق نشانه‌های التهاب میان شرکت کنندگان را کاهش می‌دهد. هر چند این یافته نیاز به تحقیقات بیشتری دارد تا این فرضیه را تقویت کند.

افزایش میزان اسپرم

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف آجیل نه تنها تعداد اسپرم را افزایش می‌دهد بلکه کیفیت اسپرم‌ها را نیز تقویت می‌کند.

چگونه فندق را به رژیم خود اضافه کنیم؟

شما می‌توانید آن را به تنهایی مصرف کنید و یا اینکه آن را به سالاد اضافه کنید و میل کنید. در میان انواع آجیل،  فندق را می‌توان به دستورهای مختلف غذایی خود از شکلات تا قهوه و غیره اضافه کنید.

منبع: medicalnewstoday

۱۸۶
https://mojan-co.com/?p=11272
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها