آموزش, سلامت

بهترین میوه‌ها برای سرماخوردگی چیست؟

بهترین میوه برای سرما خوردگی چیست ۰۲/۰۴/۱۴۰۳

آخرین بروز رسانی ۲۵ مهر, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

علائم بیماری سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی معمولا دوسه روز پس از اینکه داخل بدن می‌شود خودش را ظاهر می‌کند. البته این ویروس در هر فردی متفاوت است. و ممکن است به شرح ذیل باشد:

  • آبریزش بینی
  • گلودرد و سرفه
  • داشتن تب با درجه پایین
  • احساس ناخوشی

معرفی   میوه‌های   مفید   برای   درمان   سرماخوردگی

برای اینکه سرماخوردگی تان به سرعت بهبود یابد می‌توانید از بهترین میوه‌ها استفاده کنید. زیرا ویتامین‌های موجود در میوه‌ها خاصیت تسکین دهندگی دارند و  نمی‌گذارند عوارض سرماخوردگی شما را به شدت اذیت کند. به همین دلیل بهترین میوه‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم، تا بتوانید با استفاده از آنها سرماخوردگی تان را درمان کنید.

  1. پرتقال شیرین

پرتقال میوه‌ معروف دل ما ایرانی‌ها است. این میوه نارنجی خوش رنگ و خوشمزه، سرشار از ویتامین C  است وبه همین دلیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

بهترین صبحانه را می‌توان با یک لیوان شربت آب پرتقال شروع کرد. یک لیوان آب پرتقال تقریبا ۱۲۴ میلی گرم ویتامین C  مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، که بدن مردان در طول روز به ۱۴۰ و بدن زنان به ۱۶۵ میلی گرم ویتامین  C  نیاز دارند.

  1. لیموترش

لیموترش حاوی ویتامین c  و از میوه‌های موثر برای سرماخوردگی است.  وقتی دچار سرماخوردگی می‌شوید، بهتر است چند عدد لیمو ترش را در آب ولرم با مقداری عسل مخلوط  و میل کنید. به علاوه، وقتی برای رفع سرماخوردگی سوپ یا آش مصرف می‌کنید بهتر است از لیمو ترش هم استفاده کنید؛ چون سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند.

  1. آناناس

آناناس میوه‌ای موثر برای درمان سرماخوردگی است. یکی از خاصیت‌های مهم این میوه ترد و گرمسیر، ضدالتهاب بودن آن است. این میوه به خوبی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا شخص سریع‌تر بهبود پیدا کند.

  1. نارنگی

وقتی که دچار گلودرد هستید، نارنگی به خوبی می‌تواند کمک کند تا گلودردتان رفع شود. البته توجه داشته باشید که حتما از نارنگی شیرین استفاده کنید  زیرا نارنگی ترش باعث افزایش گلو درد خواهد شد.

mojan ۰۲/۰۴/۱۴۰۳

درمان  سرماخوردگی با  میوه  پاییزی

  • درمان سرما خوردگی میوه پاییزه ۰۲/۰۴/۱۴۰۳

میوه‌هایی که در فصل پاییز به دست می‌آیند سرشار از انواع ویتامین‌‌ها هستند. زیرا مواد مورد نیاز بدن اغلب با بیماری‌هایی که در این فصل رخ می‌دهد در حال مبارزه هستند. و افراد می‌توانند با مصرف این میوه‌ها سیستم ایمنی بدن را در مقابل آنها واکسینه کنند.

  • کدو تنبل

شاید اهل خوردن کدو تنبل نباشید و از خواص بی‌نظیر آن اطلاعات کافی برخوردار نباشید؛ اما اگر بدانید در جلوگیری از سرماخوردگی چقدر موثر است، حتما به آن علاقه‌مند خواهید شد.

کدو تنبل علاوه بر اینکه تاثیر زیادی بر روی نرم کردن گلو دارد به عنوان یک داروی ضد سرفه شناخته شده است.

توصیه می‌شود برای پخت کدو حلوایی، آن را به تکه‌های کوچک خرد کنید وبا ترکیب عسل و دارچین بخار پز کنید. این روش برای درمان سرماخوردگی بسیار مناسب است.

  • انار

انار به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان ، آنتی‌ویرال و میزان بسیاری ویتامین سی نقش بسزایی در افزایش سیستم دفاعی بدن دارد.  البته انار یک ادرارآور و تب بر موثر شناخته شده است و ترکیب انار به همراه نشاسته و شکر برای درمان سرفه بسیارتوصیه می‌شود.

  • خرمالو

خرما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می‌کند، همچنین خرمالویی که رسیده باشد برا باز شدن را‌های تنفسی مفید است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرمالو می‌توانند خستگی، ضعف‌های عضلانی و کاهش انرژی را برطرف کنند. اما حواستان باشد افرادی که دچار دیابت هستند هرگز در خوردن خرمالو  زیاده روی نکنند.

درمان  سرماخوردگی  با  میوه  تابستانی

فصل تابستان زمان خوبی برای سرماخوردگی است. زیرا تابستان هوای مناسبی دارد نه گرم است و نه خشک که بیماری طولانی شود. و همچنین میوه‌های تابستانی در دسترس هستند و می‌توان به راحتی خود را درمان کرد.

  • هندوانه

دو ویژگی هندوانه آن را به عنوان یک میوه موثر برای درمان سرماخوردگی معرفی می‌کند. معمولا افرادی که دچار بیماری آنفولانزا هستند کم شدن آب بدنشان می‌تواند خطر ساز باشد. هندوانه به تنهایی می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند. مصرف عادلانه این میوه در دوران سرماخوردگی  می‌تواند روند بهبود بیمار را تسریع کند.

  • گوجه فرنگی

گوجه‌ فرنگی شامل میوه‌ها نمی‌باشد. اما در لیست میوه‌های تابستانی تب بر احتمال می‌رود گوجه فرنگی جایگاه خوبی را خود اختصاص داده باشد. خوردن دو یا سه عدد گوجه فرنگی، ویتامین سی روزانه بدن را برطرف می‌کند.

  • ملون

ملون را می‌توان به عنوان یک وعده‌ غذایی مصرف کرد. این میوه غنی شده از ویتامین‌های زیادی است که کمک خوبی به تقویت سیستم ایمنی بدن ‌می‌کند. ملون اوایل بهار به دست مصرف کنندگان می‌رسد وتا آخر‌های تابستان در دسترس است. البته یکی از میوه‌های موثر در تابستان برای سرماخوردگی ملون است.

در دوران  سرماخوردگی از  چه میوه‌هایی  باید  دوری  کرد

در دوران سرماخوردگی، مصرف اغلب میوه‌ها مفید و برخی هم مضر هستند. البته همان قدر که باید از میوه‌های مناسب استفاده کنیم، همان اندازه هم باید از میوه‌های مضر پرهیز کنیم. در ادامه با خواندن مطالب بیشتر میوه‌های مضر برای سرماخوردگی را می‌شناسید.

  • خربزه و انگور

خربزه و انگور از میوه‌هایی هستند که باید در دوران سرماخوردگی از آنها جناب کرد. زیرا احتمال دارد باعث حساسیت‌هایی چون گلو درد، خارش و سوزش در بعضی از افراد شود.  با توجه به اینکه ویروس  سرماخوردگی دستگاه تنفسی را درگیر خودش می‌کند مصرف این دو میوه باعث شدید شدن آن می‌شود. اما خربزه و انگور برای همه ممنون نیست فقط برای افرادی که دچار حساسیت هستند توصیه نمی‌شود.

  • پرتقال ترش

به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، بعضی‌ها فکر می‌کنند شخصی که دچار سرماخوردگی می‌شود؛ باید او را مجبور کرد برای اینکه حالش خوب شود پرتقال ترش میل کند. اما غافل از اینکه پرتقال ترش باعث شدت علائم سرماخوردگی می‌شود.

کلام آخر

از آنجایی که سرماخوردگی در هر فصل سال اتفاق می‌افتد، میوه‌هایی در آن فصل وجود دارد که برای درمان سرماخوردگی موثر به شمار می‌روند.  اما میوه‌های دیگری نیز مانند: نارنگی، انواع توت، زغال اخته، کرنبری، سیب و آووکادو نیز در درمان سرماخوردگی فوق‌العاده عالی هستند.

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

۱,۴۳۵
https://mojan-co.com/?p=11536
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها