سلامت, معرفی محصول

بهترین آجیل برای افراد دیابتی چیست؟

بهترین آجیل برای افراد دیابتی چیست؟

افراد دیابتی و مصرف آجیل

قبل از معرفی بهترین آجیل‌ها برای افراد دیابتی، بهتر است ابتدا کمی با این بیماری آشنایی پیدا کنیم. بیماری دیابت دو نوع دارد. دیابت نوع اول یک بیماری مزمن است که در آن بدن فرد قادر به ترشح انسولین نیست. در نتیجه فرد مبتلا برای کاهش سطح قند خون باید مرتبا انسولین مصرف کند. در دیابت نوع دو، سلول‌ها برای استفاده از انسولین تولید شده در بدن، دچار مشکل هستند. بنابراین قند خون مبتلایان به دیابت نوع دوم بالا می‌رود. دیابت نوع دو با رژیم غذایی مناسب، ورزش و برخی داروها قابل کنترل است.

چرا آجیل برای مبتلایان به دیابت مفید است؟

یکی از مواد خوراکی که پزشکان برای افراد دیابتی مناسب می‌دانند، مغزها و آجیل‌هاست. آجیل‌ها حاوی مقادیر مناسبی از چربی‌های مفید و غیر اشباع، امگا ۳ و امگا ۶ هستند. مغزها ویتامین و پروتئین بالایی دارند و همین ویژگی، آن‌ها را به یکی از خوراکی‌های مقوی بدل کرده‌است.

احساس سیری طولانی مدتی که با خوردن آجیل‌ در افراد دیابتی ایجاد می‌شود، تمایل آن‌ها را به استفاده از شیرینی‌جات و مواد پرقند کاهش می‌دهد. از این رو بهتر است که مبتلایان به دیابت، حتما آجیل را در برنامه غذایی خود بگنجانند. ولی آیا همه‌ی اجزای آجیل و همه انواع فرآوری شده آن، برای دیابتی‌ها مناسب هستند؟

بهترین آجیل برای افراد دیابتی کدام است؟

آجیلی که دیابتی‌ها مصرف می‌کنند به هیچ وجه نباید شور و فرآوری شده باشد. بهتر است که دانه‌های آجیل به صورت خام به مصرف این افراد برسد. چرا که نمک سبب افزایش فشار خون می‌شود. افراد دیابتی نیز بیشتر از سایر افراد، مستعد ابتلا به فشار خون هستند. بحث مصرف آجیل که به میان می‌آید، عده‌ای نگران افزایش وزن و چاقی می‌شوند. جالب است بدانید طی تحقیقاتی که پژوهشگران روی بعضی مغزها نظیر گردو و بادام هندی انجام داده‌اند، دریافتند که با وجود کالری نسبتا بالای این آجیل‌ها، به ندرت در تغییر وزن بدن نقش دارند.

در ادامه به معرفی بهترین انواع آجیل برای دیابتی‌ها و تشریح خواص هرکدام می‌پردازیم. بعضی از آن‌ها به درمان دیابت کمک می‌کنند و بعضی دیگر در پیشگیری از ابتلا به دیابت اثرگذار هستند. گروهی نیز بیشتر در کاهش فشار خون که برای دیابتی‌ها حیاتی است، نقش دارند:

پسته

پسته بدون شک محبوب‌ترین جزء آجیل ایرانی‌هاست و البته بهترین آجیل برای دیابتی‌ها می‌باشد. این مغز پر فایده، می‌تواند نسبت کلسترول خوب (HDL) به کلسترول بد (LDL) را افزایش دهد. پسته به بدن انرژی می‌بخشد و بعد از مصرف آن، برای مدت طولانی احساس سیری در فرد باقی می‌ماند. فراموش نکنید که باید از مصرف پسته‌های شور و بوداده خودداری نمایید. آجیل شور نه تنها برای دیابتی‌ها، بلکه برای سایر افراد نیز خاصیت زیادی نخواهد داشت.

بادام درختی

بادام یک کنترل‌کننده فشار خون عالی است. به این معنا که با کاهش کلسترول بد در خون، مانع از انسداد رگ‌های خونی می‌گردد. طبق تحقیقات دانشمندان، مصرف بادام در افراد دیابتی، میزان قند خون و فشار خون آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این را نیز بخوانید : خرید بادام برزیلی

فندق

فندق نیز مانند سایر آجیل‌ها دارای چربی‌های مفید است. فندق از طریق افزایش حساسیت سلول‌های بدن به انسولین، بر فرد دیابتی تاثیر مثبت می‌گذارد. افزایش حساسیت سلول به انسولین به این معناست که سلول می‌تواند از انسولین موجود در خون برای تجزیه قندها استفاده کند. بنابراین فندق در کاهش قند خون موثر می‌باشد.

مغز فندق ماکادمیا (فندق استرالیایی)

گردو

مغز گردو که ما ایرانی‌ها معمولا آن را جدا از مخلوط آجیل‌های دیگر استفاده می‌کنیم، بهترین آجیل برای جلوگیری از ابتلا به دیابت است. اگر افراد مستعد بیماری دیابت، گردو را به عضو جدانشدنی رژیم غذایی خود تبدیل کنند، تا میزان بسیار زیادی از ابتلا به آن در امان می‌مانند. برای اطمینان از اثرگذاری گردو در پیشگیری از دیابت، بهتر است روزی ۷ عدد از آن مصرف شود.

گردو دیابت ۰۱/۰۹/۱۴۰۳

                                                  گردو، آجیل مناسب برای پیشگیری از ابتلا به دیابت

مغز گردو پکان

بادام هندی

بادام هندی در افزایش نسبت کلسترول خوب به کلسترول بد نقش اساسی دارد. همانطور که می‌دانید، کلسترول خوب، فشار خون را کاهش می‌دهد و در نتیجه از بیماری‌های قلبی و عروقی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. پیش‌تر نیز اشاره کردیم که دیابتی‌ها بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به فشار خون هستند و بنابراین باید این مسئله را جدی بگیرند.

بادام زمینی

یکی از عواملی که ابتلا به دیابت نوع دوم را تشدید می‌کند، چاقی و اضافه وزن است. پس برای پیشگیری از دچار شدن به این بیماری، باید وزن خود را به حالت ایده‌آل برسانیم. یکی از بهترین آجیل‌ها برای کاهش وزن، بادام زمینی خام است. شما با مصرف روزانه بادام زمینی، فیبر بالایی دریافت می‌کنید. فیبرها مواد دیر هضم یا در مواردی غیر قابل هضم هستند که برای مدتی در معده و روده باقی می‌مانند و اجازه نمی‌دهند احساس گرسنگی به سراغتان بیاید.

این را نیز بخوانید : قیمت میوه خشک 

بادام زمینی روکش دار فلفی/کچاپ/دودی/کره‌ای/پنیری/پیاز جعفری/پیتزایی

۲۶۴
https://mojan-co.com/?p=12105
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها