آموزش

راهنمای خرید انواع میوه خشک

خرید میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۷ خرداد, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

میوه خشک از کجا بخریم؟

آخرین باری که از میوه خشک استفاده کردید خرید میوه خشک داشتید  را به یاد دارید؟ آیا میوه‌های خشک ارزش غذایی داشته و برای بدن مفید هستند؟ میوه خشک بخریم یا خودمان میوه‌ها را خشک کنیم؟میوه‌های خشک از جمله خوراکی‌های مفید و لذیذی هستند که به شدت مغذی بوده و استفاده از آن‌ها برای کودکان و نوجوانان توسط پزشکان تاکید و سفارش شده است. ما در این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه خرید میوه خشک در اختیارتان می‌گذاریم.
اگر نسبت به انواع میوه‌های خشک آگاهی چندانی نداشته و از ارزش غذایی انواع میوه خشک اطلاعی ندارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

خرید میوه خشک ۰۲/۰۴/۱۴۰۳
استفاده از میوه خشک برای بهبود سلامت

چرا خرید میوه خشک مفید بوده و توصیه می‌شود؟

برخی از فصول سال مانند تابستان میوه‌های متعددی دارند و این میوه‌های آب‌دار و خوش طعم منبع قوی از ویتامین‌های مختلف هستند. از گذشته تاکنون مرسوم بوده است که برای نگهداری میوه‌ها و استفاده از آن‌ها در سایر فصول میوه‌ها را به صورت خشک در می‌آورند.
خرید میوه‌های خشک در واقع منجر به تامین انرژی و ویتامین مورد نیاز بدن اعم از پتاسیم، منیزیم، ویتامین A، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌های دیگر می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قادر به خشک کردن و نگهداری از میوه‌ها به صورت خشک نیستید، حتما خرید میوه خشک را فراموش نکرده و این محصول مفید را در سبد خرید خود قرار دهید‌. برخی از افراد همواره سوال می‌کنند که آیا قند موجود در میوه‌های خشک طبیعی است یا خیر؟ در ادامه به بررسی این مبحث مهم می‌پردازیم، همراه ما باشید‌.

بررسی قند موجود در میوه‌های خشک

به نظر شما یک حبه انگور شیرین‌تر است یا یک دانه کشمش؟ میوه‌های خشک از آن جهت که آب درون میوه کاملا از بین رفته و خشک می‌شود، شیرین‌تر بوده و برخی بر این تصور هستند که قند بیشتری دارند. لازم به ذکر است که برای تولید برخی از میوه‌های خشک ممکن است از شیرینی‌های غیر طبیعی مانند شکر، شیره و اسانس استفاده شود.
اگر بیماری دیابت دارید و استفاده از مواد قندی برایتان مضر و خطرناک است به هنگام خرید میوه به صورت خشک دقت داشته باشید که حاوی شکرهای افزودنی نباشند. دقت داشته باشید که میوه‌های خشک میزان انرژی و کالری بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند، پس حتما طبق اصول و قاعده از آن‌ها استفاده کنید.

خشک کردن میوه به صورت ارگانیک و طبیعی ۰۲/۰۴/۱۴۰۳

خشک کردن میوه به صورت ارگانیک و طبیعی

از میوه‌های خشک به چه صورت نگهداری کنیم؟

پس از خرید میوه خشک مسئله بسیار مهمی که وجود دارد، شیوه‌ی نگهداری از میوه خشک است. میوه‌های خشک شده را بهتر است که در بانکه‌های شیشه‌ای درب‌دار نگهداری کنید تا از رطوبت در امان باشند. از طرفی باید دقت داشته باشید که میوه‌های خشک را در مکانی کاملا خشک، به دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
برای نگهداری میوه‌های خشک شده متنوع از ظروف جداگانه استفاده کنید، به عنوان مثال خرمای خشک و کشمش را با هم مخلوط نکنید و یا میوه خشک موز و میوه خشک آناناس را کنار هم قرار نداده و از ظروف دربسته جدا برای نگهداری آن‌ها استفاده کنید.

بررسی ارزش غذایی بالا در میوه خشک ۰۲/۰۴/۱۴۰۳

بررسی ارزش غذایی بالا در میوه خشک

خرید میوه خشک یا تولید میوه خشک ارگانیک

اگرچه خرید میوه به صورت خشک نسبت به درست کردن آن آسان‌تر است، افراد زیادی تمایل به خشک کردن میوه‌ها به صورت ارگانیک و خانگی دارند. جالب است بدانید که خرید میوه‌های خشک سهولت بیشتری داشته و دیگر نگران این مسئله نخواهید بود که آیا میوه‌ها به صورت کامل خشک شده‌اند یا نه؟ آیا ممکن است دچار آسیب و خرابی شوند؟‌
از طرفی برای خشک کردن میوه‌ها به صورت ارگانیک و طبیعی لازم و ضروری است که دستگاه مخصوص برای خشک کردن میوه‌ را داشته و به اصول دقیق خشک کردن میوه نیز آگاهی داشته باشید.
برای صرفه جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از دردسرهای احتمالی توصیه می‌کنیم که خرید میوه خشک را به تولید میوه خشک ارگانیک ترجیح داده و در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و میوه‌های خشک باکیفیت خریداری کنید.

 

 

بررسی مزایای خرید میوه خشک و مصرف آن

همانطور که ابتدا اشاره کردیم میوه‌های خشک به شدت غنی و سرشار از ویتامین‌های متعددی بوده و خرید میوه‌های خشک شده بسیار مقرون به صرفه و مفید است. در این بخش می‌خواهیم مزایای استفاده از میوه‌های خشک را برایتان شرح بدهیم، این موارد عبارت‌اند از:

۱. منبع غنی ویتامین
این میوه‌های خشک و لذیذ حاوی انواع ویتامین مفید و مورد نیاز برای بدن انسان‌ به ویژه کودکان بوده و موجب افزایش کلسیم شده و از پوکی استخوان، بیماری‌هایی مانند پیرچشمی، آب مروارید، کمبود کلسیم، کمبود آهن و سایر موارد دیگر جلوگیری می‌کنند.

خرید میوه‌های خشک و باکیفیت از مراکز معتبر فروش ۰۲/۰۴/۱۴۰۳

خرید میوه‌های خشک و باکیفیت از مراکز معتبر فروش

۲. بهبود سلامتی افراد باردار
اگر جزو خانم‌های باردار هستید، خرید میوه خشک را در اولویت قرار دهید. میوه‌های خشک سرشار از آهن و سایر ویتامین‌ها بوده و برای سلامتی مادر و فرزند به شدت مفید هستند. لازم به ذکر است که علاوه بر ویتامین انواع میوه خشک منبع غنی کربوهیدرات نیز بوده و انرژی کافی به زنان باردار می‌بخشند.

۳. نگران اضافه وزن و چاقی نباشید
استفاده از میوه‌های خشک موجب افزایش وزن و چاقی نمی‌شود، زیرا میوه‌های خشک دارای فیبر بالا بوده و مقدار قند موجود در آن‌ها کاملا طبیعی و استاندارد است. جالب است بدانید افراد مبتلا به مرض قند و دیابت نیز می‌توانند برای خرید میوه‌های خشک شده و مصرف آن اقدام کنند. البته توجه داشته باشید که رعایت اعتدال در مصرف میوه خشک ضروری است.

جمع بندی و سخن پایانی

استفاده از میوه‌های خشک به شدت بر سلامت تغذیه افراد تاثیرگذار است. ما در این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه خرید میوه خشک در اختیارتان گذاشته و گفتیم که ارزش غذایی میوه‌های خشک به چه صورت است.
چنانچه قصد خرید میوه‌های خشک داشته باشید، حال با آگاهی کامل در این زمینه می‌توانید اقدام کرده و باکیفیت‌ترین میوه‌های خشک شده و ارگانیک را خریداری کرده و از قرار دادن این محصولات طبیعی در رژیم غذایی خود نهایت لذت را ببرید.

۱,۴۵۱
https://mojan-co.com/?p=8826
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها