راهنمای خرید, سلامت, معرفی محصول

خاصیت بادام زمینی برای لاغری

خاصیت بادام زمینی برای لاغری

آخرین بروز رسانی ۱۳ تیر, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

خاصیت بادام زمینی برای لاغری موضوعی سوال برانگیز است که پاسخ‌های مختلفی به آن داده شده است و قرار است در این مقاله به آن بپردازیم. بادام زمینی از آجیل‌های پرطرفدار به ویژه در میان ورزشکاران است. اگر به دنبال پاسخ نهایی هستید، با ما همراه باشید.

تاریخچه بادام زمینی

منشأ اصلی بادام زمینی هنوز محل بحث است؛ اما بسیاری معتقدند که اولین بار در آمریکای جنوبی در حدود ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کشت شد. زمان بسیاری گذشت تا بادام زمینی وارد آفریقا و آسیا شد و در آنجا به یک محصول مهم تبدیل شد. امروزه چین بزرگترین تولید کننده بادام زمینی است و پس از آن هند و ایالات متحده قرار دارند.

خاصیت بادام زمینی

به ارزش غذایی و خاصیت بادام زمینی می‌پردازد.

ارزش غذایی

بادام زمینی علیرغم اینکه چربی بالایی دارد، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که آن را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی تبدیل کرده است.

۳۰ گرم بادام زمینی تقریباً حاوی مقدار زیر از ویتامین و مواد معدنی است:

  • کلسیم: ۶% DV
  • آهن: ۹% DV
  • ویتامین E: 8٪ DV
  • منیزیم: ۱۰% DV
  • پتاسیم: ۱۱% DV
  • فسفر: ۱۲% DV
  • روی: ۱۳% DV

علاوه بر این مواد مغذی، بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان‎هایی مانند رسوراترول است که دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در درمان سرطان و بیماری‌های قلبی تاثیر مثبت داشته باشد.

فواید بادام زمینی

به فواید بادام زمینی می‌پردازد.

فواید بادام زمینی

روی فواید بادام زمینی مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد این بادام می‌تواند در رژیم غذایی سالم افراد گنجانده شود و بخشی از نیازهای بدن را تامین کند. از این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم وزن

تنظیم وزن از خاصیت بادام زمینی است. علیرغم داشتن چربی زیاد، افزودن بادام زمینی به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به دلیل اینکه سرشار از پروتئین و فیبر هستند، باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

حتما بخوانید: فواید بادام زمینی برای مردان

سلامت قلب

حفظ سلامت قلب از خاصیت بادام زمینی می‌باشد. به این صورت که مصرف منظم بادام زمینی می تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

پیشگیری از دیابت

مطالعات نشان می‌دهد که خوردن بادام زمینی می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان

برخی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم بادام زمینی می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ، سینه و پروستات مؤثر باشد.

خاصیت بادام زمینی برای لاغری

به خاصیت بادام زمینی برای لاغری می‌پردازد.

خاصیت بادام زمینی برای لاغری

بادام زمینی به دلیل چربی بالا، اغلب در مورد کاهش وزن نادیده گرفته می‌شود. اما در ادامه به شما می‌گوییم که در این مورد دیدگاه اشتباهی ایجاد شده است و بادام زمینی می‌تواند در لاغری و کاهش وزن مؤثر عمل کند.

بادام زمینی حاوی فیبر است که به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این بدان معنی است که شما ممکن است در کل روز کالری کمتری مصرف کنید که منجر به کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، خوردن بادام زمینی ممکن است متابولیسم را افزایش دهد، به این معنی که بدن شما کالری بیشتری در طول روز خواهد سوزاند.

حتما بخوانید: خرید بادام زمینی روکش دار

بادام زمینی سرشار از پروتئین است که برای ساخت توده عضلانی و حفظ بافت بدون چربی ضروری است. عضله سازی می‌تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند و کاهش وزن را آسان‌تر کند. مصرف بادام زمینی ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله فولات، پتاسیم و منیزیم را فراهم می‌کند که همگی برای سلامت بدن مهم و لازم هستند.

بادام زمینی چربی بالایی دارد؛ اما این چربی‌ها سالم هستند و از نوع تک غیراشباع و چند غیراشباع می‌باشند که چربی‌های خوب محسوب می‌شوند. این چربی‌ها می‌توانند سطح کلسترول بد خون را بهبود دهند و خطر بیماری قلبی را کم کنند.

بادام زمینی به کاهش التهاب کمک می‌کند. التهاب مزمن با چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن بادام زمینی می‌تواند نشانگرهای التهاب را در بدن کاهش دهد.

ایده‌هایی برای استفاده از بادام زمینی

ایده‌هایی برای استفاده از بادام زمینی معرفی می‌کند.

ایده‌هایی برای استفاده از بادام زمینی

از بادام زمینی برای مصارف غذایی مختلفی استفاده می‎شود.در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‎شویم.

بادام زمینی بو داده

به سادگی بادام زمینی خام را با روغن زیتون، نمک و هر چاشنی دلخواه مزه‌دار کنید و سپس در فر قرار دهید تا پخته شود.

بادام زمینی روکش دار فلفی/کچاپ/دودی/کره‌ای/پنیری/پیاز جعفری/پیتزایی

فروش عمده بادام جابنی

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی را می‌توانید با استفاده از یک دستگاه آسیاب، در منزل و بدون اضافه کردن مواد نگهدارنده و چاشنی‌ها آماده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

سس بادام زمینی تایلندی

کره بادام زمینی، شیر نارگیل، سس سویا، آب لیموترش، سیر و تکه‌های فلفل قرمز را برای یک سس خوش طعم ترکیب کنید و از مزه آن در غذاها استفاده کنید.

خورشت سیب زمینی شیرین و بادام زمینی

سیب زمینی شیرین، پیاز، سیر، گوجه فرنگی و بادام زمینی را با آب، سبزیجات و پودر کاری ترکیب کنید و روی اجاق با شعله کم بگذارید تا بپزد.

سخن پایانی

از خاصیت بادام زمینی، چربی بالا است اما این چربی نیز در کنار سایر فواید بادام، تاثیر مثبتی دارد؛ به ویژه در کاهش وزن و لاغری و می تواند در یک برنامه کاهش وزن گنجانده شود. زمانی که بادام زمینی به اندازه و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود، می‌تواند با تامین نیازهای بدن، در جهت هدف کاهش وزن و لاغری تاثیر بسیاری داشته باشد.

 

منابع

https://www.healthline.com/nutrition/peanuts-for-weight-loss#:~:text=They’re%20full%20of%20fiber,mindful%20of%20your%20serving%20size.

https://drsalimiclinic.com/%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C/

 

 

۱۷۷
https://mojan-co.com/?p=12480
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها