آموزش, راهنمای خرید, سلامت, معرفی محصول

خواص میوه خشک برای کودکان

خواص میوه خشک برای کودکان ۰۲/۱۷/۱۴۰۳

آخرین بروز رسانی ۴ شهریور, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

میوه‌های خشک یکی از بهترین راه‌های تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مورد نیاز برای بدن کودکان است. مواد مغذی و مقوی موجود در میوه‌های خشک به رشد جسمی و ذهنی آن‌ها بسیار کمک می‌کند. در این مقاله از سایت موژان در مورد خواص میوه خشک برای کودکان صحبت خواهیم کرد.

خواص میوه خشک برای کودکان

میوه‌های خشک سرشار از فیبر، آنزیم‌ها و ترکیبات فعال زیستی مانند پلی فنول‌ها هستند. در صورت مصرف منظم و مداوم میوه خشک می‌توان تاثیر آن‌ها بر سلامتی را مشاهده کرد. در سنین بین ۷ تا ۹ ماهگی می‌توانید خوردن غذاهای جامد مثل میوه خشک را آغاز کنید. فروشگاه موژان با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین میوه‌های خشک می‌تواند نیاز شما به این محصولات مقوی را تامین کند.

از جمله خواص میوه خشک برای کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

به هضم غذا کمک می‌کند.

به دلیل فیبر موجود در میوه‌های خشک، مصرف آن‌ها قدرت هضم غذا را در کودکان تقویت می‌کند، حرکات روده را تنظیم کرده و در نتیجه یبوست را از بین می‌برد.

از کم خونی جلوگیری می‌کند.

از خواص میوه خشک برای کودکان، وجود آهن در آن‌هاست که می‌تواند سطح هموگلوبین کودک را افزایش دهد. مصرف میوه خشک به‌ عنوان‌ میان وعده، خطر کم خونی کودکان را کاهش می‌دهد و شرایط مناسبی از این جهت برای رشد او فراهم می‌کند.

سلامت استخوان را حفظ می‌کند.

مواد معدنی ضروری و مفید موجود در میوه‌های خشک، آن‌ها را به یک منبع مهم برای تامین نیازهای استخوان‌های بدن تبدیل کرده است.

عملکرد روده را بهبود می‌دهد.

میوه‌های خشک نظیر کشمش، رشد میکرو فلور روده را بهبود می‌دهند. دلیل این خاصیت میوه خشک وجود فیبر قابل تخمیر مانند اینولین و مواد شیمیایی گیاهی مانند اسیدهای فنولیک و اسید تارتاریک است که به عنوان پری بیوتیک و غذای باکتری روده عمل می‌کنند. کشمش، آلو، خرما و انجیر از میوه‌های خشکی هستند که با داشتن این خاصیت، عملکرد روده را بهبود می‌دهند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

کودکان به مواد طبیعی که سیستم ایمنی آن‌ها را تقویت کند، نیاز دارند. از خواص میوه خشک برای کودکان، تقویت عملکرد سیستم ایمنی است که مقاومت آن‌ها در برابر عفونت را افزایش می‌دهد. خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی میوه خشک، در صورت استفاده مداوم، سیستم ایمنی کودک شما را تقویت خواهد کرد.

کدام میوه خشک برای کودکان مناسب است؟

کدام میوه خشک برای کودکان مناسب است؟

زردآلو خشک: بالاترین میزان ویتامین A در زردآلو خشک وجود دارد که برای سلامت چشم کودکان بسیار نیاز است. فیبر موجود در آن نیز موجب تقویت سیستم گوارش کودکان می‌شود. مس، آهن، نیاسین و پتاسیم از دیگر خواص میوه زردآلو خشک برای کودکان است.

آلو خشک: از خواص میوه خشک برای کودکان در آلو می‌توان به ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها اشاره کرد. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را از بین برده و از آسیب طولانی مدت به سلول‌های بدن در اثر استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کنند. کودکان با دریافت این خواص از طریق مصرف آلو خشک، سیستم ایمنی مقاوم‌تری خواهند داشت.

خرما: خرما آشناترین میوه خشک است که همه از خواص آن اطلاع دارند. ماده غذایی سبک، انرژی‌زا، دارای روی، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین K است که می‌تواند انرژی کودکان برای درس خواندن و بازی کردن را به خوبی تامین کند.

کشمش: کشمش یا انگور خشک شده، منبع سرشاری از قند و آنتی اکسیدان‌ها است که انرژی کودک شما را تقویت می‌کند و گرسنگی او را برطرف می‌کند. رفع کم‌خونی، تامین آهن، فسفر، منگنز و پتاسیم از دیگر خواص انگور برای کودکان است.

انجیر خشک: از خواص میوه خشک برای کودکان در انجیر خشک می‌توان به کالری بالا و ویتامین K موجود در آن اشاره کرد. تعداد شش انجیر خشک حدود ۱۲۵ کالری دارد که می‌تواند نیاز بدن را به خوبی تامین کند. منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن از دیگر مواد معدنی موجود در انجیر خشک هستند.

میوه خشک

میوه خشک

سخن پایانی

خواص میوه خشک برای کودکان، به اندازه‌ای تاثیرگذار و ارزشمند است که می‌توانید به راحتی مصرف میوه خشک را در برنامه غذایی آن‌ها قرار دهید. بهبود سیستم‌های بدن و سلامت اعضای بدن خواص مؤثری هستند که با مصرف میوه  خشک در کودکان تقویت می‌شوند و آن‌ها را برای سال‌های طولانی عمر مقاوم می‌کند. در این مقاله خواص میوه خشک برای کودکان را شرح دادیم.

منابع

momjunction.com

www.newfolks.com

www.momjunction.com

www.wellnessforever.com

 

۳۸۴
https://mojan-co.com/?p=13390
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها