سلامت

داشتن موهای خوش‌حالت با روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا

این مقاله ترجمه https://www.healthline.com/health/macadamia-oil-for-hair است.

طبق تجربیات و گفته‌ها روغن ماکادمیا در صورت استفاده موضعی می‌تواند باعث صافی و درخشندگی موها شود. این روغن از دانه درخت ماکادمیا به دست می‌آید و ظاهری شفاف و رنگ زرد روشن دارد. برخلاف روغن نارگیل، روغن ماکادمیا در دمای اتاق شکل مایع خود را حفظ می‌کند.

این روغن سرشار از اسیدهای چرب و پتاسیم است. غلظت اسید پالمیتولئیک آن، به ویژه، این روغن را به یک عنصر محبوب در محصولات آرایشی، برای صاف کردن مو و درخشش پوست، تبدیل می‌کند.

این روغن هم به صورت خالص و فشرده به عنوان روغن پخت و پز کاربرد دارد و هم به عنوان یک محصول حالت دهنده مو مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیار محبوب است و در ماسک‌های مو، لوسیون‌های پوست و کرم‌های صورت به وفور یافت می‌شود.

فواید روغن ماکادمیا

این محصول یک روغن گیاهی طبیعی است که خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد و به همین دلیل نیز در محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با خواص شگفت‌انگیز آن آشنا می‌شویم.

تقویت مو با روغن ماکادمیا

تقویت مو

روغن ماکادمیا در مقایسه با برخی روغن‌های دیگر مانند روغن معدنی، موثرتر به مو نفوذ می‌کند. روغن معدنی با رسوب روی پوست سر، به مرور باعث می‌شود موهای شما سنگین‌تر و کدرتر به نظر برسند. اما روغن‌های گیاهی و میوه‌ای مثل روغن نارگیل و ماکادمیا به طور موثرتری به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند.
وقتی این روغن  به ساقه مو می‌چسبد و اسیدهای چرب به آن تزریق می‌کند، فولیکول‌های موی شما قوی‌تر و سالم‌تر می‌شوند. روغن ماکادمیا همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به موها کمک می‌کند تا پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی، بهبود یابند.

مغز فندق ماکادمیا (فندق استرالیایی)

صاف و خوش‌حالت کردن مو

روغن ماکادمیا خاصیت نرم‌کنندگی دارد که می‌تواند موها را نرم و صاف کند و ظاهر آن‌ها را درخشان کند. با استفاده روزانه از آن، موهای خشک و کدر درمان می‌شوند، درخشندگی خود را حفظ کرده و به مرور زمان براق‌تر نیز می‌شوند.

موهای مجعد زیبا و خوش‌حالت با روغن ماکادمیا

این روغن مخصوصاً برای موهای مجعد کاربرد داشته و محبوب است. انواع موهای مجعد می‌توانند در برابر آسیب‌های محیطی آسیب پذیر باشند. حالت دادن به موهای مجعدی که خشک و آسیب دیده است بسیار سخت است و به راحتی می‌شکنند. اما این روغن به بازگرداندن رطوبت به ساقه مو کمک می‌کند و پروتئین طبیعی را به مو اضافه می‌کند. موهای مجعدی که به درستی مرطوب شده باشند، راحت‌تر شانه می‌شوند و حالت می‌گیرند.

میوه خشک

میوه خشک

عوارض روغن ماکادمیا

ماکادمیا یک ماده ایمن است که تقریباً همه می‌توانند روی موهای خود استفاده کنند. اما اگر به آجیل درختی حساسیت دارید، ممکن است به این روغن نیز واکنش آلرژیک داشته باشید. با این حال، این روغن پروتئین‌های کمتری نسبت به آجیل درختی دارد که باعث واکنش می‌شوند. بنابراین این احتمال وجود دارد که واکنش آلرژیک به آن نداشته باشید.

در غیر این صورت، استفاده از روغن ماکادمیا برای درمان طولانی مدت مو، نباید باعث ایجاد مشکل در مو یا پوست سر شما شود.

اگر پیش از این علائم آلرژیک نسبت به ماده دیگری نشان داده‌اید و یا نگران واکنش بدنتان نسبت به این روغن هستید، بهتر است ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید. مقدار کمی را روی نقطه‌ای به اندازه سکه در داخل بازو قرار دهید. اگر در مدت ۲۴ ساعت هیچ واکنشی نشان نداد، استفاده از آن بی‌خطر است. در صورت بروز علائم آلرژی، مصرف را قطع کنید.

نحوه استفاده از روغن ماکادمیا برای مو

نحوه استفاده از روغن ماکادمیا برای مو

با استفاده از چندین روش می‌توانید از این روغن روی موهای خود استفاده کنید. ممکن است بخواهید با استفاده از روغن خالص روی موهایتان، بعد از سشوار کشیدن یا صاف کردن آن‌ها، موهایبراق‌تری داشته باشید. اما بهتر است روغن را قبل از حالت دادن، به موهایتان نمالید. زیرا اگر بیش از دمای خاصی گرم شود، ممکن است به موهای شما آسیب برساند.

به اندازه یک سکه از روغن بکر و پرس سرد بردارید. آن را بین کف دست خود بمالید و سپس دست‌هایتان را روی کل موها بکشید. دقت کنید که روغن به انتهای موهایتان نیز برسد تا آسیب‌های نوک موها نیز بهبود پیدا کنند.

همچنین می‌توانید با استفاده از این روغن، یک ماسک موی نرم کننده عمقی بسازید.

روغن را با یک آووکادوی تازه مخلوط کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را به خوبی آبکشی کنید. به این شکل رطوبت و پروتئین مورد نیاز مو تامین می‌شود.

اگر ترجیح می‌دهید به جای ماسک خانگی، محصولات برندها را تهیه کنید، ماسک مو، شامپو و نرم‌کننده‌های مختلفی که حاوی ماکادمیا هستند، وجود دارد و در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین قابل خریداری هستند.

تاثیر واقعی و در لحظه

روغن ماکادمیا باید با یک بار مصرف، موها را درخشان‌تر و قوی‌تر نشان دهد. اگر به استفاده ادامه دهید، قوام موهای شما تغییر کرده و سالم‌تر می‌شوند. همچنین این روغن می‌تواند به از بین بردن موخوره در انواع موهای مجعد و غیره کمک کند و تاثیر بسزایی در این مورد داشته باشد. اما شواهد علمی ثابت شده‌ای در این خصوص وجود ندارد.

روغن ماکادمیا در مقایسه با روغن‌های دیگر

روغن ماکادمیا در مقایسه با روغن‌های دیگر

غلظت بالایی از اسید پالمیتولئیک در این روغن وجود دارد که آن را در مقایسه با سایر روغن‌های دانه درختی و گیاهی که بسیاری از آنها غنی‌تر از اسید لینولئیک هستند، منحصر به فرد می‌کند.

خرید و استفاده از این روغن بسیار گرانتر از روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن مراکشی است.  البته تحقیقات کمتری در این خصوص انجام شده است تا نشان دهد ماکادمیا چگونه بر استحکام و سلامت مو تأثیر می‌گذارد.

تاثیرات درمانی این روغن در مقایسه با سایر روغن‌ها، کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، به نظر می‌رسد این روغن  از محصولات درمانی بسیار موثری برای انواع موهای مجعد یا صاف محسوب می‌شود.

نظر نهایی

روغن ماکادمیا سرشار از اسیدهای چرب است که به موها می‌چسبد و آن را قوی‌تر کرده و شانه کردن را نیز راحت‌تر می‌کند. برای انواع خاصی از مو، ممکن است یک “ماده معجزه‌آسا” باشد که موها را بدون اینکه سنگین به نظر برسد، آبرسانی می‌کند. اما شواهدی که ما در مورد این روغن و نحوه عملکرد آن داریم، تجربی هستند و به اطلاعات بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم دقیقا چه عملکردی دارد و برای چه کسانی مناسب است.

اگر می‌خواهید روغن موضعی ماکادمیا را امتحان کنید، خطر واکنش آلرژیک بسیار کمی وجود دارد، حتی اگر به آجیل درختی حساسیت داشته باشید. اما اگر بعد از استفاده دچار کهیر، تب، برآمدگی‌های پوستی یا مسدود شدن منافذ شدید، استفاده از آن را قطع کنید.

۱۱۶
https://mojan-co.com/?p=14876
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها