سلامت

همه چیز درباره نارگیل خشک

همه چیز درباره نارگیل خشک

آخرین بروز رسانی ۱۴ دی, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

نارگیل خشک اغلب در مقایسه با سایر میوه‌های خشک کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال، اگر به تغذیه سالم علاقه دارید، حتماً باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. فواید نارگیل خشک و ارزش غذایی فوق‌العاده بالای آن، آن را به یک افزودنی ارزشمند برای بسیاری از وعده‌های غذایی تبدیل کرده است.

حقایق تغذیه‌ای درباره نارگیل خشک

یکی از مهم‌ترین فواید نارگیل خشک، ارزش غذایی بالای آن است. با این حال، این نکته‌ای است که اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید به دقت در نظر بگیرید. با آن که چربی سالم دارد، اما هم چنان چربی محسوب می‌شود، بنابراین، هنگام اضافه کردن نارگیل خشک به برنامه غذایی روزانه‌تان، باید کالری خود را بشمارید.

فواید نارگیل خشک شده برای سلامتی

اگر ارزش غذایی به تنهایی دلیل خوبی برای شروع خوردن این میوه نیست، فواید سلامتی نارگیل خشک باید نظر شما را تغییر دهد:

  1. بافت‌های هم‌بند شما را تقویت می‌کند.

پوست، رباط‌ها، استخوان‌ها و تاندون‌های شما در دسته بافت‌های هم‌بند قرار می‌گیرند. آن‌ها حاوی تعداد زیادی موادمعدنی هستند، به این معنی که کمبود هر یک از این عناصر بر روی قسمت خاصی از بدن شما تأثیر می‌گذارد. قوی نگه داشتن بافت‌های هم‌بند باید یکی از اولویت‌های سلامتی شما باشد، زیرا هر گونه مشکلی با آن‌ها زندگی شما را به خطر می‌اندازد. نارگیل خشک شده حاوی طیف وسیعی از مواد معدنی است که جذب و پردازش آن برای بدن شما آسان است. بنابراین، گنجاندن آن در رژیم غذایی از کمبود موادمعدنی جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی مانند آرتریت و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

  1. عملکرد مغز شما را تقویت می‌کند.

مزایای سلامتی نارگیل خشک شما را باهوش‌تر نمی‌کند، اما به بهبود و ارتقای عملکرد سالم مغز کمک می‌کند. برخی از مواد شیمیایی موجود در بافت نارگیل باعث تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی و هم چنین میلین می‌شود. دومی پوشش چربی است که نورون‌ها را می‌پوشاند و به آن‌ها اجازه می‌دهد سیگنال‌های الکتریکی را که از مغز می‌آیند یا به مغز می‌رسند را با کارایی بیشتری منتقل کنند. توجه داشته باشید که هر گونه آسیب به پوشش میلین نورون‌های شما منجربه مشکلات عصبی شدید می‌شود. نارگیل در محافظت از این بخش خاص از بدن و ارتقای سلامت مغز شما در کل آنقدر مؤثر است که اخیراً روغن نارگیل از سوی محققانی که به دنبال درمان مؤثری برای آلزایمر هستند تأیید شده است. بر اساس نتایج برخی از مطالعات، به کاهش سرعت پیشرفت بیماری و هم چنین پیشگیری از آن کمک می‌کند.

  1. به کاهش سطح کلسترول خون شما کمک می‌کند.

مانند هر منبع دیگری از چربی‌های سالم، نارگیل خشک‌ شده سطح کلسترول LDL شما را کاهش می‌دهد، در حالی که سطح کلسترول HDL را افزایش می‌دهد. بنابراین، رگ‌های شما را تقویت می‌کند و سلامت قلب و عروق را ارتقا می‌دهد.

  1. از کم‌خونی جلوگیری می‌کند.

کم‌خونی فقر آهن یک مشکل شایع سلامتی است که اغلب زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این وضعیت به خودی خود خطرناک نیست، اما محافظت طبیعی شما را کاهش می‌دهد و هم چنین بر وضعیت کلی شما تأثیر می‌گذارد. کم‌خونی باعث حملات سرگیجه می‌شود که می‌تواند منجربه حوادث شود. هم چنین باعث می‌شود که باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن شما حمله کنند. یکی از مزایای اصلی نارگیل خشک‌شده برای سلامتی، میزان بالای آهن آن است. افزودن نارگیل خشک به برخی از غذاهای خود به شما کمک می‌کند تا به نیاز روزانه به این ماده معدنی خاص برسید.

منبع: foodtolive
۱۴۸
https://mojan-co.com/?p=11168
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها