سلامت, معرفی محصول

تاثیرات زنجبیل بر میگرن و سردرد

تاثیر زنجبیل بر میگرن

آخرین بروز رسانی ۷ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

زنجبیل به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در واقع، در میان ۱۰ مکمل گیاهی پرفروش در ایالات متحده قرار دارد. در حالی که زنجبیل به عنوان یک داروی آرام بخش برای سوء هاضمه، حالت تهوع و ناراحتی معده شناخته می شود، این ریشه تند و معطر ممکن است برای تسکین سردرد و میگرن نیز استفاده شود.

تاثیر زنجبیل بر سردرد و میگرن ۰۲/۱۷/۱۴۰۳

زنجبیل چگونه بر بدن اثر می گذارد؟

زنجبیل حاوی یک روغن طبیعی در خود است که باعث طعم و فواید سلامتی آن می شود. ترکیبات شیمیایی موجود در این روغن  که شامل جینجرول ها و شوگاول ها می شود دارای اثرات ضد التهابی و تسکین دهنده درد هستند. این ترکیبات همچنین در درمان تهوع و استفراغ که دو علامت مرتبط با حملات میگرن می باشند، موثر هستند.

عصاره زنجبیل همچنین ممکن است سروتونین، که یک پیام رسان شیمیایی مرتبط با حملات میگرن می باشد را افزایش دهد. افزایش سطح سروتونین در مغز می تواند با کاهش التهاب و محدود کردن عروق خونی به توقف میگرن کمک کند.

آنچه تحقیق می گوید

چندین مطالعه بالینی اثرات زنجبیل را در افراد مبتلا به میگرن آزمایش کرده اند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مصرف مکمل ۴۰۰ میلی گرمی عصاره زنجبیل همراه با کتوپروفن (یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی) علائم میگرن را بهتر از مصرف کتوپروفن به تنهایی کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ۲۵۰ میلی گرم مکمل پودر زنجبیل علائم میگرن و همچنین داروی تجویزی سوماتریپتان را کاهش می دهد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که قرار دادن ژل حاوی زنجبیل و گیاه بابونه گاوی در زیر زبان هنگام شروع میگرن می تواند قدرت و مدت علائم را کاهش دهد.

زنجبیل برای سردرد ۰۲/۱۷/۱۴۰۳

موثرترین شکل زنجبیل برای استفاده در سردرد چیست؟

زنجبیل را می توان به یکی از روش های زیر مورد استفاده قرار داد:

  • کپسول ها
  • ژل ها
  • پودرها
  • اسانس
  • چای
  • نوشیدنی ها
  • پاستیل ها

تاکنون فقط کپسول و ژل زنجبیل مورد مطالعه قرار گرفته و برای افراد مبتلا به میگرن مفید بوده است. اشکال دیگر مطالعه نشده اند، اما ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

نوع زنجبیلی که مصرف می کنید نیز ممکن است به شرایط شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر علائم میگرن شما شامل حالت تهوع و استفراغ باشد، ممکن است تمایلی به مصرف کپسول زنجبیل از طریق دهان نداشته باشید. در عوض، ممکن است سعی کنید روغن ضروری را به شقیقه های خود بمالید یا یک قرص زنجبیل را بمکید.

مکمل زنجبیل اثرات بهتری دارند

اکثر تحقیقات امیدوارکننده در مورد اثرات مفید زنجبیل برای میگرن از مکمل‌هایی استفاده می‌کنند که حاوی عصاره زنجبیل یا پودر زنجبیل خشک هستند. بنابراین، مکمل های زنجبیل محتمل ترین شکل زنجبیل برای کاهش علائم سردرد و میگرن هستند. در اولین نشانه های سر درد می توانید دوز معمولی یعنی یک کپسول ۵۵۰ میلی را مصرف کنید. این دوز متناسب با اثر گذاری ممکن است یک یا دو بار تکرار شود.

اگرچه رایج نیست، برخی از افرادی که مکمل های زنجبیل مصرف می کنند می توانند عوارض جانبی خفیفی داشته باشند، از جمله:

  • سوزش معده
  • گاز
  • تحریک گلو یا دهان
  • اسهال
  • پوست برافروخته
  • کهیر

این عوارض جانبی در صورت مصرف دوزهای بالاتر احتمال بیشتری خواهد داشت.

اسانس زنجبیل را به شقیقه های خود بمالید

ماساژ دادن روغن زنجبیل روی پوست باعث کاهش درد در افراد مبتلا به آرتریت ( التهاب مفاصل) و کمردرد می شود و همچنین ممکن است به کاهش درد ناشی از سردرد کمک کند.

برای حمله میگرنی یا سردرد تنشی، سعی کنید روزانه یک یا دو بار چند قطره از روغن زنجبیل رقیق شده را روی شقیقه‌ها، پیشانی و پشت گردن ماساژ دهید.

عطر روغن همچنین ممکن است حالت تهوع را که معمولاً با میگرن ایجاد می شود کاهش دهد. سعی کنید یک قطره روغن زنجبیل را روی دستمال کاغذی، پد گاز یا توپ پنبه ای بریزید و دم کنید. همچنین می توانید یک تا دو قطره روغن را به یک حمام گرم یا پخش کننده بخار اضافه کنید.

عوارض و خطرات اسانس

هرگز روغن زنجبیل را بدون رقیق کردن پوست به پوست نزنید. استفاده از روغن رقیق نشده می تواند باعث تحریک پوست شود. در برخی موارد، تحریک پوست میتواند شدید باشد. برخی از افراد ممکن است هنگام استفاده از روغن زنجبیل حتی در صورت رقیق شدن، واکنش پوستی را تجربه کنند. همچنین، اگر به ادویه زنجبیل حساسیت دارید، ممکن است به روغن زنجبیل نیز حساسیت داشته باشید.

 یک قرص زنجبیل را بمکید

پاستیل های زنجبیل معمولاً حاوی مقادیر کمی پودر زنجبیل یا عصاره زنجبیل هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند علائم تهوع بعد از جراحی یا به دلیل بارداری یا دلایل دیگر را کاهش دهد. پاستیل های زنجبیل انتخاب خوبی هستند مخصوصاً زمانی که شما تمایلی به خوردن قرص یا نوشیدن چای یا مایعات دیگر ندارید. هنگامی که حمله میگرنی شما برای اولین بار شروع به ایجاد احساس تهوع در شما کرد، یک قرص زنجبیل را مکیدن کنید.

عوارض جانبی و خطرات قرص زنجبیل

اکثر افرادی که از قرص های زنجبیل استفاده می کنند هیچ عارضه جانبی ندارند، اما برخی از افراد ممکن است دچار ناراحتی معده یا سوزش و یا بی حسی دهان یا زبان شوند. به ندرت، افراد ممکن است به زنجبیل حساسیت داشته باشند و واکنش آلرژیک داشته باشند. اگر در گذشته واکنش آلرژیک به زنجبیل داشته اید، از پاستیل زنجبیل استفاده نکنید.

وقتی صحبت از زنجبیل می شود، مصرف بیشتر لزوما بهتر نیست. مصرف بیش از حد احتمال عوارض جانبی خفیف مانند سوزش سر دل و ناراحتی معده را افزایش می دهد.

اگر متوجه شدید سردردهایتان بیشتر یا شدیدتر می شود، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند بعد از ارزیابی علائم یک راه موثر به شما پیشنهاد کند. همچنین، قبل از مصرف زنجبیل با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که با داروهای دیگری که ممکن است مصرف کنید تداخل نداشته باشد. اگر زنجبیل همراه با سایر داروهای رقیق کننده خون مصرف شود، ممکن است خون شما را رقیق کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد.

اثر زنجبیل بر میگرن ۰۲/۱۷/۱۴۰۳

حتما بخوانید: خرید زنجبیل حبه ای       خرید اسلایس زنجبیل

منبع:

https://www.healthline.com/health/ginger-for-headache

۲۱۳
https://mojan-co.com/?p=12929
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها