آموزش, تجارت

بهترین میوه برای قند خون چیست؟

بهترین میوه برای قند خون و افراد دیابتی

آخرین بروز رسانی ۲ فروردین, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

بهترین میوه برای افراد دیابتی چیست؟

توجه: افرادی که دارای دیابت هستند برای مصرف میوه جات و رژیم غذایی حتما با پزشک خود مشورت کنند.

اشخاص دیابتی باید میوه ها را به صورت کاملا طبیعی میل کنند و ازخوردن میوه‌ای که  سالم نیست یا میوه هایی که به شکل شربت درست شده‌اند خودداری کنند. ما در این محتوا قصد داریم ‌درباره میوه‌هایی که برای افراد دیابتی مناسب است صحبت کنیم اگر شما هم به این موضوع علاقمند هستید پس با ما در سایت موژان همراه باشید.

گریپ فروت قرمز: به افراد دیابتی پیشنهاد می‌کنیم سعی کنند نصف این میوه را روزانه میل کنند؛ زیرا از بهترین میوه‌ها برای کاهش قند خون به شمار می‌رود.

پرتقال: میوه پرتقال به دلیل داشتن ویتامین c برای افراد دیابتی مناسب است؛ این میوه کاملا طبیعی بوده و قند موجود در آن کم می‌باشد. خوردن پرتقال روزانه هیچ مشکلی برای انسان ایجاد نمی‌کند.

 آلو سیاه: تشنگی و ادرار مکرر از مشکلات افراد دیابتی است مصرف آلو سیاه می‌تواند درمان خوبی باشد.

آووکادو: این میوه لذیذ باعث پایدار ماندن قندخون می‌شود. اشخاصی که دچار دیابت هستند، بیماری‌های قلبی وسکته مغذی آنها را تهدید می‌کند آووکادو برای این بیماری‌ها فوق العاده مفید است.

سیب: خوردن یک عدد سیب قرمز یا زرد در روز شمارا از رفتن به دکتر باز می‌دارد؛ زیرا یک عدد سیب دارای ۹۵  کالری انرژی، حدود ۴ گرم فیبرو ۲۵ گرم کربوهیدرات است و می‌تواند بهترین میوه برای درمان دیابت باشد.

برای افرادی که دیابت دارند میوه جات در برنامه تغذیه ای آنها بسیار کم در نظر گرفته شده است؛ اما تعدادی از میوه ها نیز دارای کربوهیدرات و بدون قند بوده و برای انسان‌های دیابتی به صورت کنترل شده مجازاست. که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

لیمو: لیموها از دسته میوه‌های بدون قند به شمار می‌روند که دارای ویتامین c بسیاری هستند. برای اینکه کاهش وزن پیدا کنید یک عدد لیمو را در یک لیوان آب مخلوط و سپس میل کنید.

انار: انار از محبوب‌ترین میوه‌های زمستانی است که دارای اکسیدان زیادی می‌باشد آنتی اکسیدانی که در انار قرار دارد باعث کاهش بیماری ها می‌شود و از جمع شدن چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند.

تمشک: تمشک شامل میوه‌های بدون قند می‌باشد؛ همچنین فیبر موجود در تمشک باعث کم شدن اشتها و البته با کاهش وزن همراه است.

mojan ۰۲/۰۱/۱۴۰۳

چه میوه‌هایی برای افرادی که دیابت دارند مضر است؟

انبه: انبه میوه‌ای است که به خوبی فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کند؛ اما قند این میوه طبیعی است و یک عدد انبه دارای ۴۵ گرم قند می‌باشد که قند زیادی دارد و برای افرادی که دچار دیابت هستند با پزشک خود مشورت کنند.

انجیر: انجیر جزو میوه‌های مضر برای افرادی که دارای فشارخون هستند قرار دارد زیرا قند دو انجیرمتوسط حاوی ۱۶ گرم است پس اگر دچار دیابت هستید از خوردن انجیر جلوگیری کنید.

چه میوه‌هایی باعث می‌شود تا فشارخون به سرعت افزایش یابد؟

انگور: انگور به دلیل داشتن کربوهیدرات زیاد به سرعت قند خون را افزایش می‌دهد؛ البته یک فنجان انگور درطی روز مشکلی ایجاد نخواهد کرد؛ اما مصرف بیش از اندازه آن به بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

موز: یک عدد موز از قند و کربوهیدرات زیادی برخوردار است که افزایش چشمگیری در سطح فشارخون دارد.  شخصی که دچار دیابت است باید در خوردن آن تعادل را برقرار کند تا فشارخون آن از حد معمول بالاتر نرود.

 

کلام آخر

در این مقاله ما شما را با میوه‌هایی که برای دیابت مفید و مضر بوده آشنا کردیم؛   افرادی که دچار بیماری دیابت هستند با پزشک خود در رژیم غذایی و مصرف میوه جات حتما مشورت کنند‌، اگر به دنبال مطالب بیش‌تری هستید حتما سایت موژان را دنبال کنید.

 

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

۵۷۰
https://mojan-co.com/?p=11464
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
محمدرضا
1 سال قبل

ممنون از اطلاعات مفید شما.در مورد گیلاس قبلا مقاله ای خوانده بودم که می گفت برای اشخاص دیابتی مفید است.

تحریریه موژان
مدیر
تحریریه موژان
1 سال قبل
پاسخ به  محمدرضا

سلام
بابت درج نظر شما در سایت موژان ممنونم.
حتما در این باره در سایت موژان مقاله ایی منتشر خواهد شد. با سپاس