سلامت

کاهش وزن و میوه خشک

کاهش وزن و میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۲۳ فروردین, ۱۴۰۰ توسط تحریریه موژان

کاهش وزن و میوه خشک (اثرات میوه خشک برای لاغری)

طی سال های اخیر، مشکل چاقی در بسیاری افراد به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. اضافه وزن و چاقی منجر به مشکلات متعددی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، بیماری های مربوط به التهاب، مشکلات کلیوی، کبدی و غیره می شود. علاوه براین، مشکل اضافه وزن می تواند سبب کاهش اعتماد بنفس و ایجاد افسردگی و اضطراب شود. بسیاری از این افراد تلاش بسیاری برای کاهش وزن دارند که یکی از آنها کناره گیری از عادات غذایی اشتباه است. یکی از عادات اشتباه، استفاده از عادات میان وعده نادرست است. یکی از جایگزین های مناسب برای میان وعده ها، مصرف میوه خشک است. رابطه کاهش وزن و میوه خشک برای لاغری در ادامه این مقاله بررسی می گردد.

 لاغری و میوه خشک

حالا ممکن است از خودتان بپرسید چرا بجای میان وعده های معمولی، میوه خشک استفاده کنید. آیا واقعا رابطه ای میان کاهش وزن و میوه خشک وجود دارد؟

میوه خشک پر از مواد مغذی سالم است. بسیاری از انواع میوه های خشک دارای ارزش غذایی بالا هستند و بعنوان میان وعده فوق‌العاده و بی ضرر قابل استفاده هستند. سایر میان وعده ها معمولا حاوی چربی های ناسالم و کربوهیدرات هایی هستند که منجر به افزایش وزن می شوند.

 

خواص میوه خشک برای رژیم غذایی دیابتی

 

از روابط مهم میان لاغری و میوه خشک برای لاغری این است که با مصرف این ماده غذایی مقوی به افراد دارای متابولیسم کم کمک می شود. زیرا مصرف انواع خاص میوه های خشک سبب تقویت سوخت و ساز بدن شما می شود. این ماده غذایی برای کاهش وزن شما بسیار مفید است. انواع میوه خشک برای کاهش وزن را می توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید. برخی انواع میوه خشک برای کاهش وزن که توصیه می شود استفاده کنید، عبارتند از:

  • زردآلو: زردآلو می تواند احساس گرسنگی شما را حداقل تا ۵ ساعت پس از خوردن غذا متوقف کند. همچنین منیزیم بدن شما را تامین می کند که این مادع مغذی سبب تنظیم متابولیسم شما می شود.
  • کشمش: اگر به توصیه پزشک باید رژیم کم نمک را دنبال کنید، بابید بدنبال میان وعده ای با خاصیه نمک کم برای کاهش وزن باشید. کشمش هر دو مزیت را با هم دارد! این میوه خشک دارای مقدار زیادی ید است. در ۱۰۰ گرم کشمش، فقط ۰.۵ گرم چربی و ۲۹۹ کیلوکالری می یابید. بنابراین میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است.
  • آلو خشک: آلوخشک ببدلیل فیبر غذایی، سبب تسهیل حرکات روده می شود. سرعت یافتن دفع سموم از بدن با مصرف این میوه خشک، کاهش وزن شما سرعت می یابد.

علاوه بر میوه خشک های معرفی شده، انواع دیگری از محصولات میوه خشک را با توصیه پزشک و با توجه به شرایط بدنی خود می توانید استفاده کنید.

اثرات میوه خشک برای کاهش وزن

سلامتی شما بستگی زیادی به وزن شما دارد، زیرا می تواند عملکردهای مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد. نظارت دقیق بر تمامی این موارد می تواند در بهبود نوع نگاه و احساس شما موثر باشد. با وارد کردن میوه خشک در رژیم غذایی خود می توانید براحتی وزن ناخواسته خود را کاهش دهید.

فروشگاه میوه خشک موژان طیف گسترده ای از انواع میوه خشک و سبزی خشک را برای شما آماده فروش قرار داده است. با مشورت با یک پزشک تغذیه می توانید به سراغ مصرف میوه خشک مناسب برای سلامتی خود بروید. حال که رابطه میان کاهش وزن و میوه خشک را دریافتید، قدم اول برای این برنامه کاهش وزن را بردارید و از محصولات میوه خشک ما دیدن فرمایید. برای مشاوره درمورد خرید هریک از محصولات می توانید با ما در تماس باشید.

منابع

https://www.medlife.com/blog/10-best-dry-fruits-that-speed-up-your-weight-loss/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/eating-dried-fruit-linked-to-better-overall-diet-and-health

 

۱۰۸
https://mojan-co.com/?p=6923
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها