سلامت

مقدار مصرف بادام هندی در روز

مقدار مصرف بادام هندی در روز

این مقاله ترجمه https://healthymaster.in/blogs/blog/how-many-cashew-to-eat-per-day است.

مقدار مصرف بادام هندی در روز به هدف شما از مصرف آن بستگی دارد. بادام هندی می‌تواند هم برای کاهش وزن و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مفید باشد و هم می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. در ادامه درباره مقدار مصرف بادام هندی در روز برای اهداف مختلف صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مقدار مصرف بادام هندی در روز

اکثر اوقات، آجیل‌هایی مانند بادام هندی را می‌خورید، بدون اینکه بدانید چه تعداد باید در روز بخورید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، اگر در خوردن بادام هندی زیاده‌روی کنید، ممکن است با مشکلاتی مانند یبوست، افزایش وزن، نفخ، آلرژی و تورم مفاصل مواجه شوید. پس بهتر است برای جلوگیری از عوارض جانبی، بدانید که باید روزانه چند بادام هندی بخورید.

مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کاهش وزن

مقدار بالای منیزیم موجود در بادام هندی، در روند کاهش وزن تاثیرگذار است. زیرا موجب تقویت عملکرد سیستم‌های بدن در تنظیم چربی و کربوهیدرات‌ها می‌شود. علاوه بر این، پروتئین و منیزیم موجود در بادام هندی باعث افزایش متابولیسم و کاهش حس گرسنگی می‌شود. اگر قصد کاهش وزن دارید و می‌خواهید با مصرف بادام هندی، بخشی از نیازهای بدن به مواد مغذی را تامین کنید، ۴-۵ عدد بادام هندی در روز بیشتر مصرف نکنید.

خواص بادام هندی برای رشد مو

مصرف بادام هندی برای رشد مو

خوردن آجیل‌های سالم مانند بادام هندی به صورت روزانه، می‌تواند ریزش موی شما را کنترل کند. کمبود ویتامین‌های گروه B، روی و اسیدهای چرب ضروری در بدن ممکن است باعث ریزش مو شود.

در این شرایط، افزودن بادام هندی به رژیم غذایی از ریزش مو جلوگیری می‌کند. زیرا این آجیل منبع غنی از پروتئین، روی، منیزیم و آهن است که برای رشد مو ضروری‌اند. خوردن ۵ تا ۱۰ بادام هندی در روز باعث تقویت و سلامت مو می‌شود.

مقدار مصرف روزانه بادام هندی برای داشتن پوست سالم و درخشان

یک رژیم غذایی سالم با وجود بادام هندی، راز داشتن پوستی بدون چین و چروک است. بادام هندی منبع غنی ویتامین C، روی، منیزیم، سلنیوم و آهن است که باعث سلامت پوست می‌شود. ویتامین E موجود در بادام هندی، خاصیت بازسازی کننده پوست را دارد و ویتامین C از کدر شدن رنگ پوست جلوگیری می‌کند.

پروتئین و ویتامین‌های موجود در بادام هندی نه تنها رنگ پوست را بهبود می‌بخشند؛ بلکه از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین وقتی روزانه بادام هندی می‌خورید، بدن شما با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از اثرات منفی آن‌ها بر بدن پیشگیری می‌کند.

برای داشتن پوستی درخشان، بیش از ۲۸ گرم بادام هندی متوسط در روز مصرف نکنید.

عسل مغزدار(پسته، بادام هندی، گردو، فندق، انجیر)

مقدار مصرف بادام هندی در دوران بارداری

خوردن بادام هندی در دوران بارداری بی‌خطر است. از یک طرف، خصوصیات ضد باکتریایی بادام هندی در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و از طرف دیگر، فیبر موجود در بادام هندی، به زنان باردار کمک می‌کند دچار یبوست نشوند.

علاوه بر این، وجود فولات در بادام هندی به رشد جنین کمک می‌کند. با این حال، باید بدانید که مصرف بیش از حد بادام هندی در دوران بارداری ممکن است باعث مشکلات کلیه، کیسه صفرا و سایر عوارض بارداری شود. در دوران بارداری، بهتر است میزان مصرف بادام هندی را به ۲۸ گرم محدود کنید.

خواص بادام هندی برای افزایش وزن

مقدار مصرف بادام هندی برای افزایش وزن

راه‌های سالمی برای افزایش وزن وجود دارد، از جمله خوردن آجیل‌هایی مانند بادام هندی که به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را افزایش دهید. زیرا بادام هندی سرشار از کالری، چربی‌های اشباع نشده و پروتئین است. خوردن ۶-۱۲ عدد بادام هندی در روز یک روش مؤثر برای افزایش وزن است.

بهترین زمان خوردن بادام هندی

مصرف بادام هندی هنگام صبح و همراه با صبحانه، بهترین زمان برای مصرف آن است. البته می‌توانید طبق ذائقه خود، مقدار بادام هندی‌ای که باید مصرف کنید را در طول روز پخش کنید تا از وارد شدن بیش از حد فیبر به بدن جلوگیری شود.

مقدار مصرف بادام هندی برای کودکان

رژیم غذایی کودکان متفاوت از بزرگسالان است. به این دلیل که سیستم‌های بدن کودک هنوز به طور کامل رشد نکرده‌اند و او نمی‌تواند مانند بزرگسالان هر ماده غذایی را مصرف کند.

با وجود اینکه در دوران جنینی، مصرف بادام هندی و جذب مواد مغذی آن، بسیار در رشد کودک مؤثر است، اما بهتر است تا ۲ سالگی او صبر کنید و پس از آن مصرف بادام هندی را آغاز کنید.

سال‌های اولیه زندگی کودک بسیار مهم هستند و وضعیت بدن او در بزرگسالی را مشخص می‌کنند. پدر و مادر باید بهترین مواد غذایی و مغذی را در رژیم غذایی کودک قرار دهند تا با دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، رشد کاملی داشته باشد.

فواید بادام هندی

فواید بادام هندی برای سلامتی

خوردن بادام هندی فواید زیادی برای بدن و حفظ سلامتی دارد. با مهمترین مزیت شروع می‌کنیم:

  • تعداد کالری موجود در بادام هندی باعث شده یک غذای پرانرژی باشد. با مصرف بادام هندی می‌توانید انرژی خود را در طول روز فراهم کنید.
  • این آجیل منبع خوبی از آهن است که برای تقویت عملکرد اندام‌های داخلی و افزایش گلبول‌های قرمز خون به آن نیاز داریم.
  • بادام هندی حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای سالم نگه داشتن سیستم گوارش ضروری است.
  • مقدار بالای منیزیم موجود در بادام هندی به کاهش فشار خون، پیشگیری از دیابت و تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند.
  • همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین است که در رشد و ترمیم ماهیچه‌ها مؤثر است.
  • منگنز موجود در بادام هندی تاثیر مثبتی بر خلق و خو، حافظه و یادگیری دارد.
  • این دانه خوش طعم، حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B و E، مس و روی است.

نظر نهایی

در این مقاله به مقدار مصرف بادام هندی در روز برای اهداف مختلفی نظیر کاهش وزن، افزایش وزن، رشد مو و داشتن پوست سالم صحبت کردیم. حال که از مقدار مصرف آن آگاه شدید، می‌توانید از مواد مغذی و مقوی این آجیل خوش طعم در رژیم غذایی خود استفاده کنید و با روش سالم‌تری به هدف خود برسید.

میوه خشک مخلوط

۹۱۳
https://mojan-co.com/?p=14800
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
3 ماه قبل

ممنون از مقاله بسیار عالی