آموزش, سلامت

مصرف میوه خشک و جلوگیری از سرطان!

میوه خشک برای ورزشکاران

آخرین بروز رسانی ۲۹ فروردین, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند در بروز انواع سرطان ها نقش داشته باشد ، عوامل خطر های ژنتیکی مثل : سن ، رژیم غذایی افراد، مصرف الکل و دخانیات، ورزش نکردن، رژیم غذایی نا سالم ، سابقه وجود سرطان در یکی از اعضای خانواده، و قرار گرفتن در معرض اشعه ها.

اما راه های زیادی وجود دارد که از بروز بیماری سرطان می شود جلوگیری کرد، مثل انجام تمرینات ورزشی ، داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف مواد خوراکی ضد سرطان.

بررسی مطالعات در کشور های مختلف نشان داده است ، که مصرف میوه خشک ارتباط معکوس با سرطان دارد و خطر ابتلا به سرطان را به طور چشم گیری کاهش می دهد.

سرطان دومین علت مرگ و میر در جهان شناخته شده است ، اما با تغییر شیوه زندگی از جمله تغییر رژیم غذایی می توان این آمار را به طور شگفت انگیزی کاهش داد.

میوه خشک ، میوه ای است که تقریبا تمام آب آن از طریق خشک کردن حذف شده است .

یکی از ویژگی های آن نسبت به میوه های تازه این است که می توان به صورت طولانی مدت از آن نگهداری کرد و در فصولی که همه میوه ها یافت نمی شود از آن ها استفاده کرد و لذت برد.

 

با مصرف میوه های خشک مانند کشمش ، انجیر خشک، آلو خشک، و خرما خشک ، روزانه و بصورت مستمر و مداوم ، موجب جلوگیری ازبروز سرطان هایی همچون: سرطان لوزالمعده، سرطان پروستات، سرطان معده، سرطان مثانه، و سرطان روده  بزرگ می شوید.

بر اساس این مطالعات و بررسی ها ، مصرف میوه خشک تاثیری بر سرطان ریه و سینه ندارد.

مصرف میوه های خشک به اندازه میوه های تازه و یا حتی بیشتر از آن در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر هستند .

 

ترکیبات میوه خشک:

میوه خشک سرشار از ترکیباتی همچون:

  • فیبر
  • مواد معدنی
  • ویتامین ها
  • آنتی اکسیدان ها
  • پتاسیم
  • بتاکارون و… هستند.

 

میوه های خشک خواص ضد التهابی نیز دارند.

 

چیپس های میوه  به دلیل قند طبیعی که دارند،  می توانند قند خون را تنظیم کنند.

مثل کشمش، توت خشک، خرما خشک ، و…

 

درمان سرطان با میوه خشک

داروهای شیمیایی، ضد سرطان یکی از راه های درمان سرطان است اما عوارض زیادی برای بدن دارد و به سلول های سالم و ارگان های دیگر نیز آسیب میزند‌.

اما بهتر نیست که با خوراکی های طبیعی مثل چیپس های میوه ، که خواص ضد سرطانی دارند و در روند بهبودی بیماران سرطانی نقش پر رنگی دارند، به جنگ این بیماری هراسناک برویم؟

 

در پروسه درمان سرطان ، مصرف غذاها و خوراکی های سالم بسیار مهم است .

میوه های خشک از جمله خوراکی های سالمی است که در روند درمان سرطان بسیار موثر است و باعث کاهش رشد تومور ها، و کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی می شود و به روند بهبودی بیمار کمک به سزایی می کنند.

چیپس های میوه ، انواع ویتامین ها، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ی ضروری و مهم را در اختیار بدن قرار می دهد و نشانه های شیمی درمانی و پرتو درمانی را به طور شگفت انگیزی کاهش می دهند.

 

انواع میوه های خشک همچون: آلوی خشک شده، کشمش، سیب خشک شده، و… سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلیفنول ها هستند و از بدن ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند‌.

استرس و اضطراب های روزمره ما زمینه ساز بسیاری از بیماری ها مثل سرطان ها هستند، ما می توانیم با مصرف آنتی اکسیدان ها این استرس و اضطراب ها را خنثی کنیم.

انواع میوه های خشک دارای مقادیر زیادی ویتامین A,K,B و.. هستند که منبع با ارزشی از اکسیدان ها می باشند.

یکی از میوه های خشک که از بروز بیماری سرطان بسیار موثر است، میوه خشک زردالو است .

زردالو را برای مصرف در بقیه ماه های سال خشک می کنند، تا هرموقع بخواهیم به آسانی به این میوه خشک پر خواص دسترسی داشته باشیم.

 

انواع میوه های خشک وجلوگیری از سرطان!

  1. پرتقال خشک: پرتقال خشک حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و رشد و گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

 

  1. توت خشک: توت خشک سرشار از آهن است و به کمخونی بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند کمک شگرفی می کند.

 

  1. گلابی خشک: این میوه خشک سرشار از فیبر، مس ، ویتامینC است که به درمان عفونت و سرطان ریه کمک می کند‌

 

  1. موز خشک: موز دارای مواد مغذی به نام پکتین است که باعث کاهش رشد و گسترش سلول های سرطان روده بزرگ می شود.

 

  1. سیب خشک: این میوه خشک دارای فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که تقویت کننده ریکاوری سرطان است.

 

  1. آلو خشک: مطالعات پیش بالینی نشان داده است ؛ آلو خشک تاثیر به سزایی در حفظ محیط مفید میکروبی و متابولیسم در روده بزرگ دارد در نتیجه از بروز سرطان روده جلوگیری می کند.

 

 

۲۰۸
https://mojan-co.com/?p=8814
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها