سلامت

خواص لیمو خشک برای عفونت ریه

لیمو ترش خشک حلقه‌ایی

آخرین بروز رسانی ۲۹ مهر, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

لیمو ترش یکی از میوه‌های پرطرفدار و پرخاصیت است که برای درمان انواع بیماری‌ها و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود. یکی از خواص بی‌نظیر این میوه برای بهبود دستگاه تنفسی است. در این مطلب به خواص لیمو خشک برای عفونت ریه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

لیموترش چه خاصیتی دارد

اگر می‌خواهید مصرف روزانه میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید، لیموترش انتخابی عالی است. می‌توانید آن را به روش‌های مختلف در رژیم غذایی خود قرار دهید. مواد مغذی موجود در لیموترش می‌تواند از بیماری‌ها جلوگیری کرده و تندرستی را افزایش دهند.

وجود رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند و باعث بروز بیماری‌های گوناگون می‌شوند اما مصرف موادی که حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌شود. لیمو ترش نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان است. با توجه به اینکه لیموترش و لیمو بسیار اسیدی هستند باعث می‌شود برای مقابله با برخی عفونت‌ها از جمله عفونت ریه ایده‌آل باشند.

تاثیر لیمو بر ریه 

وجود مواد معدنی مانند اسید سیتریک در لیمو ترش باعث می‌شود تا خواص میکروب‌زدایی، کاهش آلرژی و کاهش عفونت داشته باشد. به نظر می‌رسد که انواع لیموها برای درمان برخی از علائم تنفسی که از طریق عفونت‌های سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد می‌شود کمک کننده هستند.

ویتامین C ماده‌ای مغذی و ضروری و نوعی آنتی‌اکسیدان است. مواد غذایی دارای ویتامین C می‌توانند ریه را از آلودگی‌ها پاک کرده تا تنفس بهتر انجام شود. به همین دلیل کسانی که به آسم، برونشیت، تنگی نفس و التهابات ریه دچار هستند با مصرف این میوه در جهت بهبود دستگاه تنفسی خود گام برمی‌دارند.

فواید لیمو برای دستگاه تنفسی 

ویتامین سی موجود در لیمو ترش می‌تواند مواد التهاب‌زا را در بدن از بین ببرد. برای نمونه کسانی که ریه حساسی دارند یا به آسم دچار هستند به صورت مداوم در معرض انواع مواد آلرژی‌زا قرار دارند. این مواد موجب تنگی نفس شده و تنفس را سخت می‌کند. اما چگونه این اتفاق می‌افتد؟

اگر فردی در برابر چنین موادی قرار بگیرد و با تنفس آن‌ها را وارد مجاری تنفسی خود کنند مسیرهای هوا دچار التهاب می‌شوند. هنگامی که نایژک‌های موجود در ریه در برابر مواد آلرژی‌زا قرار می‌گیرند با ترشح هیستامین شروع به تنگ شدن می‌کنند.

اما وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و انواع ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین سی در لیمو ترش حساسیت نایژک‌ها را به هیستامین کم می‌کند و از این حملات تنفسی جلوگیری می‌کند. هم‌چنین مصرف لیمو ترش به دلیل خواص ضدمیکروبی آن موجب از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌ها در بدن می‌شود.

از سوی دیگر اسید سیتریک موجود در آب لیمو ترش تازه به انتقال مواد مغذی در بدن کمک کرده و هم‌چنین در تقویت و پاک‌سازی ریه ها تأثیر شایانی دارد.

افرادی که مبتلا به آسم هستند در زمان سرماخوردگی ممکن است حملات آسم را بیشتر تجربه کنند. طبق بررسی‌های انجام شده مصرف بیشتر ویتامین C و سایر مواد مغذی موجب کاهش این حملات خواهد شد. لیمو ترش نیز منبعی غنی برای ویتامین سی است و در دوران سرما مصرف آن به‌شدت توصیه می‌شود.

چرا باید لیمو ترش مصرف کنیم؟ 

معمولاً به افرادی که در دوران نقاهت به سر می‌برند توصیه می‌شود که لیمو ترش و انواع لیمو را برای بهبود وضعیت خود مصرف کنند. علت این امر نیز وجود مقادیر زیاد ویتامین سی در این میوه است. ویتامین سی ماده‌ای ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن، از بین بردن عفونت‌ها و التهابات، شادابی و دفع بیماری‌هاست. به همین دلیل توصیه می‌شود روزانه از این میوه به روش‌های گوناگون مصرف کنید تا به صورت مؤثری از بروز انواع بیماری‌ها پیشگیری کنید.

مصرف دمنوش لیمو برای ریه  

یکی از دمنوش‌هایی که برای تقویت، پاکسازی و رفع عفونت ریه مؤثر است دمنوش لیمو به همراه عسل و زنجبیل است. این دمنوش برای پاک کردن ریه از سموم مصرف می‌شود که از خاصیت لیمو برای ریه محسوب می‌شود.

برای تهیه دمنوش لیمو ترش می‌توانید از میوه خشک لیمو ترش بهره ببرید. کافی است چند برش از لیمو ترش خشک را به همراه مواد مغذی دیگر در آب گرم مخلوط کنید و به شیوه دلخواه خود دم بیاورید.

برای مصرف لیمو ترش راه‌های گوناگونی پیش رو دارید. شما می‌توانید لیمو ترش را در فصل خود به صورت تازه از بازار تهیه کنید و آب لیمو ترش تازه را روزانه با مواد دیگر مخلوط کرده و میل کنید.

از لیموترش برای تهیه انواع غذاها، دسرها، نوشیدنی‌ها و دمنوش‌ها استفاده می‌شود. برای این‌که از خواص فوق‌العاده لیمو ترش بی‌بهره نمانید می‌توانید برش‌های لیمو ترش خشک را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و در تمام روزهای سال از آن استفاده کنید.

برای خرید میوه خشک تماس بگیرید. صنایع غذایی موژان ۰۹۱۲۳۲۵۰۱۹۰

[table id=1 datatables_fixedheader=top /]

 

فواید دمنوش لیمو خشک برای بدن

یکی از راه‌های مصرف لیمو ترش دمنوش آن است. دمنوش لیمو ترش فواید بسیار زیادی دارد که به صورت مختصر در زیر آن‌ها را نام می‌بریم.

  • پیشگیری از سرطان
  • بهبود گردش خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • زیبایی و نشاط پوست و مو
  • تصفیه‌کننده خون
  • پاک‌سازی روده و معده از مواد آلوده و میکروب‌ها
  • و بسیاری از موارد دیگر

البته روش‌های زیادی برای تهیه دمنوش لیمو ترش وجود دارد. در روزهای گرم تابستانی نیز می‌توانید از این میوه خوش‌طعم در تهیه انواع نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه استفاده کنید.

قیمت و خرید لیمو ترش خشک

قیمت لیمو ترش خشک شده بستگی به وزن، نحوه بسته‌بندی، کیفیت خشک شدن و عواملی از این دست دارد.

برای اطلاع از قیمت انواع میوه خشک با بهترین قیمت عمده با شماره 

 ۰۹۱۲۳۲۵۰۱۹۰

در تماس باشند.

محصول  شما از طریق باربری، اتوبوس و پست اختصاصی موژان در سریعترین زمان و با کمترین هزینه حمل و نقل ارسال خواهد شد.

امکان مشاوره رایگان خرید محصول توسط شرکت موژان برای شما مشتریان عزیز فراهم شده است.

همین حالا تماس بگیرید.

۲,۳۷۶
https://mojan-co.com/?p=8758
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها