سلامت, معرفی محصول

۵ دلیل برای خوردن گردو در رژیم کتوژنیک و فواید شگفت انگیز گردو

خوردن گردو در رژیم کتوژنیک

آخرین بروز رسانی ۷ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

گردو سرشار از ریزمغذی ها، آنتی اکسیدان ها و طعم فوق العاده است. گردوها افزودنی عالی برای پنکیک و انواع شیرینی ها و معجون ها می باشند اما اگر رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید چه؟ آیا گردو کتوژنیک است؟ یا باید از آنها دوری کنید؟

آیا گردو کتوژنیک است؟

اطلاعات تغذیه گردو

  • ۱ اونس گردو حاوی ۱۸۵ کالری، ۱۸.۵ گرم چربی، ۴.۳۱ گرم پروتئین، ۳.۸۸ گرم کربوهیدرات کل و ۱.۹ گرم فیبر غذایی است.
  • گردو همچنین حاوی ۲۷.۸ میلی گرم کلسیم، ۹۸.۱ گرم فسفر، ۴۴.۸ میلی گرم منیزیم و ۲۷.۸ میلی گرم فولات است.
  • ۱ اونس گردو حاوی ۱.۹۸ گرم کربوهیدرات خالص است. گردو با کمتر از ۲ گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده، اما ۱۹ گرم چربی و ۴ گرم پروتئین، کتوژنیک دوست محسوب می شود.

چرا باید گردو را از میان انواع آجیل برای رژیم کتوژنیک انتخاب کرد؟

گردو فواید زیادی برای سلامتی دارد. در حقیقت، گردو نسبت به سایر مغزها دارای مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان است. گردو سرشار از ویتامین E و پلی فنل ها (فنل های گیاهی که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند) است.

علاوه بر این، گردو همچنین سرشار از منیزیم و آرژنین است که هر دوی آنها التهاب را کاهش می دهند.

یکی از پلی فنول هایی که گردو سرشار از آن است به نام الاژیتانین شناخته می شود. الاژیتانین ها می توانند در روده به اورولیتین ها تبدیل شوند. اورولیتین ها نه تنها خواص ضد التهابی قوی دارند، بلکه نشان داده شده است که بدن را از سرطان پروستات و سینه محافظت می کنند.

علاوه بر این، گردو برای سلامت باروری مردان نیز مفید است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف گردو ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو به بهبود سلامت اسپرم کمک کند.

گردوهای رژیم کتوژنیک

گردو یک انتخاب مناسب در بین آجیل ها برای رژیم کتوژنیک می باشد

برای نگاهی عمیق تر به فواید گردو برای سلامتی و ۵ دلیل برای خوردن گردو در رژیم کتوژنیک در ادامه با ما همراه باشید

اکثر آجیل ها و دانه ها دارای تعداد کم کربوهیدرات هستند، در حالی که همچنان چربی های سالم، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی ریز مغذی ها را درون خودشان حمل می کنند.

با این حال، همه آجیل ها و دانه ها برابر نیستند. برخی از آنها نسبت به سایرین کتوژنیک دوست هستند و برخی از مواد مغذی تر از مابقی می باشند. گردو، به ویژه، نه تنها یک آجیل پرچرب و کم کربوهیدرات است، بلکه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

۵ مورد از فواید شگفت انگیز گردو

  • ریز مغذی های کتوژنیک

گردو یک میان وعده عالی کتوژنیک است. آنها حاوی تقریباً ۱۸ گرم چربی، ۴ گرم پروتئین و ۲ گرم کربوهیدرات خالص در هر ۱ اونس هستند.

  • آنتی اکسیدان بالا

آیا می دانستید که گردو نسبت به سایر مغزها آنتی اکسیدان بیشتری دارد؟ گردو سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است.

  • سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

کلسترول LDL برای ایجاد آترواسکلروز (انسداد شریان ها و منجر به حملات قلبی) مضر است، اما LDL اکسید شده همان چیزی است که در واقع مستعد تجمع در دیواره شریان می باشد. از آنجایی که گردو حاوی آنتی اکسیدان های قوی است، تحقیقات نشان می دهد که مصرف گردو می تواند اکسیداسیون LDL را کاهش دهد

  • منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳

گردو نه تنها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، بلکه در واقع حاوی بیش از هر آجیل دیگری است. این خبر خوبی برای گیاهخواران و کسانی که رژیم کتوژنیک گرفته اند یا وگان هایی است که به دنبال منبع گیاهی امگا ۳ هستند (بیشتر اسیدهای چرب امگا ۳ از ماهی هستند). نوع خاصی از امگا ۳ که در گردو یافت می شود آلفا لینولنیک اسید یا ALA نامیده می شود. ALA نه تنها به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، بلکه نشان داده شده است که شرایطی مانند التهاب، دیابت، بیماری آلزایمر و حتی سرطان را بهبود می بخشد.

  • سلامت روده و التهاب را بهبود می بخشد

در سال‌های اخیر، ما شروع به درک نقش اساسی میکروبیوم روده در پیامدهای کلی بیماری دست در سلامت کرده‌ایم. داشتن باکتری های سالم روده بخش کلیدی سلامت عمومی است و نشان داده شده است که گردو جمعیت باکتری های تقویت کننده سلامت را افزایش می دهد. علاوه بر این، گردو به طور خاص نشان داده است که باکتری های تولید کننده بوتیرات را افزایش می دهد. اگر رژیم کتوژنیک دارید، بوتیرات ممکن است آشنا به نظر برسد (به بتا هیدروکسی بوتیرات فکر کنید، کتون اصلی تولید شده در بدن انسان). بوتیرات یک اسید چرب با زنجیره کوتاه است که اثرات ضد التهابی قوی از خود نشان می دهد. بوتیرات علاوه بر بهبود التهاب، خواب، مقاومت به انسولین، بیماری های متابولیک ژنتیکی و سطح کلسترول را نیز بهبود می بخشد.

اهمیت گردو در رژیم کتوژنیک

خواص شگفت انگیز گردو آن را به یک گزینه ی عالی در رژیم کتوژنیک تبدیل کرده است.

چگونه می توان گردو را روی خوراکی های مجاز کتوژنیک قرار داد؟

اکنون که متقاعد شدید که باید گردو را به رژیم غذایی کتوژنیک خود اضافه کنید، در اینجا چند دستور العمل خوشمزه کتوژنیک وجود دارد که حاوی گردو است:

آنها را به تنهایی بخورید یا سعی کنید آنها را در روغن زیتون و ادویه جات بریزید

  • سالاد خود را با گردو پر کنید
  • روز خود را با کتو گرانولا شروع کنید
  • آنها را در خمیر کتو براونی بپاشید
  • فاج کتو آجیلی را امتحان کنید
  • کوکی پودینگ کتو با گردو درست کنید
  • گردو را در خورشت های کتوژنیک بریزید.

خرید مغز گردو پکان

در سخن پایانی به دلایل استفاده از گردو در رژیم کتوژنیک می پردازیم

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید این آجیل را در رژیم کتوژنیک خود بگنجانید. فواید کلیدی گردو عبارتند از توانایی آن در کاهش اکسیداسیون و بهبود سلامت قلب و عروق، بهبود سلامت روده و التهاب، و به عنوان منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری. گردو کربوهیدرات کمی دارد و چربی بالایی دارد و به همین دلیل آنها را به یک ماده اصلی کتوژنیک دوست تبدیل می کند.

گردو در رژیم غذایی کتوژنیک می باشد

می توانید از گردو در رژیم کتوژنیک لذت ببرید

آیا در رژیم کتوژنیک گردو می خورید؟

در قسمت کامنت نظر دهید و ما را مطلع کنید که چگونه گردو را در رژیم غذایی خود می گنجانید.

منبع:           https://ketogenic.com/benefits-of-walnuts-5-reasons-to-eat-walnuts-on-keto

۷۲۲
https://mojan-co.com/?p=13113
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها