سلامت

میوه خشک مفید برای سلامت قلب

میوه خشک

از کجا میوه خشک مفید برای قلب بخریم؟ ما در این مقاله به تمام این سؤالات پاسخ داده‌ایم و در کنار شما هستیم تا در مورد میوه خشک و سلامت قلب مفصل‌تر صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا بهترین میوه خشک شده را برای سلامت قلب خود انتخاب کنید.

طبق آمار رسمی منتشر شده در ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ از هر چهار مرگ یک مورد آن به دلیل بیماری‌های قلبی از جمله سکته قلبی است. این آمار سال‌به‌سال روبه‌افزایش است و همین مسئله نشان می‌دهد که شما باید چقدر مواظب قلب خود باشید. اصلی‌ترین مسئله‌ای که سلامت قلب شما را به خطر می‌اندازد رژیم غذایی غیراستاندارد و نامناسب است.

مواد غذایی فراوری شده، مواد غذایی چرب، مصرف الکل و چاقی همگی باعث ایجاد فشار مضاعف بر روی قلب و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی، انسداد شریان‌های قلبی و سکته‌های قلبی می‌شوند، اما شما می‌توانید با سالم‌سازی رژیم غذایی خود گام مهمی در جهت حفظ سلامت قلب خود بردارید.

سالم‌ترین مواد غذایی که شما می‌توانید جایگزین میان‌وعده‌های پرکالری کنید و از فواید بی‌نظیر آنها بهره‌مند شوید میوه‌های خشک شده هستند. شما می‌توانید با مصرف میوه خشک سلامت قلب خود را تا سال‌های متمادی تضمین کنید و همچنین درصورتی‌که دچار بیماری‌های قلبی هستید با مصرف میوه خشک روند بیماری خود را کند کنید و به درمان مشکلات قلبی خود کمک کنید.

میوه خشک

میوه خشک چگونه به‌سلامت قلب کمک می‌کند؟

برعکس مواد غذایی مضر پرکالری و چرب که سرشار از چربی‌های اشباع و اسیدهای چرب مضر هستند و باعث افزایش سطح کلسترول خون شما می‌شوند، میوه‌های خشک شده کاملاً سالم هستند و باعث بهبود سطح کلسترول خون و پاک‌سازی سلول‌های شما می‌شوند. از طرف متخصصین قلب و عروق به کسانی که دچار انسداد شریان‌های قلبی هستند توصیه می‌کنند حتماً در طول روز حداقل یک تا دو مشت میوه خشک مصرف کنند.

اغلب میوه‌های خشک سرشار از فیبر چربی‌های غیراشباع آنتی‌اکسیدان پتاسیم انواع ویتامین‌ها هستند میوه خشک نه‌تنها هیچ‌گونه مواد مضر را وارد بدن نمی‌کند؛ بلکه با تنظیم فشارخون بدن و پاک‌سازی سلول‌های بدن فشار زیادی را از روی قلب برمی‌دارد و باعث بهبود عملکرد قلب شما می‌شود.

اصلی‌ترین رابطه میوه خشک و سلامت قلب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن و همچنین متعادل‌سازی فشارخون است. هنگامی که سطح کلسترول و فشارخون در بدن شما متعادل شود قلب شما از بسیاری از بیماری‌ها در امان خواهد بود و ریسک بروز سکته‌های قلبی در شما به حداقل خود خواهد رسید.

اما حالا سؤال اینجاست که بهترین میوه خشک مفید برای قلب و برای بیماران قلبی چیست ما در این مورد در ادامه به‌صورت مفصل برای شما توضیح داده‌ایم

میوه خشک مفید

چهار میوه خشک مفید برای قلب

تمام میوه‌های خشک خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و سرشار از فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، اما برخی از آنها به‌صورت اختصاصی بر روی سلامت قلب و عروق انسان تأثیر ویژه دارند. از جمله مؤثرترین میوه‌ها که مصرف مداوم آنها و گنجاندن آنها در سبد غذایی باعث تضمین سلامت قلب شما می‌شود می‌توان موارد زیر را نام برد.

  1. قیسی خشک: قیسی خشک اصلی‌ترین میوه خشک مفید برای قلب است. قیسی در واقع یکی از مشتقات زردآلو است که دارای مقادیر بسیار زیادی پتاسیم و فیبر است. مصرف قیسی خشک به هنگام ناشتا و قبل از صبحانه باعث تعادل شدن فشارخون می‌شود. پتاسیم موجود در این میوه باعث می‌شود تا فشارخون شما در طول روز متعادل بماند. در نتیجه از افزایش ناگهانی فشارخون جلوگیری می‌کند. همین مسئله نیز باعث کاهش فشار بر روی قلب و عروق و در نهایت جلوگیری از روز بیماری‌های قلبی می‌شود.
  2. برگه هلو: دیگر میوه خشک مفید برای قلب برگه هلو است. هلو یکی از میوه‌های غنی از ویتامین c و پتاسیم است. درصد بالای ویتامین سی و پتاسیم در این میوه تأثیر بسیار زیادی در کاهش التهاب و تنظیم فشارخون دارد؛ بنابراین اگر شما به‌صورت روزانه و مرتب مصرف برگه هلو را در سبد غذایی خود قرار بدهید قطعاً در طولانی‌مدت شاهد اثرات معجزه‌آسای آن بر روی تنظیم فشارخون خود و سلامت قلب خود خواهید بود.
  3. سیب خشک: سیب خشک نیز یکی دیگر از میوه‌های بسیار مفید برای قلب است که باعث کاهش کلسترول و قند خون و تعدیل فشارخون در بدن می‌شود و در نهایت تأثیر بسیار زیادی بر روی سلامت قلب می‌گذارد و باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.
  4. مویز: وقتی که صحبت از میوه خشک و سلامت قلب به میان می‌آید نام مویز نباید فراموش شود. اگر از مشکلات قلبی رنج می‌برید و دچار فشارخون یا انسداد شریان‌های قلبی هستید، روزانه یک‌مشت مویز بخورید. مویز سرشار از پتاسیم، فیبر، پلی‌فنل، تانن، اسید فنولیک و آنتی‌اکسیدان است. سطح بالای فیبر و پتاسیم موجود در مویز باعث کاهش کلسترول رفع گرفتگی شریان‌های قلبی و کاهش قند خون بدن و سلامت هرچه بیشتر قلب می‌شوند.

 ویژگی بهترین میوه خشک برای بیماران قلبی چیست؟

دقت کنید که صرفاً مصرف میوه خشک کافی نیست، بلکه شما باید به‌ سلامت کامل و درجه یک بودن میوه نیز دقت کنید. زیرا درصورتی‌که میوه خشک کیفیت کافی را نداشته باشد و یا اینکه در شرایط غیراستاندارد خشک شده باشد و دچار آسیب و کپک‌زدگی شده باشد قطعاً تأثیر مخربی بر روی سیستم گوارش شما خواهد گذاشت؛ بنابراین قبل از اینکه به فکر خرید میوه خشک برای سلامت قلب خود باشید حتماً به استاندارد بودن و سالم‌بودن میوه توجه کنید.

  • عاری بودن میوه خشک از هرگونه کپک و آلودگی: از جمله ویژگی‌های بهترین میوه خشک برای بیماران قلبی سالم‌بودن میوه از هرگونه آفت است. سعی کنید میوه موردنظر خود را از برند معتبر تهیه کنید تا از لحاظ سلامت آن اطمینان خاطر کامل داشته باشید. از طرفی به‌ظاهر میوه نیز کاملاً دقت کنید. رنگ میوه باید شفاف و به‌دوراز هرگونه لکه‌های سیاه، لکه‌های کدر و گردوخاک باشد.
  • عاری بودن میوه از افزودنی‌های شیمیایی و غیرمجاز: نکته دیگری که برای خرید میوه خشک مفید برای قلب باید به آن توجه کنید افزودنی‌های شیمیایی هستند. بسیاری از افراد و تولیدکنندگان سودجو برای اینکه میوه را جذاب‌تر نشان بدهند از افزودنی‌های شیمیایی استفاده می‌کنند؛ بنابراین دقت کنید که به هنگام خرید میوه موردنظر شما حالت چسبناک و براق نداشته باشد و سطح میوه حالت کاملاً طبیعی داشته باشد.
  • درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته‌بندی محصول: ویژگی دیگر که باید حتماً به آن توجه کنید تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته‌بندی محصول است. برندهای معتبر همچون برند موژان محصولات خود را با تاریخ تولید معتبر به بازار فروش ارائه می‌کند.

انواع میوه خشک

راهنمای خرید انواع میوه خشک مفید برای قلب از موژان

محصولات موژان همگی دارای سیب سلامت و تضمین قیمت و تضمین کیفیت هستند و همکاران ما به صورت آنلاین با پشتیبانی ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان عزیز هستند؛ بنابراین شما می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت تلفنی با خیال راحت و بدون دغدغه خاطر در مورد کیفیت محصول خرید خود را انجام بدهید.

نکته دیگری که به‌عنوان راهنمای خرید میوه خشک از موژان باید به شما یادآور شویم امکان پرداخت در محل در تهران است. شما می‌توانید با مراجعه به کاتالوگ محصولات موژان میوه خشک موردنظر خود را در حجم دلخواه خریداری کنید و از طعم و مزه بی‌نظیر و کیفیت عالی آن لذت ببرید.

سؤال و جواب‌های متداول

  1. برای داشتن قلب سالم روزانه چه مقدار میوه خشک بخوریم؟

مصرف میوه خشک برای سلامت قلب روزانه باید بستگی به سایز میوه حدود ۶ تا ۸ تکه باشد. در مورد میوه‌های ریز همچون کشمش و مویز هم بهتر است که روزانه یک مشت از آن بخورید. می‌توانید این حجم از میوه را در ۲ الی ۳ وعده تقسیم کنید.

  1. آیا مصرف میوه خشک برای بیماران قلبی محدودیت دارد و حجم مصرفی آنها با افراد سالم متفاوت است؟

خیر به دلیل اینکه میوه سالم زیر و کلسترول است و در واقع به عبارتی فاقد کلسترول است، مصرف آن برای بیماران قلبی هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیتی ندارد. تنها به این نکته توجه کنید که بیماران قلبی که به دیابت نیز مبتلا هستند نباید بیش از سه وعده در روز میوه خشک بخورند.

منابع:

healthymaster.in

thedailynutco.com

۲۶
https://mojan-co.com/?p=16279
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها