سلامت

معرفی معروفترین میوه‌ های استوایی

خرید انواع میوه استوایی خشک

آخرین بروز رسانی ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

میوه‌های استوایی جز میوه‌های پرطرفدار و خوشمزه هستند. این میوه‌ها در ایران کاشته نمی‌شوند و به صورت وارداتی به بازار ایران راه پیدا می‌کنند. محل تولید و کاشت این محصولات معمولا در مناطق استوایی جهان قرار دارد. به دلیل تنوع در رنگ، طعم، شکل و غیره این میوه‌ها توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در ایران پیدا کنند. به طوری که اگر به بازار میوه محل زندگی خود مراجعه کنید، در فروشگاه‌های بسیاری با این میوه‌ها مواجه می‌شوید.

علاوه بر میوه‌های تازه استوایی، میوه‌های خشک استوایی نیز طرفداران بسیاری دارند، هرکدام از این میوه‌ها خواص و ویژگی‌های بسیاری دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید. اگر شما هم جز افرادی هستید که از طعم‌ها و مزه‌های جدید استقبال می‌کنید یا اگر به دنبال خواص خارق العاده میوه‌ها هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از میوه‌های استوایی در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی انواع میوه‌های استوایی

میوه‌های استوایی بسیاری در بازار موجود هستند؛ اما در این قسمت به معرفی انواع میوه‌های استوایی که امکان خشک کردن و استفاده در دیگر فصول را دارند اشاره می‌کنیم.

آناناس

آناناس یکی از میوه‌های پرطرفدار استوایی است. آناناس خشک به دلیل خواص و مواد مغذی که دارد بسیار پرفروش و پرکاربرد است، به همین علت این میوه را به سه صورت اسلایسی، حبه‌ای، حلقه‌ای خشک می‌کنند. همان طور که می‌دانید میوه آناناس رنگی زرد مانند دارد؛ اما می‌توانید آناناس‌های خشک رنگی نیز پیدا کنید. این محصول پرطرفدار علاوه بر مصرف به صورت میان وعده، به صورت ترکیبی با سایر خشکبارها وآجیل‌ها نیز استفاده می‌شود.

آناناس کمپوتی خشک

انبه

انبه یکی از میوه‌هایی است که در کشور نیز تولید می‌شود؛ اما به عنوان میوه استوایی نیز واردات آن انجام می‌شود. انبه خشک دارای مزیت‌های زیر است و به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های قوی، این میوه خطر ابتلا به دیابت و سرطان را کاهش می‌دهد.
  • به دلیل وجود فیبر غذایی، عملکرد سیستم گوارشی مخصوصا روده را بهبود می‌بخشد.
  • مصرف انبه به تناسب اندام و جلوگیری از انباشته شدن چربی مضر در بدن کمک می‌کند.
  • دارای ویتامین C است که به سلامتی پوست و سیستم ایمنی کمک به سزایی می‌کند.

این محصول به دو صورت حبه‌ای و اسلایسی قابل خرید است و شما می‌توانید از آن به صورت خالص یا ترکیبی از دیگر میوه‌های خشک استفاده کنید.

انبه خشک

طالبی

طالبی یکی از میوه‌های تابستانی استوایی است که در داخل کشور نیز تولید و عرضه می‌شود. به دلیل خواص بسیار طالبی به صورت میوه خشک استوایی حبه‌ای و اسلایسی نیز تهیه می‌شود در ادامه با برخی از ویژگی‌های آن آشنا می‌شود.

  • به دلیل وجو فیبر در این میوه خشک استوایی، برای لاغری و تناسب اندام استفاده می‌شود. همچنین برای رفع مسمومیت روده و معده مفید است.
  • این میوه خشک استوایی حبه‌ای می‌تواند یبوست را برطرف کند، از این نظر برای زنان باردار و کودکانی که از این مشکل رنج می‌برند توصیه می‌شود.
  • وجود آنتی اکسیدان‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مانند سد دفاعی در مقابل بسیاری از بیماری‌ها عمل می‌کند.

خربزه خشک

پاپایا

این میوه یکی از میوه‌های محبوب استوایی است که دارای طعم و مزه خاصی است. پاپایا خشک شده به صورت حبه‌ای رشته‌ای و چیپسی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. این میوه‌ استوایی دارای خواص بسیاری است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • این میوه دارای فلاونوئید بوده که از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.
  • این میوه خشک شده از بیماری‌های چشم مانند آب مروارید، گلوکوم جلوگیری می‌کند.
  • با مصرف پاپایا خشک شده می‌توانید از بالا رفتن فشار خون پیشگیری کنید.
  • این میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که از قلب و عروق انسان محافظت می‌کند.

https://mojan-co.com/product/%d9%be%d8%a7%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-%d8%ad%d8%a8%d9%87/

پوملو

یکی از میوه‌های استوایی که به نام گریپ فروت چینی نیز معروف است. این میوه در میان معرفی انواع میوه‌های استوایی جز ناشناخته‌ترین موارد است؛ اما خواص و ویژگی‌های ویژه‌ای دارد. به همین علت پوملو را به صورت اسلایسی، حبه‌ای یا چیپسی استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های این میوه سبز رنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیشترین ویتامین Cرا در میان مرکبات داراست.
  • محرک اشتها بوده و به هضم و دفع غذا نیز کمک می‌کند.
  • خستگی و کسالت را از شما دور می‌کند.

پوملو حبه

خشک کردن میوه‌های استوایی

همان طور که در بخش قبل گفته شد، میوه‌های استوایی به صورت خشک شده دارای مزایای بسیاری هستند، از این رو به دو شیوه اصلی میوه‌های استوایی را خشک می‌کنند.

  • میوه خشک استوایی حبه‌ای: روش حبه‌ای یکی از رایج‌ترین روش‌های خشک کردن میوه است. در این روش به کمک مخلوط کن، میوه‌های استوایی را کاملا خرد می‌کنند و در قالب‌های آماده ریخته و با روش‌های سنتی یا صنعتی خشک می‌کنند. شما می‌توانید انواع میوه خشک استوایی حبه‌ای را با این روش تهیه کنید و از آن‌ها در فصول دیگر سال استفاده کنید.
  • میوه خشک چیپسی: یکی از محبوب‌ترین انواع میوه خشک است. در این روش میوه‌های استوایی معرفی شده را به صورت ورقه‌ای می‌برند (باید دقت کنید نه خیلی نازک باشد نه خیلی ضخیم) سپس در سینی یا ظرف‌های مخصوص قرار می‌دهند و در داخل فر یا در مقابل نور خورشید خشک می‌کنند.

خرید عمده میوه‌های استوایی خشک

خرید عمده میوه خشک استوایی

 

 

اگر شما هم بعد از مطالعه ویژگی‌های میوه خشک، علاقه به خرید عمده میوه‌های استوایی خشک دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر در این حوزه مانند سایت موژان اقدام به خرید عمده میوه‌های استوایی خشک کنید. در این سایت قیمت میوه‌های استوایی درج شده است، می‌توانید براساس مزاج خود اقدام به خرید میوه‌ای استوایی خشک کنید.از طریق لینک زیر میتوانید انواع و قیمت روز خشکبار میوه استوایی را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

بیشتر میوه‌های استوایی در مناطقی خارج از کشور ایران پرورش داده می‌شوند و دارای خواص و ویژگی‌های متفاوتی هستند به گونه‌ای که افراد تمایل بسیاری به مصرف آن‌ها در فصولی غیر از فصل مصرف دارند. بنابراین اقدام به خرید عمده میوه خشک استوایی می‌کنند. در هنگام خرید میوه‌های خشک استوایی باید به کیفیت و بهداشت آن‌ها دقت کنید، یکی از سایت‌های معتبر در این زمینه که دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان است، سایت موژان بوده که به توزیع انواع میوه‌های خشک استوایی نیز می‌پردازد. شما می‌توانید محصولات موردنیاز خود را از این سایت تهیه کنید.

۴۴۲
https://mojan-co.com/?p=9628
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها