سلامت, آموزش

چای هلو

چای هلو

آخرین بروز رسانی ۲۵ بهمن, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

همانطور که می‌دانید هلو یکی از نام آشناترین میوه‌های دنیا است. هلو طعم بسیار خوبی نیز دارد به طوری که از آن در ساخت شیرین‌کننده‌های طبیعی به کار گرفته می‌شود. اما نکته شنیدنی این است که یکی از مهم‌ترین محصولات این میوه که در طب سنتی خواص بسیاری دارد، چای هلو می‌باشد. این چای برای اولین بار توسط چینی‌ها ابداع شد و بعد از آن با مرور زمان به دیگر قسمت‌های دنیا منتقل شد. اگر شما هم مثل من دوست دارید که در مورد  خواص هلو بیشتر اطلاعات کسب کنید با ما درادامه این مقاله در سایت موژان همراه باشید.

هلو

هلو

 

 طرز تهیه چای هلو

ابتدا دوعدد هلوی تازه و رسیده تهیه کنید و خوب بشورید و پوست کنید. برای تهیه این دمنوش شما باید یک قوری که مجهز به صافی باشد داشته باشید تا هلو را از آب جوش جدا کند برای آماده کردن این دمنوش یک قاشق چای سیاه را به همراه پوست هلو در قوری بریزید و ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید، در صورت تمایل می‌توانید از عسل نیز استفاده کنید. این مواد را روی حرارت غیر مستقیم به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا  خوب دَم بکشد.

خواص دمنوش هلو

خواص دمنوش هلو

خواص دمنوش هلو

دمنوش هلو منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها است تحقیقات مختلف نشان داده است که مصرف دمنوش هلو دارای خواص گوناگونی برای سلامت بدن است که در ادامه این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

۱.     کمک به کنترل چاقی

چای هلو در فرهنگ‌های گوناگون برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق بررسی‌های انجام شده مواد شیمیایی گیاهی موجود در شکوفه‌های هلو دارای اثرات ضد چاقی می‌باشد؛ این ترکیبات به پاکسازی خون از ذرات چرب‌های مضر کمک زیادی می‌کنند.

۲.     جلوگیری از سرطان

هلو یکی از بهترین منبع‌ها برای دریافت آنتی اکسیدان می‌باشد. مصرف کردن پوست هلو، بالاترین سطح از ترکیبات گیاهی ضد سرطان را به بدن نیز می‌رساند؛ این ترکیبات گیاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و در نهایت به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

۳.     محافظت از بدن در برابر دود سیگار

نیکوتین به بافت‌های بدن نیز ضررها می‌رساند و همین ضررها می‌توانند به بیماری‌های ریوی، سرطان، بیماری‌های قلبی منتهی شوند. استفاده از عصاره گوشت هلو استرس مخرب وارد شده به سلول‌ها واندام‌های گوناگون بدن را کاهش می‌دهد. در حقیقت این عصاره که می‌توان آن را از چای هلو به دست آورد، متابولیسم نیکوتین را افزایش  می‌دهد و باعث می‌شود که نیکوتین سریع‌تر از بدن بیرون شود.

۴.     خاصیت ضد التهابی

هلو حاوی ترکیباتی به اسم کارونتوئید می‌باشد که نوعی از رنگدانه‌های گیاهی نیز محسوب می‌شوند دریافت کاروتنوئیدها در برابر با ورود مواد مغذی مهمی مثل ویتامینA  به بدن است . کاروتنوئیدها خطر ابتلا به بیماری‌های چشم، سرطان، گرفتگی عروق را به شدت کاهش می دهد. پوست هلو حاوی بالاترین مقادیر از کاروتنوئیدها می‌باشد بنابراین نباید آن را بدون استفاده دور ریخت.

دمنوش هلو خشک

بعضی از افراد در فصل تابستان مقداری هلو را تهیه می کنند و انواعی از آن را که خیلی رسیده باشند را خشک می کنند و در فصل زمستان برای تهیه دمنوش از آن استفاده می‌کنند.هلو خشک به صورت کاملا بهداشتی در بیشتر کارخانجات به فروش می‌رسد  که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرد. میوه خشک هلو اگر به صورت دمنوش مصرف شود سبب تسهیل خیلی از ناراحتی‌های بدن خواهد شد و درد و مرض را از شخص دور می‌کنند. همچنین هلو خشک می‌تواند در تهیه انواع مختلف خورشت نیز استفاده گردد که سبب قوام خورشت می‌گردد.

هلو خشک

خرید هلو خشک از فروشگاه موژان

هلو خشک یا همان برگ هلو از پرفایده‌ترین میوه خشک‌ها است که خواص زیادی دارد همچنین از دسته تنقلاتی است که به راحتی می‌شود توی جیب ریخت و هر جا احساس گرسنگی کردید میل کنید. خرید اینترنتی میوه خشک و همچنین دیگر محصولات روزبه روز در حال افزایش است اما وجود فروشگاه معتبر برای تامین کردن نیاز مشتریان امری مهم است فروشگاهی که بتوانند بهترین محصولات را در زمان کوتاه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد اما فروشگاه موژان از جمله فروشگاهی است که شما میتوانید به راحتی خریدهای عمده خود را انجام دهید و به آن اعتماد کنید.

اطلاعات تماس

۰۹۱۲۳۲۵۰۱۹۰

۰۲۱۵۶۳۹۱۹۳۶

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

۷۶۷
https://mojan-co.com/?p=11381
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها