سلامت

ارزش غذایی میوه خشک

ارزش غذایی میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۷ تیر, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

 آیا میوه خشک برای سلامتی مفید است؟

 

اطلاعات مختلف و گاهی متناقضی درمورد میوه خشک و ارزش غذایی میوه خشک وجود دارد. برخی معتقدند این یک میان وعده مغذی و سالم است. درحالی که برخی به اشتباه آن را هم رده سایر تنقلات مثل آب نبات تصور می کنند. به همین دلیل، در این مقاله سعی می کنیم درمورد ارزش غذایی میوه چیپس اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم. با دانستن این اطلاعات، درمورد مصرف این خوراکی ارزشمند و دلایل مهم برای روی آوردن به آن، دیدگاه شفاف تری را خواهید داشت.

ارزش غذایی میوه خشک

چیپس میوه یا همان میوه خشک بسیار مغذی است و مملو از عناصر ریز مغذی فیبر و آنتی اکسیدان است. یک قطعه میوه خشک معمولا مقدار یکسانی از مواد مغذی میوه تازه اما در حجم بسیار کوچکتری را داراست.

از نظر وزن، چیپس میوه حاوی ۳.۵ برابر فیبر، ویتامین و مواد معدنی میوه های تازه است. یک وعده می تواند درصد زیادی از توصیه های روزانه برای دریافت بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فولات را تامین کند.

انواع چیپس میوه بطورکلی حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند و منبع خوبی برای آنتی اکسیدان ها به ویژه پلی فنول ها هستند. آنتی اکسیدان های پلی فنول با فواید سلامتی مانند بهبود جریان خون، سلامت بهتر سیستم گوارش، کاهش آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها در ارتباط هستند.

نکات ارزش غذایی میوه خشک

  • مطالعات متعددی نشان داده است افرادی که میوه خشک می خورند، در مقایسه با افرادی که میوه خشک نمی خورند، وزن کمتری داشته و مواد مغذی بیشتری دریافت می کنند.
  • میوه خشک منبع خوبی برای بسیاری از ترکیبات گیاهی ازجمله آنتی اکسیدان های قدرتمند است.
  • از ارزش های غذایی چیپس میوه می توان اثرات ملین طبیعی آنها را نام برد.
  • بسیاری از میوه خشک ها ازجمله آلو خشک و زردآلو خشک دارای ارزش غذایی هستند که به پیشگیری یا رفع یبوست کمک می کند.
  • ارزش غذایی چیپس میوه بصورتی است که بسیار زود سیر می کند و سطح قند خون را بسرعت افزایش نمی دهد.

قیمت میوه خشک فله‌ای

  • انواع میوه خشک از اکسیداسیون کلسترول LDL پیشگیری کرده و به پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان کمک می کنند.
  • با مصرف میوه خشک معمولا منابع فیبر، آهن و بسیاری از ترکیبات گیاهی ضروری برای بدن تامین می شود.
  • از بین میوه های خشک، آنهایی بعنوان غنی ترین منابع آنتی اکسیدان محسوب می شوند که به کاهش آسیب اکسیداتیو در بدن کمک می کنند.
  • یکی از مهمترین مواردی که می توان برای ارزش غذایی چیپس میوه نام برد، قند و کالری طبیعی است. میوه ها مقادیر زیادی قند طبیعی دارند. ازآنجایی که آب میوه ها خشک شده، بنابراین تمام قند و کالری در اندازه بسیار کوچکتری نسبت به میوه تازه متمرکز شده است. به همین دلیل، میوه خشک قند و کالری بسیاری از جمله گلوکز و فروکتوز دارد.
  • ارزش غذایی میوه چیپس شیرین بیشتر بوده و دارای انرژی بیشتری هستند. درهنگام مصرف میوه خشک، باید حجم کمتری را نسبت به میوه طبیعی مصرف کنید.

 

شرکت زرین میوه موژان

ما مزه ها را ماندگار می کنیم …

 

 

منبع: healthline

 

 

 

۳۷۴
https://mojan-co.com/?p=6933
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها