آموزش, سلامت

تاثیر مصرف آلو خشک در درمان پوکی استخوان

آلو خشک

آخرین بروز رسانی ۳ مرداد, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

آلو خشک می‌تواند به حفظ توده استخوانی و مبارزه با التهاب کمک کند. طبق تحقیقات انجام شده، آلو حاوی مواد مغذی است که سلامت استخوان را افزایش می‌دهند و موجب کاهش تحلیل استخوان می‌شوند. در این مقاله از سایت موژان، درباره تاثیر مصرف آلو در درمان پوکی استخوان صحبت خواهیم کرد.

التهاب و تحلیل استخوان

محققان موسسه ملی سلامت (NIH) می‌گویند؛ گزارشات پزشکی در آمریکا نشان داده‌اند که ۱۰ میلیون آمریکایی ۵۰ ساله و بالاتر به پوکی استخوان مبتلا هستند و زنان ۴ برابر بیشتر نسبت به مردان، در معرض ابتلا به این بیماری هستند. مطالعات جدید نشان داده‌اند زنان یائسه‌ ای که آلو خشک می‌خورند، خطر ابتلا به پوکی استخوان در آن ها کمتر می باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) گزارشی ارائه کرده است که بر اساس آن تقریبا ۲۰ درصد زنان با سن ۵۰ سال و بیشتر، به پوکی استخوان گردن یا ستون فقرات مبتلا هستند.

در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دو تحقیق جدید انجام شده است که نشان داده مصرف آلو به صورت روزانه در جلوگیری از تحلیل و پوکی استخوان در زنان یائسه تاثیرگذار است. در این تحقیق که مسؤلیت تامین بودجه آن برعهده هیئت Prune کالیفرنیا بود، ۳۲۵ زن یائسه شرکت داشتند و نتایج آن در نشست سالانه انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS) در آتلانتا، جورجیا به اشتراک گذاشته شده است.

هر دو جنس مرد و زن ممکن است به پوکی استخوان مبتلا شوند، اما ریسک بروز آن در زنان بیشتر است. به گفته منبع NAMSTrusted، تحلیل و پوکی استخوان به دلیل افزایش سن و کاهش سطح استروژن اتفاق می‌افتد که موجب افزایش التهاب شده و از تشکیل توده استخوانی جلوگیری می‌کند.

اولین موردی که در دو مطالعه اخیر مورد بررسی قرار گرفته است، رابطه میان سلول‌های واسطه التهابی، سلول‌هایی که مواد کاهش دهنده التهاب را آزاد می‌کنند و معیارهای مختلف سلامت استخوان مانند تراکم و استحکام استخوان است.

کانی راجرز، پروفسور و رئیس گروه علوم تغذیه در دانشگاه جورجیا در بیانیه‌ای گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که نشانگرهای التهابی با سلامت استخوان در زنان یائسه ارتباط منفی دارد. به این صورت که التهاب ممکن است دلیل مهمی برای از دست دادن استخوان پس از یائسگی باشد و این مساله در درمان‌های تغذیه‌ ای مورد توجه قرار دارد.

پوکی استخوان

تاثیر مصرف آلو خشک در درمان پوکی استخوان

زنانی که آلو می‌خورند و زنانی که آلو نمی‌خورند!

در مطالعات انجام شده اخیر، چهار گروه مورد مقایسه قرار گرفتند تا تاثیر خوردن آلو در جلوگیری از تحلیل استخوان، به طور دقیق‌تر بررسی شود. یک گروه آلو مصرف نمی‌کردند، یک گروه روزانه ۵ تا ۶ آلو می‌خوردند و گروه سوم روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ آلو مصرف می‌کردند. گروه چهارم نیز ترکیبی از زنان گروه دوم و سوم بود.

مری جین دی سوزا، دکترای FACSM و محقق ارشد این مطالعات، گفت: در آخرین تحقیق ما که بیش از ۲۰۰ زن یائسه در آن شرکت کردند و بزرگ‌ترین آزمایش در این زمینه نیز می‌باشد، مشخص شد که تاثیر آلو خشک بر سلامت استخوان بسیار مطلوب است.

دکتر دی سوزا، در ادامه توضیح داد: در مطالعات کوچک‌تر قبلی، محققان دریافته بودند که آلو نقش مهمی در سلامت استخوان دارد و آن را “اثر مثبت آلو” نامیده‌اند. آزمایش کنترل شده، تصادفی و بزرگ‌ تر اخیر برای تایید و تکرار یافته‌های آزمایش‌های قبلی انجام شده است و نشان داده است که آلو به عنوان ماده‌ای غیردارویی، می‌تواند تاثیر امیدوارکننده در حفظ تراکم و استحکام استخوان داشته باشد و مانع پوکی استخوان شود.

همچنین دکتر دی سوزا به تاثیرات مثبت و قابل اندازه‌گیری مصرف آلو در حفظ استخوان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مطالعه، بزرگ‌ترین آزمایشی است که در این خصوص انجام شده است، دیدن نتایج مثبت ما را بسیار خرسند می‌کند.

دکتر دی سوزا با اشاره به مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آلو که برای سلامت استخوان بسیار مهم هستند، خاطر نشان کرد که “مشخص نیست” کدام ماده یا مواد مغذی موجود در آلو خشک است که تاثیر مطلوبی بر سلامت استخوان و درمان پوکی استخوان دارد. او گفت: ما دریافته‌ایم که آلو اثرات ضد التهابی دارد و به طور ویژه این ویژگی آلو را بررسی کرده‌ایم که نتایج آن به زودی منتشر می‌شود. همچنین بسیار مشتاق هستیم که آزمایشات را ادامه دهیم تا تاثیر مصرف آلو خشک بر محور پوکی استخوان را کشف کنیم.

تغذیه درمانی

امیلی فیور (Emily Feivor)، متخصص تغذیه گفت: غذا و به طور کلی تغذیه می‌تواند نقش مهمی در برگشت بیماری‌ های مزمن مانند چاقی، دیابت و بیماری‌ های قلبی داشته باشد. به کسانی که دیابت دارند توصیه می‌شود مصرف قند را محدود کنند تا سطح قند خون خود را کاهش دهند و افرادی که بیماری قلبی دارند بهتر است چربی‌های اشباع شده را کنترل کنند و مصرف چربی‌ های غیر اشباع و فیبر را افزایش دهند تا کلسترول آن‌ها کاهش یابد.

خاصیت‌های آلو خشک

امیلی فیور با تایید یافته‌ های مطالعات اخیر، گفت: آلو حاوی مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین K و پتاسیم است که می‌تواند سلامت استخوان را حفظ کند. فقط با مصرف چهار آلو، ۲۳ درصد از ارزش روزانه ویتامین K را دریافت می‌کنیم که پروتئین‌های مورد نیاز برای ساخت استخوان را می‌سازد. همچنین ۶ درصد از نیاز روزانه ما به پتاسیم نیز تامین می‌شود که از کاهش کلسیم در استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. این ویژگی‌ها آلو را به یک ماده طبیعی مقوی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان تبدیل کرده است.

فیور همچنین اضافه کرد که خوردن یک وعده آلو، هر دو نوع محلول و نامحلول فیبر را فراهم می‌کند. با هر وعده آلو سه گرمی، می‌توان سطح کلسترول را تنظیم کرد و حرکت غذا در دستگاه گوارش را روان نمود. اگر شما نیز در معرض پوکی استخوان هستید و یا تصمیم دارید از طریق مواد طبیعی نظیر آلو خشک از پوکی و تحلیل استخوان جلوگیری کنید، می‌توانید به فروشگاه موژان مراجعه کنید و محصولات خشکبار باکیفیت و تازه تهیه کنید.

میوه خشک

میوه خشک

سخن پایانی

پوکی استخوان بیماری است که افراد بسیاری در سن بالا به آن مبتلا می‌شوند. زنان ۴ برابر بیشتر نسبت به مردان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های استخوانی نظیر پوکی استخوان هستند. تعدادی از متخصصان در تحقیقات بزرگ اخیر با نمونه‌های بیشتر، توانستند ویژگی‌های مفید و تاثیرگذار آلو در کاهش روند تحلیل استخوان را تکرار و تایید کنند. در این مقاله به تاثیر مصرف آلو در درمان پوکی استخوان پرداختیم.

منبع     www.healthline.com

 

۲۲۶
https://mojan-co.com/?p=13311
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها