سلامت, آموزش, راهنمای خرید

خواص پیاز

خواص پیاز

آخرین بروز رسانی ۲۵ بهمن, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

پیاز از فواید زیادی برخوردار است که در درمان خیلی از بیماری‌های گوناگون موثر است پیاز یک خوردنی تند؛ که از نظر ارزش غذایی به علت دارا بودن ویتامین‌ها به ویژه ویتامین ث، قند، مواد معدنی مخصوصا پتاسیم و فسفر دارای اهمیت است یکی از قدیمی‌ترین سبزی‌ها در ایران است هندی‌ها به آن دونگری می‌گویند و در هر منطقه به یک نام مشهور است. در ادامه با ما در سایت موژان همراه باشید تا شما را با خواص دارویی پیاز آشنا کنیم.

پیاز برای گوش درد

درمان عفونت گوش با پیاز یک روش خیلی مطمئن برای ضد عفونی کردن گوش و درمان کردن عفونت می‌باشد به این منظور یک قاشق غذاخوری آب پیازی که قبلا رنده شده را حرارت دهید بعد از آن بگذارید تا سرد شود و روزانه دو یا سه قطره از این محلول را در گوش بچکانید.

پیاز برای درمان کردن روماتیسم

یکی از گیاهان بومی لرستان پیاز تابستانی است به صورت برگ‌های جوان پیش از گلدهی و خام به عنوان سبزی، همراه غذا و همچنین به صورت ریز شده در دوغ استفاده می‌شود این گیاه طبیعت گرمی نیز دارد و افراد بومی منطقه لرستان برای درمان روماتیسم و دردهای مفصلی از آن استفاده می‌کنند.

استفاده از پیاز برای گرفتگی بینی

اگر دچار بیماری سرما خوردگی شدید و بینی شما دچار گرفتگی شده و در نفس کشیدن مخصوصا در شب به مشکل برخورد کردید می‌توانید فقط با استفاده از یک پیاز مشکل خودتان را به راحتی برطرف کنید. گرفتگی بینی یکی از مشکلات بسیار آزاردهنده است که در تنفس ما اختلال ایجاد می‌کند و علاوه بر آن باعث خواهد شد که با دهان باز بخوابیم که در آن صورت پوسیدگی دندان یکی از نتایج آن خواهد بود.

محققان بر این باور هستند که این روش برای روان شدن آب بینی بسیار موثر است به این علت که سولفوری که در پیاز موجود است بلغم و مایعات درونی بینی را بیرون می‌کشد همچنین اگر کودک شما سرما خورده است اما بلغم درون بینی او غلیظ شده و مانع تنفس او می‌شود می‌توان از پیاز برای شل کردن آن بدون از تاثیرات جانبی ناخوشایندی کمک گرفت برای درمان شما می‌توانید با قرار دادن یک عدد پیاز در اتاق خواب خودتان این مشکل را به راحتی رفع کنید و خوابی آرام را تجربه کنید.

خواصی درباره پیاز خشک که لازم است بدانید!

پیاز یکی از اجزای جدا ناپذیر آشبزی است که بر روی طعم غذا به شدت تاثیر دارد اما برای آن که پیاز را به صورت اصولی باید سرخ کنید به مدت زمان نسبتا زیادی نیاز دارید به همین علت به زمان نسبتا زیادی نیاز دارید و با در نظر گرفتن وقت کم برای آشبزی در زندگی مدرن، استفاده از پیاز خشک شده اهمیت پیدا می‌کند.

فواید پیاز خشک شده

اگر شما هم دستی در آشبزی داشته باشید باید این را بدانید که پیاز منبع ویتامین c است و همچنین مقادیر سرشاری از ویتامینB، پتاسیم، فیبر، و اندکی گوگرد را در خود جای می‌دهد. خواص پیاز خشک شده به عنوان یک خوراکی پر کاربرد ایرانی عبارت از موارد زیر است.

  • کمک به بهبود سرماخوردگی
  • کاهش فشار خون
  • کمک به تولید گلبولهای قرمز خون
  • دارای مزایای آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی
  • موثر در حفظ مو و پوست
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و دفاعی
  • تقویت قوای جنسی
  • تقویت بینایی
  • ضد استرس
  • ضد حساسیت
  • تسکین انواع درد و التهاب
  • کند کردن روند پوکی استخوان
  • کمک به سلامت دهان و دندان‌ها

خیلی عجیب به نظر می‌رسد که خواص پیاز خشک شده، به این میزان بسیار باشد اما بهتر این است که به خواص بیان شده توجه داشته و از آن بهره ببرید.

پیاز خشک

خرید پیاز خشک از فروشگاه موژان

موژان به عنوان مجموعه‌ای معتبر در زمینه انواع میوه خشک  و همچنین بهترین پیاز خشک شده شما را در رسیدن به پیاز خشک شده و بهترین طعم در غذا یاری خواهد کرد. شما می‌توانید برای خرید بهترین نوع پیازخشک شده با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس

۰۹۱۲۳۲۵۰۱۹۰

۰۲۱۵۶۳۹۱۹۳۶

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

۳۵۸
https://mojan-co.com/?p=11399
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها