سلامت, آموزش, معرفی محصول

خرمالو چیست و چه انواعی دارد!

خرمالو

آخرین بروز رسانی ۱۵ اسفند, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

یکی دیگر از میوه‌های دوست‌داشتنی و پرطرفدار میوه خرمالو است. تقریباً همه و با هر شرایط سنی طرفدار میوه خرمالو هستند. تنها ایرادی که به این میوه می‌توان گرفت طعم گس آن است که ممکن است برای بعضی‌ها خوشایند نباشد که با مصرف برگه خرمالو می‌توانند میوه‌های شیرین و خوشمزه را بدون طعم گس میل نمایید.

انواع خرمالو

درخت خرمالو انواع مختلفی دارد که بنابر نوع پیوند و نگهداری، محصول متفاوتی ارائه می‌دهد. از انواع خرمالوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرمالو فوئی

خرمالو فوئی در قسمت پایه خود تخت و به شکل مربع است. رنگ‌ آن نارنجی است و در زمان نارسی زردرنگ است. این خرمالو بیشتر به صورت نارس چیده و فروخته می‌شود و در اثر نگهداری در جای گرم و مناسب به طور مطلوبی رسیده و نارنجی‌رنگ می‌شود. خرمالو فوئی را بیشتر به صورت خام میل می‌کنند اما می‌توان پوست آن را کنده و در سالاد نیز مصرف کرد. عطر و طعم ملایمی داشته و عطری شبیه به کدوتنبل دارد.

خرمالو هاسیا

این خرمالو دراز و بیضی‌شکل است و اگر کاملاً رسیده نباشد، ترش‌مزه است. بافت بسیار نرمی داشته و اغلب به صورت خمیر صاف و پوست ابریشمی است. بیشتر به عنوان «خرمالو پخته» شناخته می‌شود و به صورت پوست کنده به غذا اضافه می‌شود. طعم پایدار و ملایم این نوع خرمالو کمک می‌کند تا در کیک و پودینگ و… استفاده می‌شود. از آن‌جایی که برای مصرف خام این میوه نیاز است تا کاملاً رسیده و آماده باشد، اغلب به صورت پخته استفاده می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این نوع خرمالو، مصرف آن در تهیه هوشیگاکی، خوراکی خوشمزه ژاپنی است.

طبع خرمالو چیست؟

یکی از ساده‌ترین شیوه‎های تشخیص طبع میوه‌ها، مزه آن‌هاست. به طور کلی، خوراکی‌هایی که طعم شیرین دارند، طبع گرم و تری دارند. خرمالو هم باتوجه به طعم شیرین خود، مزاج گرم و تر دارد. بنابراین مصرف این میوه، برای کسانی که مزاج سرد و خشک دارند، پیشنهاد می‌شود.

خواص خرمالو چیست؟

خرمالو سرشار از فیبر و ویتامین A، ویتامین A و C، ویتامین B6، پتاسیم و مواد معدنی منگنز است. تانن موجود در خرمالو، باعث طعم گسی این میوه و ایجاد حساسیت می‌شود اما با مصرف خرمالو خشک می‎‌توانید علاوه بر جذب ویتامین‌های موجود در این میوه، از طعم گس آن در امان بمانید. تانن موجود در میوه‌ها نشان از آنتی‌اکسیدان طبیعی است. خرمالو از هرگونه چربی فاقد و منبع خوبی از کربوهیدرات‌های سالم و قند طبیعی است.

مصرف درست این میوه به کاهش وزن کمک می‌کند. فیبر موجود در این میوه، ماده غذایی مناسبی است و می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده مناسب مصرف و میل به غذا را در شما کاهش دهد. تنها نیمی از ویتامین‌ A موجود در این میوه، برای تامین ویتامین محلول در چربی برای بهبود عملکرد ایمنی، بینایی و رشد جنین برای مادران باردار کافی است.

میوه خرمالو سرشار از پروویتامین بتاکاروتن است و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان را در سنین پیش از یائسگی کاهش دهد. همچنین و از طریق ویتامین A به سلامت بینایی، قلب، ریه، کلیه و سایر اندام‌ها کمک می‌کند. این میوه به تسکین گلودرد و کاهش تحرکات دستگاه گوارش کمک کرده و برای سرماخوردگی، یبوست، عفونت‌های ویروسی و رفلاکس اسید معده مفید است.

قیمت و خرید خرمالو خشک

ویژگی برجسته فروشگاه موژان در طول چندین سال فروش صادقانه، کیفیت و اصل انصاف است. شما با خرید خرمالو خشک از ما می‌توانید باکیفیت‌ترین، خوشمزه‌ترین و مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین کالا را خریده و در سریع‌ترین زمان و با استانداردترین بسته‌بندی دریافت نمایید.

میوه خرمالو خشک موژان با استفاده از بهترین دستگاه‌های میوه خشک‌کن تهیه می‌شود و در عین حفظ تمامی ویتامین‌ها و خواص خرمالو، بافت نرم میوه خشک را حفظ کرده و محصولی باکیفیت و مغذی ارائه می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید میوه خشک می‌بایست در دما و شرایط مناسبی، آماده شود تا بیش از حد خشک نشده و یا فاسد نشود، محصولات میوه خشک موژان در دما و شرایط مناسبی تهیه شده و کیفیت زمان باکیفیت دارد. همین حالا از طریق لینک وارد شده و سفارش خود را ثبت نموده و لذت خرید باکیفیت و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

میوه خشک خرمالو

کلام آخر

میوه خرمالو سرشار از ویتامین  A، B، C، فیبر، کربوهیدرات و… است که می‌تواند به بهبود سیستم عصبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و…  مفید است. شما می‌توانید این میوه خوشمزه و مقوی را به تنهایی مصرف کنید یا از آن‌ها در غذاها، سالادها و دمنوش‌ها استفاده کنید. برای مصلح خرمالو می‌توان از انار ترش، لیمو و نارنج نیز استفاده کرد. عرقی‌جاتی مثل دمنوش بهارنارنج و دمنوش چای سبز نیز طبع متفاوتی دارد و از بروز مشکلات احتمالی کم می‌کند. البته همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، مصرف خرمالو خشک مشکلی برای مصرف‌کنندگان پیش نمی‌آورد و این پیشنهادات برای مشکلات احتمالی است.

ثبت سفارش سریع محصولات صنایع غذایی موژان

 

۳۰۴
https://mojan-co.com/?p=11492
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها