سلامت, معرفی محصول

خواص درمانی کرن بری برای بدن چیست؟

خواص درمانی کرنبری

آخرین بروز رسانی ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

کرن بری یک میوه سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. علاوه بر مصرف این میوه، می‌توان آن را به شکل مختلفی در سبد غذایی خود قرار داد. دمنوش، چاشنی، آبمیوه محصولاتی هستند که از این میوه به دست می‌آیند. این گیاه بومی آمریکای شمالی‌ست. از جمله دلایل محبوبیت کرنبری، خواص درمانی‌ایست که در کنار طعم لذیذش دارد.

کرن بری چیست؟

کرن بری چیست

کرن بری چیست

کرن بری میوه‌ای کوچک، گرد و به رنگ قرمز است. طعم این میوه را می‌توان ترکیبی بین ترش و تلخ توصیف کرد. این میوه انواع مختلفی دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، نوع آمریکایی آن که با نام علمی Vaccinium macطrocarpon شناخته شده است.

در گذشته از میوه این گیاه برای پخت غذا، رنگ کردن الیاف، دارو استفاده می‌شده است. این کاربردها هنوز نیز وجود دارند و کرن‌بری را به یکی از مهم‌ترین میوه‌های تجاری آمریکا بدل کرده‌اند.

نام دیگر کرن بری چیست؟

کرنبری (به انگلیسی Cranberry) با نام توت خرس نیز شناخته می‌شود. البته برخی این میوه را با نام زغال اخته می‌شناسند. شباهت‌های بسیار زیادی بین کرن بری و زغال اخته وجود دارد. اما نباید این دو میوه را یکی دانست. توجه کنید که کرن بری نام انگلیسی میوه‌ی مورد نظر ماست. در حالی که نام انگلیسی زغال اخته Cornelian Cherry است.

خواص کرن بری

خواص کرن بری چیست

خواص کرن بری چیست

حال نوبت به بررسی خواص کرن بری می‌رسد. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مصرف این میوه فواید بسیاری دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید مصرف کرنبری را می‌خوانید.

کرن بری و سلامت کلیه

برخی کرنبری را به عنوان یکی از موثرترین گیاهان در درمان سنگ کلیه می‌دانند. علاوه بر این، درمان عفونت‌های کلیوی از دیگر خواص این میوه است. مصرف کرن بری در کاهش احتمال ابتلا به عفونت مجاری ادراری نقش مهمی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آنتی اکسیدان‌ها مهم‌ترین عوامل در تقویت سیستم دفاعی بدنمان هستند. در کرن بری مقدار زیادی از این ترکیبات یافت می‌شود. افزایش سلامت اندام‌های داخلی، بهبود گردش خون و … با مصرف این میوه امکان‌پذیر است. با خوردن کرنبری از خواص ضد التهابی آن بهره‌مند شوید.

خاصیت ‌آنتی اکسیدانی کرنبری باعث می‌شود گردش خون در بدن بهبود یافته و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

سلامت دهان و دندان

کاهش التهاب‌های دهانی دیگر مزیت مهم کرن بری است. خوردن کرنبری از رشد باکتری‌ها در دهان و چسبیدن آن‌ها به دندان‌ها جلوگیری می‌کند. این موضوع از سویی افزایش سلامت لثه‌ها را نیز به همراه دارد. دلیل این امر وجود پروآنتوسیانیدین‌ها در این میوه است.

معده‌ای سالم با کرن بری

درمان عفونت معده و هم‌چنین جلوگیری از بیماری‌های مربوط به این عضو از بدن از دیگر مزایای مصرف کرن‌بری و یا دمنوش آن است. از دیگر عارضه‌های مربوط به معده که به کمک این میوه‌ی خوشمزه قابل پیشگیری است، می‌توان به رفلاکس، سوزش و همین‌طور درد معده اشاره کرد. افزایش سلامت معده، کنترل باکتری‌های معده، روده در نهایت منجر به داشتن سیستم گوارشی سالم‌تر، از بین رفتن بوی بدن دهان  می‌شود.

کرن بری

از دیگر فواید مصرف کرنبری و دمنوش آن، افزایش سوخت و ساز بدن است. این موضوع سبب می‌شود که میزان چربی‌سوزی افزایش یافته و از چاقی جلوگیری می‌کند. هم‌چنین این میوه برای افرادی که قصد گرفتن رژیم و کاهش وزن را دارند گزینه‌ای مناسب است. برای این افراد نوشیدن دمنوش این میوه می‌تواند بسیار مفید باشد.

همان‌طور که حتماً می‌دانید، رژیم بدون گلوتن یکی از رژیم‌های موثر در کنترل وزن است. این میوه فاقد گلوتن است و نمی‌توان فواید آن را برای لاغری و هم‌چنین افراد گیاهخوار نادیده گرفت.

نکته‌ی مهم: نکته‌ای که نباید آن را فراموش کنید، خاصیت اشتهاآوری کرنبری است. لذا بهتر است در صورت مصرف این دمنوش حواستان به اشتها و تغذیه‌تان باشد.

گوجی بری خشک

جدول ارزش غذایی و کالری کرن بری

بررسی جدول ارزش غذایی نشان می‌دهد که دلیل این همه خواص درمانی در کرن بری چیست. کرنبری سرشار از ویتامین‌هایی متنوع است و با توجه به کالری کمی که دارد، یک میوه‌ی لذیذ و مفید تلقی می‌شود.

در زیر مهم‌ترین ارزش غذایی و کالری کرن بری آمده است:

ترکیبمیزان در ۵۵ گرم کرن بری
کالری۲۵ کالری
چربی۰.۰۷ گرم
فیبر۲ گرم
پروتئین۰.۲۵ گرم
کربوهیدارت۶.۶ گرم
آهن۰.۱۲ میلی‌گرم
کلسیم۵ میلی‌گرم
فسفر۶ میلی‌گرم
پتاسیم۴۴ میلی‌گرم
منیزیم۳.۵ میلی‌گرم
زینک۰.۰۵ میلی‌گرم
سدیم۱ میلی‌گرم
ویتامین A۳.۵ میلی‌گرم
ویتامین K ۲.۷۵ میکرو‌گرم
ویتامین E۰.۷۲ میلی‌گرم
ویتامین C۷.۷ میلی‌گرم

 دمنوش کرن بری و خواص آن

خواص دمنوش کرن بری

خواص دمنوش کرن بری خشک و تازه

میوه‌ی کرن بری به شکل تازه و همین‌طور خشک قابل مصرف است. از طرفی دمنوش این میوه از پرطرفدارترین دمنوش‌هایی‌ست که خاصیت درمانی آن بسیار مورد توجه است. مهم‌ترین مزیت‌ و خواص دمنوش کرن بری مصرف این دمنوش را در زیر می‌خوانید.

دمنوش کرن بری و سلامت زنان

نوشیدن این دمنوش خوشمزه فواید مختلفی برای زنان دارد. برخی از آن‌ها را در زیر آورده‌ایم.

  • کاهش درد پریود: راه‌حل‌های متعددی برای کاهش درد دوران پریودی پیشنهاد شده است. از انواع داروها گرفته تا دمنوش‌های گیاهی. در این میان دمنوش کرنبری با تسهیل خونریزی دردهای اولیه‌ی این دوران را تا حدی کاهش می‌دهد.
  • سلامت در دوران یائسگی: شروع یائسگی برای زنان با مشکلات متعددی همراه است. یکی از این مشکلات، امکان افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی‌ست. همان‌طور که گفتیم خاصیت آنتی‌اکسیدانی این میوه و دمنوش آن می‌تواند به کنترل این بیماری‌ها بینجامد.

دمنوش و چای کرنبری و سلامت کبد

مصرف کرنبری تاثیر شایانی در دفع سموم بدن دارد. همان‌طور که می‌دانید بدن عمده‌ی سموم خود را از طریق کبد دفع می‌کند. به این ترتیب خوردن میوه‌ی کرن‌بری، آب میوه یا دمنوش آن می‌تواند به عملکرد بهتر کبد کمک کند.

بهترین زمان مصرف دمنوش کرن بری

شما می‌توانید هر زمان که خواستید این دمنوش را در طول روز مصرف کنید. اما اگر قصد دارید این دمنوش را برای لاغری و یا بهبود وضعیت گوارش خود بنوشید، بهتر است برنامه‌ی دقیق‌تری برای آن داشته باشید.

توصیه می‌شود در چنین شرایطی روزانه دو وعده این دمنوش را مصرف کنید. مصرف آن در صبح و عصر می‌تواند تاثیر بیشتری بر سیستم گوارش و چربی‌سوزی بدنتان داشته باشد.

توجه کنید که مصرف بیش از اندازه‌ی دمنوش کرن بری توصیه نمی‌شود. زیاده‌روی در مصرف این دمنوش باعث بروز مشکلات زیر خواهد شد.

  • مشکلات معده، گوارش، اسهال
  • ایجاد سنگ کلیه به دلیل وجود مقدار زیادی اگزالات

نکته‌ی مهم: اگر به آسپرین حساسیت دارید، در مصرف این میوه دقت کافی داشته باشید و تا حد امکان از مصرف آن خودداری کنید.

فروش عمده کرنبری

فروش عمده کرنبری

فروش عمده کرنبری

چنانچه قصد خرید عمده کرنبری خشک را دارید صنایع غذایی موژان با نام تجاری زرین میوه موژان پخش کرنبری خشک عمده به سراسر ایران با تضمین بهترین کیفیت و بهترین قیمت انجام میدهد، چنانچه سوالی از نحوه ثبت سفارش یا خرید کرنبری خشک را دارید از طریق شماره های موجود در سایت یا کامنت اطلاع دهید،کارشناسان موژان در اسرع وقت پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود.

 

۳,۷۰۴
https://mojan-co.com/?p=10514
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساسی
ساسی
1 سال قبل

پیشنهاد میشه!