آموزش, سلامت, معرفی محصول

توت‌فرنگی خشک و فواید آن

توت‌فرنگی خشک و فواید آن

آخرین بروز رسانی ۱۹ بهمن, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

توت فرنگی خشک برای پیشگیری از سرطان مری مفید است و علاوه بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی، رنگ جذاب و رایحه منحصربه‌فرد آن به سبد میوه‌های خشک شما جلوه می‌دهد. توت‌فرنگی یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین میوه‌های روی کره زمین است. هم چنین به نظر می‌رسد که فواید زیادی برای سلامتی دارد. امروزه بیش از ۶۰۰ نوع توت فرنگی وجود دارد. توت فرنگی‌های شیرین و تند جزو ۱۰ میوه و سبزیجات برتر حاوی آنتی‌اکسیدان هستند.

مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که مصرف منظم آنتوسیانین می‌تواند خطر حمله قلبی را تا ۳۲% در زنان جوان و میان‌سال کاهش دهد. زنانی که حداقل سه‌بار در هفته توت‌فرنگی یا زغال‌اخته می‎خورند بیشترین بهره را از آن می‌برند. فلاونوئید کوئرستین موجود در توت‌فرنگی یک ضد التهاب طبیعی است که به می‌تواند خطر ابتلا به تصلب شراین را کاهش دهد و از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از کلسترول LDL محافظت کند.

این مطالعه از آن جهت حائز اهمیت است که نشان می‎دهد توت‌فرنگی خشک تاثیر به سزایی در کاهش فعالیت بافت‌های پیش سرطانی دارد و تاثیر آن به حدی است که می‌توان آن را جایگزین یا در ترکیب با داروهای شیمیایی استفاده کرد.

توت‌فرنگی خشک منبعی غنی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است. از این میوه‌ها می‌توان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود سلامت قلب و سلامت کلی استفاده کرد.

بیماری‌های قلبی عروقی

توت‌فرنگی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را با جلوگیری از تجمع پلاکت‌ها و کاهش فشارخون از طریق مکانیسم‌های ضدالتهابی را کاهش دهد. هم چنین، فیبر و پتاسیم موجود در توت‌فرنگی به سلامت قلب کمک می‌کند. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که مقادیر زیادی پتاسیم در روز مصرف می‌کردند، تا ۴۹ درصد نسبت به افرادی که پتاسیم دریافتی پایینی داشتند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

سکته

ثابت شده است که آنتی‌اکسیدان‌های کوئرستین و آنتوسیانین‌های موجود در توت‌فرنگی در کاهش تشکیل لخته‌های خونی مرتبط با سکته موثر هستند. مصرف زیاد پتاسیم نیز با کاهش خطر سکته مغزی همراه است.

سرطان

همان طور که در بالا ذکر شد، توت‌فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که با رادیکال‌های آزاد مقابله، از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری و التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

آناناس زرد

فشارخون

توت‌فرنگی به دلیل داشتن پتاسیم بالا به افرادی که فشارخون بالایی دارند توصیه می‌شود تا اثرات سدیم در خون را از بین ببرد. همان طور که مصرف زیاد سدیم یک عامل خطر برای فشارخون بالا است، مصرف کم پتاسیم نیز تأثیر مشابهی دارد. هم چنین شایان ذکر است که مصرف زیاد پتاسیم خطر مرگ‌ومیر را تا ۲۰ % کاهش می‌دهد.

انبه خشک

دیابت

توت‌فرنگی مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین و محتوای فیبر بالا است که به تنظیم قندخون و ثابت نگه داشتن آن کمک می‌کند. توت‌فرنگی یک گزینه غذایی هوشمند برای بیماران دیابتی است زیرا شاخص گلیسمی پایین‌تری نسبت به بسیاری از میوه‌های دیگر دارد.

توت فرنگی خشک

باروری

مصرف کافی اسیدفولیک در زنان باردار برای محافظت در برابر نقص لوله عصبی در نوزادان ضروری است  که اتفاقاً اسیدفولیک زیادی در توت‌فرنگی وجود دارد که به بهبود وضع بارداری کمک می‌کند.

گیلاس قرمز خشک

۲۲۱
https://mojan-co.com/?p=11365
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها