سلامت

مقدار مصرف بادام زمینی در روز

مقدار مصرف بادام زمینی در روز

مقدار مصرف بادام زمینی در روز، به هدف شما از مصرف این مغز مقوی و نیازهای بدنتان بستگی دارد. در این مقاله از سایت موژان، درباره مقدار مصرف بادام زمینی در روز صحبت خواهیم کرد.

مقدار مصرف بادام زمینی در روز

بادام زمینی سرشار از مواد مقوی و مغذی است که می‌تواند برای اهداف مختلفی نظیر چاقی و لاغری مؤثر عمل کند. همچنین اگر در دوره‌های بدنسازی شرکت کرده‌اید، مصرف بادام زمینی می‌تواند شما را به اهداف خود نزدیک کند. البته باید این نکته را نیز یادآور شویم، اگر بیماری زمینه‌ای دارید و یا باید رژیم غذایی خاصی را پیروی کنید، برای مصرف بادام زمینی حتما با پزشک خود مشورت نمایید تا در صورت نیاز، احتیاط‌های لازم را دریافت کنید.

کاهش وزن

مقدار مصرف بادام زمینی در روز برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، حداکثر ۳۰ عدد بادام زمینی است. بهتر است این مقدار را هنگام صبح و به صورت ناشتا مصرف کنید تا خواص بادام زمینی را به طور کامل دریافت کنید. البته می‌توانید به عنوان میان وعده صبح، بین ساعت ۶ تا ۱۰ صبح نیز آن را مصرف کنید.

دلیل تاثیر بادام زمینی در کاهش وزن، وجود فیبر است که احساس سیری ایجاد می‌کند و موجب می‌شود که از خوردن کالری‌های مختلف خودداری کنید. همچنین بادام زمینی میزان سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می‌دهد که در پی آن بدن شروع به استفاده از چربی‌های مازاد می‌کند و در نتیجه منجر به کاهش وزن می‌شود.

حتما بخوانید: قیمت عمده بادام زمینی روکش دار

افزایش وزن

شاید تعداد افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، بیشتر به نظر برسد؛ اما افرادی نیز وجود دارند که به دنبال افزایش وزن هستند. این افراد که به دلایل مختلف ممکن است وزنی کمتر از وزن نرمال داشته باشند، می‌توانند با استفاده از مواد طبیعی نظیر بادام زمینی روند افزایش وزن خود را سرعت دهند.

هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی، ۴۹ گرم چربی دارد و تنها ۷ گرم آن چربی اشباع یا ناسالم می‌باشد که این خاصیت، بادام زمینی را به گزینه‌ای سالم برای افزایش وزن تبدیل کرده است. مصرف دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی نیز همین خاصیت را دارد و می‌تواند به افزایش وزن شما کمک کند.

مقدار مصرف بادام زمینی در روز برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند، ۳۰ عدد در طول روز و در بازه‌های زمانی مختلف است. بیشتر از این مقدار ممکن است حساسیت، خارش و گرگرفتگی ایجاد کند.

مقدار مصرف بادام زمینی

مقدار مصرف بادام زمینی برای ورزشکاران

مقدار مصرف بادام زمینی در روز برای ورزشکاران و افرادی که تمرینات بدنسازی انجام می‌دهند، به وضعیت جسمانی آن‌ها بستگی دارد. بادام زمینی سرعت جذب پروتئین و میزان چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. همچنین بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که در عضله‌سازی نقش مؤثری دارد.

حتما بخوانید: فواید بادام زمینی برای مردان

این خاصیت‌ها، بادام زمینی را به یک میان وعده عالی برای ورزشکاران تبدیل کرده است. بهترین زمان مصرف آن نیز پس از پایان تمرینات است که می‌تواند خستگی، ضعف و سرگیجه را برطرف کند. اگر بادام زمینی را قبل یا در حال انجام تمرینات مصرف کنید، از تجزیه شدن چربی‌های مازاد بدن جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال بادام تازه و باکیفیت هستید، می‌توانید به فروشگاه موژان مراجعه کنید و با تهیه بادام زمینی و مصرف آن، از خواص سودمند این مغز مقوی بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

مقدار مصرف بادام زمینی در روز، به دلیل مصرف شما بستگی دارد. مصرف بادام زمینی می‌تواند در کنار سایر فعالیت‌های مربوط به کاهش وزن مانند ورزش کردن، در لاغری تاثیرگذار باشد. همچنین به دلیل داشتن چربی اشباع، در افزایش وزن مؤثر عمل می‌کند که ورزشکاران پس از تمرینات بدنسازی از آن به عنوان میان وعده برای جذب پروتئین استفاده می‌کنند. بادام زمینی دارای مواد معدنی، ویتامین‌ها و عناصر ارزشمندی است که بدن انسان به آن‌ها نیاز دارد. شما با مصرف بادام زمینی می‌توانید این نیازهای بدن را تامین نمایید تا بدنی سالم و پرانرژی داشته باشید.

۱,۶۶۶
https://mojan-co.com/?p=13278
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها