آموزش, سلامت, معرفی محصول

میوه خشک در بدنسازی

میوه خشک در بدنسازی ۰۲/۰۸/۱۴۰۳

آخرین بروز رسانی ۱۲ مرداد, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

میوه خشک در بدنسازی به دلیل راحتی مصرف و تاثیرات مفید بسیار محبوب است. اگر رژیم غذایی خاصی برای بدنسازی دارید، می‌توانید میوه خشک را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانید تا از خواص مؤثر آن بهره‌مند شوید. با مراجعه به فروشگاه موژان می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین میوه‌های خشک را متناسب با نیازها و اهداف ورزشی خود تهیه کنید.

میوه خشک در بدنسازی

میوه خشک در واقع همان میوه‌های تازه هستند که در طی فرآیندی آب آن‌ها خارج می‌شود؛ بدون آن که آسیبی به ارزش غذایی میوه‌ها وارد شود. با مصرف میوه خشک تمامی مواد مغذی به جز آب میوه تازه را دریافت می‌کنید. میوه خشک به طور طبیعی قند بیشتری نسبت به میوه تازه دارد. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان شکر را به فرآیند خشک کردن میوه اضافه می‌کنند. با توجه به وجود سطح بالای فروکتوز طبیعی در میوه خشک، نیازی به اضافه کردن شکر نیست.

این محصولات به دلیل حجم و وزن کمتر به راحتی قابل حمل است و هر جایی می‌توانید از آن استفاده کنید. میوه‌های خشک‌ را می‌توانید در وعده‌‌های صبحانه، ناهار و شام مصرف کنید. درست کردن اسموتی و مخلوط کردن میوه خشک در ترکیب آن، راه خوشمزه دیگری است که می‌توانید از میوه خشک استفاده کنید.

میوه خشک سرشار از کالری و یک تقویت کننده انرژی است. این محصولات معدن طلای کوچکی از مواد مغذی و مقوی نظیر فیبر و آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان عمل سم‌زدایی بدن را انجام می‌دهد و موجب کاهش استرس و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین فاقد کلسترول هستند که تاثیرات مثبت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

تاثیر میوه خشک در بدنسازی نشان داده است که این محصولات ارزش غذایی بسیاری برای ورزشکاران دارد. بعد یا قبل از تمرین بدنسازی، مصرف میوه خشک به عنوان یک میان وعده عالی محسوب می‌شود و نیازهای بدن به مواد مغذی را تامین می‌کند. اگر به دنبال کالری بیشتری برای انجام تمرینات هستید و قصد افزایش وزن دارید، توصیه می‌شود روزانه حداکثر سه وعده میوه خشک مصرف کنید. مقدار هر وعده میوه خشک به میزان کالری مورد نیاز شما بستگی دارد. با این حال یک مشت میوه خشک در روز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

از تاثیر میوه خشک در بدنسازی می‌توان به ترکیب آن با غلات اشاره کرد که ترکیب مغذی مناسبی برای دریافت کربوهیدرات‌ها و لیپیدها است و می‌تواند ریکاوری بسیار خوبی بعد از تمرین بدنسازی باشد.

 

کدام میوه خشک در بدنسازی مؤثر عمل می‌کند؟

در خصوص تاثیر میوه خشک در بدنسازی، برخی میوه‌های خشک به کاهش وزن کمک می‌کنند و برای مرحله اول بدنسازی مفید هستند. برخی دیگر نیز در افزایش وزن و تقویت عضلات مؤثر هستند. به عنوان مثال اگر در مرحله افزایش حجم عضلات هستید، باید کالری دریافتی خود را تا ۱۵ درصد افزایش دهید؛ در نتیجه باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. در ادامه با تعدادی از میوه‌‌های خشک مؤثر در بدنسازی آشنا می‌شویم.

میوه خشک

میوه خشک

میوه خشک موز

خوردن یک موز متوسط ۱۲۰ گرمی قبل یا بعد از تمرین بدنسازی، می‌تواند کربوهیدرات و کالری مورد نیاز شما را به خوبی تامین کند.

میوه خشک انجیر

انجیر خشک سرشار از فیبر است که تاثیر بسیاری در ساخت عضلات دارد. بعد از تمرین بدنسازی با خوردن ۲۵ تا ۳۸ گرم انجیر خشک می‌توانید فیبر کافی برای ساخت ماهیچه‌های خود را دریافت کنید. همچنین می‌توانید اشتهای خود را نیز کنترل کنید.

کدام میوه خشک در بدنسازی مؤثر عمل می کند؟ 1 ۰۲/۰۸/۱۴۰۳

میوه خشک کیوی

کیوی خشک منبع عالی از ویتامین C است که به حذف چربی‌ها و کاهش وزن کمک می‌کند. اگر در مرحله لاغر شدن هستید، مصرف کیوی خشک می‌تواند نیازهای بدن به ویتامین C، آهن، کلسیم، منگنز و سایر مواد مقوی لازم را تامین کند.

میوه خشک هندوانه

هندوانه خشک با وجود مزه شیرین، قند طبیعی و شاخص گلیسمی پایینی دارد که می‌تواند جایگزین خوبی برای مواد غذایی پرکالری بدنسازانی باشد که به دنبال کاهش وزن هستند.

کشمش

کشمش پروتئین و کربوهیدرات بسیار زیادی دارد و برای بدنسازانی مفید است که به دنبال افزایش حجم عضلات هستند. افزون بر این، کشمش میزان هورمون استروژن را کاهش داده و تولید هورمون تستوسترون را افزایش می‌دهد که منجر به تقویت عضلات و جلوگیری از ضعف می‌شود.

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

سخن پایانی

میوه خشک در بدنسازی بسیار مؤثر عمل می‌کند و می‌تواند نقش پر رنگی در افزایش حجم عضلات یا کاهش چربی و لاغری داشته باشد. میوه خشک خواص مفید و ارزشمندی دارد که باعث شده در برنامه غذایی بسیاری از افراد از جمله ورزشکاران قرار بگیرد. این محصولات تمامی خواص میوه تازه را دارا هستند و تنها آب آن‌ها حذف شده است. در این مقاله از سایت موژان به تاثیر میوه خشک در بدنسازی پرداختیم.

منابع

www.fitnessandpower.com

hbenefits-of-nutsbodybuilding

foodslord.com

۴۲۴
https://mojan-co.com/?p=13376
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها