تجارت

قیمت خشکبار

انواع خشکبار میوه

آخرین بروز رسانی ۲۳ شهریور, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

از گذشته تا کنون روش‌های گوناگونی برای نگه‌ داری مواد غذایی مختلف انجام می‌گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به خشک کردن مواد غذایی اشاره کرد. مواد غذایی خشک شده مانند مغزیجات و میوه‌های خشک شده تحت عنوان خشکبار میوه شناخته می‌شوند. از جمله محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین خشکبارها و خشکبارهای میوه می‌توان به پسته، بادام، فندق، تخمه، برگ زردآلو خشک، توت فرنگی خشک، کیوی خشک، پرتقال خشک و… اشاره کرد. چنین فراورده‌هایی علاوه بر خوشمزگی، بسیار مغذی و مقوی نیز هستند. اگر شما نیز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خشکبار و انواع خشکبار میوه علاقه دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت روز انواع خشکبار

[table id=1 datatables_fixedheader=top /]

[table id=2 datatables_fixedheader=top /]

خشکبار و خشکبار میوه چیست؟

به طور کلی خشکبار به مواد غذایی مانند مغزیجات (پسته، فندق و…) و میوه‌های خشک (برگ زردآلو، سیب خشک و…) گفته می‌شود که به میزان ناچیزی رطوبت دارند و یا کلا رطوبت ندارند. دسته‌ای از این فراورده‌ها مانند اغلب مغزیجات، به طور طبیعی رطوبت کمی دارند. این در هر حالی است که دسته‌ی دیگر (شامل میوه‌های خشک)، طبیعتاً رطوبت بالایی دارند، اما به روش‌های گوناگون خشک شده، رطوبت خود را از دست داده و به خشکبار تبدیل می‌شوند. جالب است بدانید خشکبار میوه، علاوه بر حفظ ارزش غذایی میوه، طعم و مزه‌ی لذیذی داشته و همچنین به سهولت بسته بندی‌، حمل و ذخیره می‌گردد.

برخی از انواع خشکبار میوه:

اغلب میوه‌ها را می‌توان به صورت خشکبار میوه فراوری کرده و عرضه کرد. همان طور که پیش‌تر نیز گفته شد، میوه خشک، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. در این قسمت از مطلب شما را با تعدادی از میوه‌های خشک و خواص و فواید آن‌ها آشنا می‌سازیم:

۱- موز خشک:

موز یکی از میوه‌های خوشمزه و محبوبی است که به صورت خشکبار نیز به مصرف می‌رسد. در رابطه با موز باید بدانید که این میوه، سرشار از پتاسیم، ویتامین‌های گروه ب، منیزیم، فیبر و… است و به عنوان یک میوه مقوی شناخته می‌شود. بنابراین از جمله نتایج مثبت استفاده از خشکبار موز، می‌توان به کنترل فشار خون، ایجاد تاخیر در روند پیری پوست، بهبود گوارش، تقویت سیستم کلیوی و پیشگیری از بیماری‌های کلیه اشاره کرد. در ضمن این فراورده‌ی لذیذ، برای بهبود دردهای ناشی از گرفتگی ماهیچه ورزشکاران نیز مفید خواهد بود.

۲- سیب خشک:

سیب نیز یکی دیگر از میوه‌های محبوب و معروفی است که به صورت خشک نیز تهیه و عرضه می‌شود. کمتر کسی هست که از خواص متعدد این میوه‌ی شگفت انگیز، بی اطلاع باشد! در واقع سیب مقدار زیادی مواد معدنی و املاح متعدد را در خود جای داده است و از این جهت میوه‌ای بسیار سودمند است. استفاده از سیب خشک، موجب افزایش توان بدن شما در مقابله با رادیکال‌های آزاد شده و همچنین از بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند. از دیگر فواید استفاده از سیب خشک می‌توان به کمک به کاهش وزن و همچنین جلوگیری از کم خونی و آنمی اشاره کرد.

۳- پرتقال خشک:

پرتقال خشک نیز یکی دیگر از انواع خشکبار خوشمزه و پر خاصیت است. همان طور که می‌دانید پرتقال، میوه‌ای سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است. پرتقال خشک، فواید متعددی دارد که عبارت‌‌اند از: پیشگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش، کنترل کلسترول خون، تصفیه خون، کمک به کاهش وزن و… . در ضمن، این خشکبار میوه برای پوست نیز بسیار مفید بوده و موجب شفافیت پوست، جوان سازی پوست و همچنین پیشگیری از چین و چروک خواهد شد.

۴- کیوی خشک:

کیوی نیز یکی از میوه‌های ملس و خوشمزه‌ی فصل‌های سرد سال است که می‌توانید خشکبار آن را در فصول گرم سال نیز استفاده کنید. کیوی را می‌توان به عنوان میوه‌ای سرشار از ویتامین ث، آنتی اکسیدان و مواد معدنی مختلف معرفی کرد. این میوه‌ی دوست داشتنی، علی رغم این که انرژی زیادی برای بدن تامین می‌کند، کالری کمی دارد. بنابراین می‌توان از خشکبار کیوی، به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای کاهش وزن استفاده کرد. از دیگر فواید استفاده از کیوی خشک، عبارت است از:

صادرات خشکبار میوه به اروپا

ارتقاء سلامت قلب و عروق، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های دستگاه تنفس، کاهش ابتلا به عفونت و پیشگیری از بیماری‌های گوارشی، افزایش تولید کلاژن در پوست و استخوان، جلوگیری از تحلیل کلاژن و الاستین پوست، به تاخیر انداختن روند پیری پوست و…

۵- انبه خشک:

انبه نیز میوه‌ای مغذی و مفید است که طبع گرمی دارد. انبه را می‌توان به صورت خشک نیز استفاده کرد و از فواید آن بهره مند شد. از جمله فوایدی که این میوه خشک دارد عبارت است از:

کنترل اشتها و کمک به روند کاهش وزن، تسریع و بهبود روند هضم غذا، بهبود فرایند گردش خون، جلوگیری از احتمال بروز کم خونی، جلوگیری از خشکی پوست، جلوگیری از التهابات پوستی، کمک به جوان سازی و شفافیت پوست و…

۶- توت فرنگی خشک:

توت فرنگی خشک نیز خشکباری است که بسیار مغذی بوده و طرفداران بسیاری نیز دارد. این خشکبار میوه که بسیار لذیذ و خوشمزه است، از مقادیر زیادی آهن، ید و ویتامین‌های مختلف برخوردار است. از جمله نتای مثبت استفاده از توت فرنگی خشک می‌توان به کنترل کلسترول خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان، جلوگیری از دیابت و… اشاره کرد.

قیمت روز انواع خشکبار

قیمت میوه خشک و خشکبار میوه، بسته به عوامل مختلفی متغیر است. خشکبار و میوه خشک را می‌توانید به صورت بسته بندی شده و یا به صورت عمده و فله خریداری کنید. در انتهای مطلب، جدولی محتوی لیست قیمت محصولات خشکبار فله از مجموعه‌ی شناخته شده و سرشناس موژان آورده‌ایم. در کل باید بدانید که عوامل مختلفی وجود دارند که بر قیمت این فراورده‌های محبوب و خوشمزه تاثیر گذار هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

۱- قیمت اصلی خود میوه: همان طور که می‌دانید در حال حاضر قیمت میوه در کشورمان، افزایش یافته و مسلماً این موضوع بر قیمت میوه خشک بی تاثیر نخواهد بود.

۲- حمل میوه: هزینه‌هایی که برای حمل میوه از محل خرید تا محل تهیه میوه خشک پرداخت می‌شود نیز بر قیمت نهایی میوه خشک موثر است.

۳- کیفیت میوه خشک: کیفیت میوه خشک، میزان رطوبت باقی مانده و… نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت نهایی خواهند بود.

میوه خشک چیست؟

۴- نوع روش خشک کردن: استفاده از روش خانگی و یا صنعتی جهت خشک کردن میوه‌ها، هر یک تاثیر متفاوتی بر روی قیمت نهایی خواهند داشت.

۵- ظاهر میوه خشک: ظاهر میوه خشک نیز یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت نهایی است. به گونه‌ای که میوه خشکی که شکسته شده و یا ظاهر خوبی نداشته باشد، قیمت کمتری نیز خواهد داشت.

۶- هزینه خرید و تعمیر دستگاه‌ها: دستگاه‌هایی که برای خشک کردن میوه‌ها به روش صنعتی لازم است، نیاز به سرویس و تعمیرات دوره‌ای دارد. هزینه دفعات سرویس و تعمیرات دستگاه‌ها نیز بر قیمت نهایی میوه خشک لحاظ می‌گردد.

قیمت میوه خشک فله‌ای

۷- هزینه اجاره محل: هزینه محلی که در آن فرایند خشک کردن میوه‌ها انجام می‌شود نیز جزء هزینه‌های کل خواهد بود. بنابراین هر چه میزان اجاره محل مورد نظر بیشتر باشد، قیمت میوه خشک‌های تولید شده نیز افزایش می‌یابد.

۸- بسته بندی: هزینه‌هایی که جهت بسته بندی میوه خشک‌ها پرداخت می‌شود نیز بر قیمت نهایی موثر خواهد بود. میوه خشک‌ها معمولا در پاکت‌های پلاستیکی، جعبه‌های چوبی، کارتن‌ها و یا قوطی‌های شیشه‌ای بسته بندی می‌شوند که هر یک از این‌ها هزینه‌‌ی مختص خود را خواهد داشت.

خشکبار کیوه ۰۲/۰۷/۱۴۰۳

از کجا خشکبار میوه بخریم؟

به احتمال زیاد با مطالعه‌ی این مطلب، این سوال که باید از کجا خشکبار بخرم، در ذهن شما ایجاد شده است. به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که بهترین خشکبار ایران را تولید و عرضه می‌کند، می‌توانیم مجموعه موژان را معرفی نماییم. فروش عمده خشکبار میوه نیز در این مجموعه‌ی درخشان انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است مجموعه موژان از سرویس خرید اینترنتی خشکبار نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه، در خانه‌ی خود اقدام به خرید خشکبار میوه‌ نمایید.

قیمت میوه خشک

سخن آخر در مورد خشکبار میوه

همان طور که در طول مطلب گفته شد، خشکبار میوه جزء مغذی‌ترین، خوشمزه‌ترین و پرخاصیت‌ترین خوردنی‌ها هستند. این مواد خوراکی که در طی فرایند خشک شدن به دست می‌آیند انواع مختلفی داشته که هر یک خواص ویژه خود را دارند. در پایان نیز باید گفت که فروشگاه موژان یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌ها در زمینه تهیه و فروش خشکبار است. شما می‌توانید جهت تهیه انواع و اقسام خشکبار و خشکبار میوه، به صورت اینترنتی و یا حضوری به این فروشگاه مراجعه نمایید.

 

برای خرید عمده انواع خشکبار میوه با ضمانت کیفیت عالی و بهترین قیمت و مشاوره خرید و یا هر گونه سوال و پرسش با شماره ۰۹۱۲۳۲۵۰۱۹۰ تماس بگیرید.

۱,۱۰۷
https://mojan-co.com/?p=9242
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها