آموزش, سلامت

خواص نارنگی و تاثیر آن در دوران بارداری

خواص نارنگی

آخرین بروز رسانی ۲۶ بهمن, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

نارنگی یکی از محبوب‌ترین میوه‌های پاییزی است که طرفداران زیادی دارد اما متاسفانه افراد بسیار کمی هستند که از خواص این میوه اگاهی دارد اما ما در این مطلب قصد داریم که شما را با این خواص آشنا کنیم اگر شما هم مشتاق هستید که از این میوه پاییزی بیشتر بدانید پس با ما در سایت موژان همراه باشید.

تاثیر نارنگی بر روی جنین

در دوران بارداری مادر باید به مواد غذایی مصرفی توجه زیادی داشته باشید در صورتی که مواد موجود در این غذاها به رشد جنین ضرری برساند مصرف آن‌ها مجاز نیست .

در طول بارداری رژیم غذایی باید حاوی مواد مغذی، میوه، محصولات طبیعی، سبزیجات باشد. نارنگی در طول بارداری بسیار مفید است بیشتر مادرها مصرف کردن میوه‌های آب‌دار را دوست دارند به همین علت نارنگی را به مقدار زیاد استفاده می‌کنند.

  • نارنگی یکی از محبوبترین درمان‌ها برای مسمومیت است ماه‌های اول زمان بارداری معمولا با مسومیت است یک خانم باردار هیج غذایی نمی‌تواند بخورد و بوی اکثر غذاها باعث حالت تهوع می‌شود اما این مسئله به علت تغییرات هورمونی است اما سردرد، ضعف، حالت تهوع، استفراغ خیلی خسته کننده است و پیدا کردن غذایی که بتوان به آسانی خورد و احساس ناراحتی نکرد کار بسیار دشواری است نارنگی در این زمان به شما این کمک را می‌کند و شما را از شر ناراحتی‌های غذایی نجات می‌دهد.
  • مرکبات سرشار از فولیک اسید است این ماده برای رشد استخوان‌های جنین، سیستم عصبی و همچنین جفت لازم است. با افزایش مصرف فولیک اسید در دوران بارداری، احتمال سقط جنین کاهش می‌یابد. به همین علت نارنگی یکی از میوه‌های مفید برای خانم در طول بارداری می‌باشد.
  • اسانس نارنگی ماده‌ای مناسب است که در آروماتراپی طرفدار بسیاری دارد این ماده بویی مطبوع دارد که باعث می‌شود فرد حس خوبی داشته باشد.

نارنگی خشک

آیا نارنگی قند دارد؟

نارنگی میوه بی‌نظیر از خانواده مرکبات است که طبعی سرد دارد و در مقایسه با سایر مرکبات کربوهیدارات کمی نیز دارد ولی حاوی آب بیشتر و قند کمتری است. نارنگی سرشار از قندهای سالم مثل گلوکز، ساکارز، فروکتوز است به علت داشتن آنتی اکسیدان‌های خاصش به کاهش استرس و همچنین التهاب در بدن بیماران دیابتی نیز کمک می‌کند.

خواص نارنگی

آیا نارنگی خواب‌آور است؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها خواب راحت ندارید متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند پیش از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به علت داشتن ویتامین‌های A، C، B مفرح قلب است و اعمال قلب را تنظیم می‌کند. برای این که یک خواب راحت داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این میوه قبل از خواب بخورید.

روش خشک کردن نارنگی

  1. در این روش برای خشک کردن نارنگی‌ها یک روز آفتابی و گرم را انتخاب می‌کنیم.
  2. بعد نارنگی‌ها را پوست می‌گیریم و به صورت هم اندازه برش می‌زنیم و بعد از آن ورقه‌های میوه را روی سینی توری استیل ضد زنگ می‌گذاریم و زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌دهیم.
  3. سینی حاوی میوه را روی دو عدد آجر می‌گذاریم تا از زمین کاملا فاصله بگیرد.
  4. روی میوه‌ها را با توری نازک می‌پوشانیم تا گرد وغباری بر روی ورقه‌های میوه ننشیند.
  5. برای سرعت دادن به روند خشک شدن نارنگی‌ها در زیر سینی یک ورق آلومینیوم قرار می‌دهیم.
  6. هر چند روز یک بار به نارنگی‌ها سر می‌زنیم و اونهایی که کاملا چروکیده و خشک شده‌اند را جمع می‌کنیم.

خرید نارنگی خشک از موژان

خرید نارنگی خشک

خرید نارنگی خشک

نارنگی خشک را می‌توان به عنوان خوراکی سالم با میوه‌های خشک دیگر استفاده کرد یا از آن به عنوان طعم‌دهنده‌ی بی‌نظیر در غذاهایی مثل سوپ به کار گرفت همچنین دم کردن نارنگی خشک به عنوان دمنوش بسیار دلپذیر است شما برای خرید انواع میوه‌های خشک شده می‌توانید با فروشگاه موژان با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس

موبایل:

۰۹۱۲۳۲۵۰۱۹۰

کارخانه:

۰۲۱۵۶۳۹۱۹۳۶

 

 

 

۴۶۳
https://mojan-co.com/?p=11409
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها