آموزش, تجارت

بهترین میوه‌ها برای لاغر شدن چیست؟

بهترین میوه برای لاغر شدن شکم چیست

آخرین بروز رسانی ۲۳ اسفند, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

معرفی انواع میوه ها برای لاغر شدن

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن، مصرف کردن میوه است؛ زیرا میوه‌ها به خوبی می‌توانند سیستم‌ ایمنی بدن را قوی کنند، صورت را شفاف ‌کنند، موها را براق کنند و سلامت بدن را به خوبی افزایش دهند. داشتن رژیم در مصرف میوه، یکی از پر طرفدارترین  رژیم‌ها به حساب می‌آید. امروزه کاهش وزن و داشتن اندام مناسب یکی از مشغله‌های  افراد چاق است، که در ادامه این مقاله شما را با میوه‌های لاغر کننده آشنا می‌کنیم. با موژان همراه باشید.

چهار  میوه  برای  لاغری  شکم  و  پهلو

چربی‌های جمع شده در ناحیه شکم و پهلو از از بی‌رحم ترین چربی‌های بدن هستند، که به سرعت زیادی جذب بدن می‌شوند، ولی برای از بین بردن آنها زمان زیادی ‌را باید صرف کرد.

امروزه، علاوه بر کم کردن میزان کالری، با کمک چند روش دیگر می‌توانیم وزنمان را با سالم‌ ترین روش، کاهش دهیم. تحقیقات نشان داده است میوه‌هایی که دارای آنتی‌اکسیدان هستند در کاهش وزن بسیار موثر واقع شده‌اند. در این قسمت شما را با چهار نوع از این میوه‌ها آشنا می‌کنیم:

  1. خیار

خیار یک میوه کم کالری ، طراوت‌بخش ویک چربی سوز شکم است. زیرا ۱۰۰ گرم خیار حدود ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری انرژی است. خوردن سالاد خیار به طور روزانه برای کاهش وزن و دفع سم‌های آزاد شده بدن از گوارش بسیار مفید است.

  1. هندوانه

هندوانه از خواص زیادی برخوردار است، زیرا ۹۱ درصد آن،  از آب تشکیل شده است. افراد وقتی که هندوانه می‌خورند احساس سیری می‌کنند. زیرا هندوانه دارای ویتامین‌های C , B1, B6  و منیزیم و پتاسیم و بسیار کم چرب و کم کالری است.

  1. آناناس

این میوه استوایی از خاصیت ضدالتهابی برخوردار است. آنزیم موجود در این میوه باعث چربی سوزی می‌شود. آناناس در سلامتی بدن نقش بسزایی دارد؛ زیرا دارای ویتامین C, B6, منیزیم، مس و فیبر است.

  1. سیب

یکی دیگر از میوه‌های چربی سوز بدن سیب است. فیبرخوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن موجود در سیب باعث شده که از پر خوری جلوگیری شود؛ زیرا شخص پس از خوردن آن احساس سیری می‌‌کند. تحقیقات نشان داده، انسانی که در طی روز ۳ عدد سیب میل کند کاهش وزن بیش‌تری نسبت به شخصی که سیب میل نمی‌کند دارد.

لاغری با میوه‌های تابستانی

شاید برایتان جالب باشد که تابستان را به عنوان فصل کاهش وزن یاد می‌کنند. این نام گذاری باعث شده تا انگیزه‌ خوبی برای کاهش وزن ایجاد شود. تابستان فصل قراردادن میوه‌های زیبا به رژیم غذایی است؛ زیرا میوه‌ها با داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی علاوه بر کاهش وزن به زیبایی پوست هم کمک زیادی می‌کنند. ما قصد داریم در ادامه شما را با برخی میوه لاغر کننده تابستانی آشنا کنیم:

هلو

فواید موجود در هلو عبارت‌اند از:

  • کاهش وزن
  • سم زدایی
  • درخشانی پوست
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

میوه هلو ترکیبی از ویتامین‌ها است که با روش‌های مختلف، می‌توان آن را در رژیم غذایی خود قرار داد.

طالبی

یکی دیگر از میوه‌های تابستانی برای کاهش وزن طالبی است.  در هر فنجان آب طالبی طبیعی ۵۳ گرم کالری قرار دارد. طالبی همانند هندوانه یک میان وعده‌ سیر کننده با کالری و کربوهیدرات زیاد است.

انجیر

میوه انجیر را هم به صورت تازه و هم خشک می‌توان مصرف کرد. انجیر به دلیل داشتن مواد معدنی جایگاه ویژه‌ای را در رژیم لاغری به خود اختصاص داده است.

  • به دلیل کم کالری بودن انجیر، می‌توان آن را در میان وعده مصرف کرد.

آلوها

آلوها دارای کالری اندکی هستند. واز عناصر مهمی مانند: فیبر رژیمی، سوربیتول و ایزاتین تشکیل شده‌اند. که در کنترل کردن فشارخون و مشکلاتی مانند یبوست نقش بسزایی دارند.

انبه

انبه پادشاه میوه‌های تابستانی برای کاهش وزن است. برخلاف اشتباهات افراد، انبه از مقادیر زیاد پکتین و دیگر ویتامین‌ها مانند ویتامین A , ویتامین C  درست شده است و انتخاب خوبی برای افرادی که در بعضی از مواقع دچار یبوست می‌شوند است.

mojan ۰۱/۳۱/۱۴۰۳

لاغری با میوه‌های زمستانی

بدون شک هیچ ماده غذایی برای لاغر شدن وجود ندارد. ولی  تلاش خودتان می‌تواند به شما کمک کند تا یک رژیم غذایی با  برخی از میوه‌ها زمستانی شما را به هدفتان برساند.

لیموترش

لیموترش سبز و زرد جزو میوه‌هایی هستند که باعث کاهش وزن می‌شوند. کالری موجود در لیمو ترش بسیار اندک است به طور مثال می توان گفت: در هر ۱۰۰ گرم لیموترش کمتر از ۲۰ کالری موجود است. اما این مرکبات ترش باعث می‌شود تا بدن به خوبی تمیز شود.

نحوه استفاده از لیموترش

می‌توانید لیموترش را در آب حل کرده و درطول روز یک لیوان از آن را بنوشید. ویا روی غذایتان بچکانید تا خوش طعم شود.

پرتقال

پرتقال جزو میوه‌هایی است که بدن احساس گرسنگی نمی‌کند و در لاغرشدن کمک زیادی می‌کند. البته بدون شک وقتی که رژیم می‌گیریم این احتمال وجود دارد که  ویتامین بدن کم شده باشد. ویتامین موجود در پرتقال می‌تواند به تامین ویتامین بدن کمک کند. این میوه مانند لیموترش بدن را سم زدایی می‌کند البته کارایی این میوه به اندازه لیموترش نخواهد بود.

نحوه استفاده از پرتقال

پرتقال را پوست بگیر اما پوست سفید بخش گوشتی آن را جدا نکنید چون دارای مواد مغذی بسیاری است.  همچنین پرتقال را در رژیم غذایی خود قرار داده و از خاصیت سیرکنندگی آن برای لاغری استفاده کنید.

کیوی

سعی کنید در برنامه غذایی خود کیوی را قرار دهید. زیرا در هر ۱۰۰ گرم کیوی ۶۰کالری انرژی موجود است. کیوی حاوی آب زیادی بوده و آب کافی را برای بدن تامین می‌کند و همچنین شما را به هدف لاغری تان می‌رساند.

نحوه استفاده از کیوی

توجه داشته باشید کیوی را با پوست نرم تر خریداری کنید. البته آنقدر نرم نباشد؛ زیرا میوه‌های رسیده شامل مواد معدنی و ویتامین‌های بیش‌تری هستند.

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم شما را با بهترین میوه‌ها لاغر کننده تابستانی و زمستانی آشنا کنیم. این میوه‌ها با مقداری که تعیین شد مفید هستند، در نتیجه مصرف بیش از حد آنها توصیه نمی‌شود اگر بیش از اندازه مصرف شود ممکن است باعث افزایش وزن شود. اگرعلاقه‌مند هستید اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی میوه‌های لاغر کننده به دست آورید ما را در سایت موژان دنبال کنید.

کاتالوگ زرین میوه موژان

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

۱۴۰
https://mojan-co.com/?p=11506
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها