آموزش, راهنمای خرید, سلامت

نحوه قیمت گذاری میوه خشک

نحوه قیمت گذاری میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۱۳ مرداد, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

۱نحوه قیمت گذاری میوه خشک به عوامل تاثیرگذاری نظیر هزینه تولید، حمل و نقل، بسته بندی و غیره بستگی دارد که در این مقاله از سایت موژان به آن می‌پردازیم.

نحوه قیمت گذاری میوه خشک

با میوه خشک می‌توانید فارغ از اینکه در چه فصلی از سال قرار داریم، میوه مورد علاقه خود را تهیه کنید و علاوه‌بر از لذت بردن از طعم آن، از خواص و فواید سودمند آن نیز بهره‌مند شوید. این موضوع موجب محبوبیت میوه‌های خشک در دنیا شده است. اگر شما نیز از علاقمندان میوه خشک هستید، می‌توانید به فروشگاه موژان مراجعه کنید و محصولات تازه و با کیفیت موژان را برای داشتن میان وعده‌های مقوی تهیه کنید.

به طور کلی در دنیا میوه خشک از قیمت بیشتری نسبت به میوه آبدار و تازه برخوردار است. یکی از دلایل آن را می‌توان هزینه تولید این محصول دانست؛ چرا که هزینه تولید میوه آبدار شامل مراحل کشت، برداشت و حمل و نقل تا رسیدن به دست مشتری می‌شود، اما میوه خشک مراحل بعدتر نظیر شستشوی میوه، هسته‌گیری، برش میوه و خشک کردن دارد که هزینه تولید آن را افزایش می‌دهد.

در نحوه قیمت گذاری میوه خشک، نوع بسته بندی آن نیز مؤثر است. هر چه بسته بندی لوکس‌تر باشد، قیمت میوه خشک نیز افرایش می‌یابد. طبیعتا بسته بندی ساده و یا فروش گرمی و کیلویی در فروشگاه به صورت حضوری، قیمت کمتری دارد.

مشتریان هدف نیز در نحوه قیمت گذاری تاثیر دارند. اگر شما در منطقه‌ای با سطح درآمد متوسط رو به پایین، اقدام به فروش میوه خشک کنید، نمی‌توانید قیمت بالایی تعیین کنید و انتظار درآمد نیز داشته باشید. اما اگر در منطقه‌ای با سطح رفاه بالا میوه خشک به فروش برسانید، می‌توانید قیمت بالاتر اعلام کرده و فروش خوبی نیز داشته باشید.

قیمت میوه خشک در محصولات ویژه نظیر ترکیب چندین میوه خشک، میوه خشک رژیمی، میوه خشک کودکان و غیره با توجه به کاربرد خاصی که دارند، بالاتر می‌باشد.

[table id=1 datatables_fixedheader=top /]

قیمت گذاری میوه خشک

اگر تولید کننده میوه خشک هستید و تصمیم دارید آن را به خشکبار فروشی‌ها و قنادی‌ها بفروشید، در این موقعیت نحوه قیمت گذاری میوه خشک به این صورت است که باید حداقل ۲۰ الی ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت مصرف کننده، قیمت تعیین کنید تا حاشیه سود مناسبی برای این مغازه‌داران ایجاد شود و آن‌ها به خرید محصولات ترغیب شوند.

بنکدارها نیز از دیگر خریداران میوه خشک هستند که این محصول را به مقدار بسیار بالا تهیه می‌کنند و مسؤل تامین نیاز بازار به میوه خشک هستند. آن‌ها این محصول را میان قنادی‌ها، خشکبار فروشی‌ها و صادرکنندگان توزیع می‌کنند. بنکداران میوه خشک را ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت عمده بازار خریداری می‌کنند تا حاشیه سود مناسبی برای خود فراهم کنند.

[table id=2 datatables_fixedheader=top /]

سخن پایانی

نحوه قیمت گذاری میوه خشک به عوامل متعددی بستگی دارد که با احتساب آن‌ها می‌توان قیمت نهایی برای مصرف کنندگان را تعیین نمود. میوه خشک محصول پرطرفداری است که نه تنها مواد مغذی و مقوی میوه تازه را به طور کامل حفظ می‌کند؛ بلکه در برخی عناصر موجب افزایش غلظت آن‌ها نیز می‌شود و در نتیجه تاثیر بیشتری بر سلامت بدن انسان دارد. در این مقاله به نحوه قیمت گذاری میوه خشک پرداختیم.

۳۸۱
https://mojan-co.com/?p=13288
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها