آموزش, سلامت

میوه‌های فصلی در قطر و فواید آن‌ها

میوه‌های فصلی در قطر

آخرین بروز رسانی ۲۲ دی, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

این مقاله ترجمه carencurepharmacy است.

عادت‌های غذایی ما نشان می‌دهد که وضعیت سلامت ما در طولانی مدت چگونه خواهد بود. به همین دلیل خوب است که اهمیت داشتن یک رژیم غذایی خوب، مملو از انواع میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و همه عناصر ضروری دیگر را درک کنیم. میوه‌ها طیف متنوعی دارند و برخی از آن‌ها، به عنوان میوه‌های فصلی شناخته می‌شوند. انواع مختلفی از میوه‌ها با فواید متفاوت وجود دارد که مصرف آن‌ها را بسیار ضروری می‌کند.

میوه‌های فصلی در قطر

دلیل اینکه میوه‌های فصلی ترجیح داده می‌شوند این است که فواید میوه‌ها با فصل برداشت آن‌ها متناسب است و می‌توانند نیازهای بدن را تامین کنند. میوه‌های رسیده و آبدار، بهترین طعم را دارند و خواص آن‌ها در فصل برداشت فصلی کامل می‌شود. میوه‌های فصلی در قطر بسیار معروف و بی‌شمار هستند؛ میوه‌ها اگر در فصل برداشتشان مصرف شوند، سرشار از ارزش‌های غذایی هستند.

میوه‌های تابستانی قطر

میوه‌های فصل تابستان در قطر

میوه‌های تابستانی در قطر به اندازه انواع دیگری که در سایر نقاط جهان، متنوع هستند. بیایید نگاهی بیندازیم:

  1. انبه

در مورد میوه‌های تابستانی، انبه میوه‌ای پرطرفدار است و در طول تابستان، برای کاهش دمای بدن و مقابله با گرمازدگی مؤثر است. علاوه‌بر این، این میوه برای تقویت سیستم ایمنی نیز خاصیت شگفت انگیزی دارد.

  1. هندوانه

یکی دیگر از میوه‌های تابستانی که کمک زیادی به مقابله با گرما و دمای بالا می‌کند، هندوانه است. این میوه طعم شیرینی داشته و سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی لازم است که آب بدن را تامین می‌کند.

به غیر از این میوه‌های تابستانی خوش طعم و پرطرفدار در قطر، برخی از میوه‌های دیگری که برای مقابله با گرمای سوزان از آن‌ها استفاده می‌کنند، عبارتند از: طالبی، زغال اخته، آلو و میوه پاپایا. این میوه‌ها دارای خاصیت‌هایی مانند کمک به کاهش وزن، پایین نگه داشتن دمای بدن در تابستان، افزایش متابولیسم و ​​غیره هستند که در تابستان بسیار مفید و مؤثر است.

میوه‌های بهاری قطر

میوه‌های فصل بهار در قطر

بهار یا اواخر تابستان زمانی است که کم کم وارد فصل باران‌های موسمی می‌شویم. در این زمان، با افزایش رطوبت، بدن ما به آنتی اکسیدان‌های بیشتری نیاز دارد. میوه‌های فصل بهار این نیاز بدن را به خوبی تامین می‌کنند. این میوه‌ها شامل:

  1. گیلاس

میوه‌های بسیار ریز و آبدار که برای فصل بهار عالی هستند و فواید زیر را دارند:

  • کاهش چربی‌های شکمی
  • بهبود اختلالات خواب
  • کنترل فشار خون
  1. توت فرنگی

توت فرنگی یکی از اولین میوه‌هایی است که در آغاز فصل بهار در دسترس است و طعم فوق‌العاده‌ای نیز دارد. در قطر، توت فرنگی به محض شروع بهار به صورت عمده قابل خریداری است. از فواید توت فرنگی:

  • کاهش فشار خون
  • کمک به کاهش وزن
  • کنترل کلسترول

برخی از میوه‌های خوشمزه دیگر که باید در فصل بهار مصرف شوند، عبارتند از: جک فروت، آناناس، شاه توت، سرخالو چینی. همه این میوه‌ها به تامین آنتی اکسیدان‌های اضافی برای بدن ما کمک می‌کنند که در فصل بهار برای بدن بسیار ضروری است.

میوه‌های پاییزی قطر

میوه‌های فصل بارانی پاییز در قطر

فصل بادهای موسمی، فصلی است که با مشکلات جسمی و بیماری‌هایی مانند آلرژی، عفونت، مشکلات پوستی، مالاریا و مشکلات گوارشی همراه است. مصرف میوه‌های این فصل، به مقابله با چنین مسائلی کمک می‌کند.

  1. سیب

حتما شنیده‌اید که خوردن روزی یک سیب، شما را از دکتر بی‌نیاز می‌کند. دلیل این گفته این است که سیب به تقویت ایمنی، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. همچنین به بدن کمک می کند تا با بیماری های ناشی از تغییرات فصلی مقابله کند.

  1. هلو

هلو نه تنها طعم بهشتی دارد، بلکه مملو از آنتی اکسیدان‌هایی است که برای مقابله با بیماری‌های فصلی ضروری است.  به همین دلیل است که حتی در قطر نیز مردم آن را به مقدار زیاد خریداری می‌کنند. هلو بسیار آبدار است و به بهبود مشکلات پوستی، هضم و کاهش التهاب کمک می‌کند.

برخی از میوه‌های دیگر که در فصل بارانی پاییز در قطر بسیار محبوب هستند، عبارتند از سیب صحرایی، آلو جاوه‌ای، گلابی، انار و غیره.

میوه‌های زمستانی قطر

میوه‌های فصل زمستان در قطر

چرخه فصل‌ها در فصل زمستان به پایان می‌رسد. میوه‌های این فصل نیز خواص متناسب با شرایط فصل دارند که به بهبود مشکلات جسمی کمک می‌کند.

  1. پرتقال

میوه‌های فصل زمستان ارزش غذایی بالایی دارند. به همین دلیل مردم قطر در این فصل، پرتقال زیادی می‌خرند. پرتقال یکی از میوه‌های دسته مرکبات است و فواید زیادی دارد. از جمله:

  • محافظت از پوست
  • کنترل قند خون
  1. گواوا

این میوه غنی شده از ویتامین C، یکی از بهترین میوه‌های زمستانی است. این میوه به تقویت ایمنی و کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. آخرین فصل سال میوه‌های بسیار خوشمزه و سالمی دارد. مثل چیکو، انگور، خرما، کیوی، انجیر و غیره که سرشار از ارزش‌‌های غذایی مفید هستند و انتخاب عالی برای میان‌وعده‌های دلپذیر زمستانی‌اند.

 نظر نهایی

مصرف میوه‌های فصلی در قطر به حفظ سلامتی در فصل‌های مختلف کمک می‌کنند. با دریافت مواد مغذی و مقوی میوه‌ها می‌توانید نیازهای بدن را تامین کنید و زندگی سالمی داشته باشید. میوه‌های فصلی خواصی دارند که متناسب با شرایط فصل است و به تقویت بدن در شرایط خاص هر فصل کمک می‌کند. مانند میوه‌های تابستانی که آب بدن را تامین می‌کنند و میوه‌های زمستانی که به مقابله با بیماری‌های این فصل کمک می‌کنند.

۱۲۹
https://mojan-co.com/?p=14824
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها