پست مهمان

با این نهال های بادام دیرگل محصول باغتون رو از سرمای بهاری در امان نگه دارید!

نهال بادام ۰۱/۱۰/۱۴۰۳

آخرین بروز رسانی ۷ خرداد, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

تاحالا خیلی پیش اومده که باغبان کلی نهال بادام کاشته و از اونها مراقبت کرده و درختاش هم کلی به شکوفه نشستن، اما…! شکوفه‌ها تحمل سرمای بهاری رو نداشتن و قبل از اینکه به میوه تبدیل بشن منجمد شدن و ریختن. دلیل این اتفاق چی می‌تونه باشه؟ ناآگاهی یا خرید نهال از نهالستان‌های نامعتبر یا هردو؟ راه مقابله با این فاجعه چیه؟ خرید نهال بادام دیرگل!

خبره‌های تولید نهال، یعنی نهالستان پالیز نهال می‌گن خیلی مهمه که قبل از خرید نهال‌های بادام اول آب‌وهوای منطقه‌تون، خاکش، آبش و خیلی موارد دیگه رو بسنجید. اگر هم تو شرایط اقلیمی که هستید سرما زیاده و تا موقع شکوفه دادن بادام‌ها ادامه پیدا می‌کنه، بهتره که نهال‌های بادام دیرگل که در ادامه معرفی کردیم رو انتخاب کنید.

کسب درآمد دلاری با کاشت نهال بادام

چرا بهشون می‌گن نهال دیرگل؟

نهال بادام دیرگل به نهال‌هایی گفته میشه که حدودا دو تا سه هفته دیرتر از بقیه نهال‌های بادام معمولی به گل میشینن. همین دیرگل بودن باعث میشه که شکوفه‌های بادام از سرمای بهاری در امان بمونن و میزان بار درخت برای فصل تابستان حفظ بشه. تحمل سرمای این نوع نهال‌های بادام دیرگل خیلی بالاست و برای مناطق سردسیری که بهار زمستونی دارند خیلی مناسبه.

البته اگه میخوای اطلاعات مفیدتری درباره نهال‌های بادام دیرگل کسب کنی باید به سایت‌های معتبری مثل دایره‌المعارف بریتانیکا، ویکی‌کشاورز، ویکی‌چگونه، ویکی‌پدیا، پالیز نهال یا بوتانوپیا سری بزنید. البته این کار ازتون وقتی خیلی زیادی رو می‌گیره. برای همین، بهتره از طریق آدرس اینترنتی که این پایین می‌بینید به سایت نهالستان پالیز نهال مراجعه کنید و با انواع نهال بادام دیرگل، قیمت نهال بادام و نحوه خرید نهال بادام آشنا بشید.

https://paliznahal.ir/product/نهال-بادام/ 

بهترین نهال‌های بادام دیرگل و پرمحصول

حالا بیاید تا چند رقم نهال دیرگل بادام و ویژگی‌های هر کدوم را بشناسیم:

نهال بادام آذر، ضدسرما و مقاوم

نهال‌های بادام دیرگل آذر به نوعی یکی از بهترین نهال‌های برای مناطق سردسیری محسوب میشن. درختان بادام آذر مثل بقیه درختان بادام تو فصل بهار شکوفه می‌دن؛ با این تفاوت که زمان گل‌دهی اونها ۱۵ تا ۲۰ روز دیرتر اتفاق می‌افته.

البته خوبی این موضوع به اینه که خبری از یخ‌زدگی محصول نیست و کشاورز می‌تونه همه بار بادام را با بیشترین حجم و کیفیت ممکن برداشت کنه. نهال بادام دیرگل آذر برای مناطقی که زمستان‌های طولانی دارن مثل مناطق سرد و کوهستانی خیلی مناسب‌تره.

نهال دیرگل سهند، پرفروش و باکیفیت

یکی دیگه از ارقام نهال‌های بادام دیرگل، نهال سهند هست که کیفیت و مرغوبیت خیلی بالایی داره‌. شکل ظاهری بادام سهند پهن و درشته و رنگش به قهوه‌ای تیره میزنه.

این رقم نهال دیرگل بادام یکی از ارقام فرانسوی محسوب میشه و نسبت به سایر گونه‌های بادام، مزه بهتر، محصول پربارتر و بادام‌های درشت‌تری داره.

به دلیل همین ویژگی‌های مثبت، نهال درخت بادام سهند بیشتر از هر نهال دیگه توی ایران به فروش می‌رسه. این نهال درخت بادام هم برای مناطق سردسیری که بهار سردی دارن خیلی مناسبه‌.

mojan ۰۱/۱۰/۱۴۰۳

نهال تونو و بادام‌های سنگین ایتالیایی‌اش

بادام تونو یکی دیگه از ارقام نهال بادام دیرگله که مقاومت خیلی بالایی به سرما داره؛ به طوری که می‌تونه محصول خودش رو حتی توی دمای زیر ۲۰ درجه هم حفظ کنه. درخت بادام تونو باردهی خیلی زیادی داره و وزن بادام‌های اون نسبت به سایر ارقام بادام بیشتره؛ برای همین در بین باغداران و کشاورزان محبوبیت ویژه‌ای داره.

این نوع درخت بادام اصالتا ایتالیایی هست و بیشتر توی مناطق سردسیر کاشته میشه. خاک رسی و شنی با زهکشی مناسب برای رشد این نوع نهال عالیه ‌برای رسیدن به باردهی بالا، نهال‌های بادام تونو باید طی سال‌های اولیه به درستی آبیاری بشن‌.

ثروت‌آفرینی با نهال بادام شکوفه

بادام شکوفه هم از ارقام دیرگله که برای کاشت تو مناطق سردسیر با سرمای بهاری عملکرد عالی نشون میده. اگر یادتون باشه گفتیم که بادام آذر حدودا ۲۰ روز بعد از بقیه ارقام بادام گل میده؛ حالا باید بدونید که نهال بادام شکوفه هم حدودا ۳ تا ۴ روز بعد از نهال بادام آذر به گل میشینه.

درخت بادام شکوفه رشد گسترده و قوی داره و عملکرد اون هم خیلی بالاست. طبق توصیه‌های برجسته‌ترین مرکز تولید نهال، یعنی نهالستان پالیز نهال، درخت‌های بادام شکوفه باید یک دوره سرمای ۱۰۰ تا ۷۰۰ ساعته رو توی زمستون بگذرونن. اگر این نیاز سرمایی برآورده نشه، زمان گل‌دهی، شکوفه‌های بادام شکوفه دچار ریزش میشن.

درصورتی‌که مراقبت‌های لازم از این درخت به عمل بیاد، شما می‌تونید به ازای هر هکتار ۱۰ تن محصول از باغتون برداشت کنید. از بادام شکوفه میشه توی صنایع شیرینی‌پزی، آشپزی، آجیل و خشکبار و غیره استفاده کرد. درخت بادام شکوفه تا ۴۵ سال عمر مفید داره.

نهال شاهرودی ۱۲، نهال دیرگل اورجینال ایرانی

یکی از انواع نهال‌های دیرگل بادام نهال شاهرودی ۱۲ هست که زیستگاه اصلیش خود کشورمون ایرانه. این نهال بادام کیفیت خیلی بالایی داره و به‌دلیل مقاومتش میشه اون رو تو همه شرایط آب‌وهوایی پرورش داد. مهمترین ویژگی این نهال که خیلی موردعلاقه باغدارانه محصول‌دهی سریع و بالای اون هست. پوست چوبی بادام‌های شاهرودی ۱۲ خیلی نازکه و با دست باز میشه. مغز اون هم به‌صورت دولپه‌ای و درشت و روغنیه و از کیفیت عالی برخورداره.

عمر مفید درخت شاهرودی ۱۲ بین ۴۰ تا ۵۰ ساله که با مراقبت میشه عمرشو طولانی‌تر کرد. نهال این درخت باید روی پایه بادام تلخ پیوند زده بشه. برای همین حتما باید از نهالستان‌های باتجربه و معتبر خریداری بشه. درصورتی که همه موارد مراقبت و آبیاری درخت شاهرودی ۱۲ به درستی انجام بگیره، به ازای هر هکتار بهتون ۴ الی ۵ تن محصول میده.

نهال‌های بادام دیرگل را از کجا بخریم؟

خرید نهال بادام دیرگل مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. اما باید نهال‌های با کیفیت را از نهالستان‌های معتبر مثل نهالستان پالیز نهال خریداری کنید. نهال بادام تولید شده تو این نهالستان با جدیدترین متد‌های کشاورزی پرورش داده میشن و دارای شناسنامه و ضمانت مرجوعی هستند.

مجموعه بزرگ نهالستان پالیز نهال در شهرستان میاندوآب واقع شده و یکی از معتبرترین نهالستان‌های ایران شمرده میشه. این نهالستان همه نهال‌ها ‌رو تو باغ بزرگ مادر اختصاصی خودشون پرورش میده و از همین جهت خیال کشاورز و باغدار راحته که همه نهال‌‌ها از یک کیفیت برخوردار هستند.

شما می‌تونید برای اطلاع از مشخصات کامل نهال‌های بادام دیرگل و قیمت نهال بادام و همچنین اطلاع از سایر نهال‌های میوه عبارت (Paliznahal.ir) تو مرورگرتون وارد کنید؛ یا اینکه عبارت (پالیز نهال) تایپ کنید و تو نتایج جستجو وارد سایت رسمی پالیز نهال بشید. برای مشاوره اختصاصی تلفنی هم با شماره‌های زیر می‌تونید تماس بگیرید.

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

آدرس فروشگاه رسمی این نهالستان:

Paliznahal.ir

۱۹۸
https://mojan-co.com/?p=12271
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها