معرفی محصول, راهنمای خرید, سلامت

بلوبری چیست، چه خواصی دارد و بلوبری خشک از کجا بخریم؟

بلوبری چیست

آخرین بروز رسانی ۳ تیر, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

میوه بلوبری یکی از میوه‌های خوشمزه و محبوب فصل تابستان است. بسیاری از افراد این میوه را با اسم‌های زغال اخته آبی یا تمشک آبی نیز می‌شناسند. این میوه جز میوه‌های پرطرفدار است که طعم شیرینی دارد و هم در سینی میوه‌های تابستانه قرار دارد، هم به عنوان میوه‌ای محبوب برای درست کردن انواع دسرها و اسموتی‌ها کاربرد دارد. با پیشرفت علم، توجه افراد به نوع تغذیه و میزان ویتامین و کالری دریافتی بدنشان افزایش یافته است. بنابراین پیش از خوردن میوه‌ها و غذاها ابتدا به مقدار مواد مغذی و خواص آن توجه می‌کنند. اگر شما هم جز این افراد هستید که به نوع تغذیه و سلامت آن بسیار اهمیت می‌دهید، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در این مقاله از سایت زرین میوه موژان به طور کامل و جامع در مورد میوه بلوبری و خواص و ویژگی‌های آن توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بلوبری چیست و تاریخچه آن

این میوه یکی از میوه‌های بومی آمریکای شمالی است که سرشار از ویتامین c، ویتامین k، انواع آنتی اکیسدان‌، پتاسیم، منگنز و غیره است. همین مورد باعث شده است از این میوه در برخی از مناطق به عنوان میوه گیاه دارویی استفاده شود. اگر بخواهیم درباره تاریخچه این میوه خوش طعم سخن بگوییم، این میوه برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ در آمریکای شمالی کشت شده است. بوته‌های این میوه تابستانه در حدود ۱۰ الی ۴۰۰ سانتی متر ارتفاع دارند و برای رشد و میوه‌دهی نیاز به آب و هوای گرم دارند. برای شناخت بوته این درخت باید دقت کنید که برگ‌های آن به شکل بیضی تیز همیشه سبز است.

امروزه بیش از ۹۰ درصد بلوبری جهان در آمریکای شمالی کشت و به دیگر کشورها صادر می‌شود. زمان برداشت این میوه با توجه به دمای منطقه متغیر است؛ اما می‌توان مرداد را به عنوان ماه اصلی برداشت این محصول دانست.

انواع بلوبری

انواع بلوبری

حال که پاسخ سوالاتی مانند: بلوبری میوه کدام کشور است و چه مشخصات و تاریخچه‌ای دارد را دریافت کردید، نوبت آن رسیده است با انواع مختلف این میوه آشنا شوید. این میوه‌ها با توجه به شرایط محیطی و میزان تحمل دما به ۳ دسته مختلف تقسیم می‌شوند.

  • گونه شمالی: این دسته بلندترین بوته‌ها را دارد و معمولا در مناطق کانادا و آمریکا بهتر رشد می‌کند.
  • گونه جنوبی: بوته‌ این دسته دارای پایه‌های بلند است که بیشتر در مناطق ساحلی با آب و هوای معتدل رشد می‌کند. ارتفاع و میزان رشد این گونه از گونه شمالی کمتر است.
  • گونه وحشی: این گونه که با نام دسته کوتوله نیز شناخته می‌شود دارای بوته‌های بسیار کوچک است و در منطقه نیوانگلند کاشته می‌شوند.

خواص و فواید بلوبری

خواص بلوبری چیست

در این بخش خاصیت‌های این میوه استثنایی را بررسی می‌کنیم. همان طور که گفتیم این میوه به دلیل داشتن مواد مغذی دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بلوبری و معجزه برای مبارزه با پیری

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که به پوست شما کمک می‌کند با فرآیند پیری مبارزه کند و از به وجود آمدن چین و چروک و شل شدگی پوست جلوگیری ‌کند. همچنین این میوه استثنایی به بدن کمک می‌کند تا در مقابل سموم و رادیکال‌های آزاد پوست مقاومت کرده و نتیجه معکوس نشان دهد. تمامی این موارد باعث می‌شوند که خاصیت ضدپیری این میوه بیش از پیش نمایان شود. این میوه را به صورت خوراکی یا نوشیدنی و ماسک استفاده می‌کنند تا بیشترین تاثیر را بر روی پوست بگذارد.

درمان کننده سرطان و  بلوبری

بلوبری سیاه به دلیل داشتن رنگدانه، از برخی بیماری‌های خطرناک مانند سرطان جلوگیری می‌کند و این جز خواص بلوبری سیاه است. اگر با روند شیمی درمانی آشنا باشید، می‌دانید که با تاباندن اشعه برای از بین بردن سلول‌های سرطانی؛ برخی از سلول‌های سالم بدن نیز از بین می‌روند. در حالی که میوه‌ای غنی از گالیک اسید، عملکرد درمانی مشابه با شیمی درمانی دارد؛ اما تنها تفاوتی که دارد این است که بر روی سلول‌های سالم اثر نمی‌گذارد. به دلیل همین خاصیت ویژه از بلوبری برای درمان سرطان‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

خواص بلوبری و سلامت پوست

بلوبری و سلامت پوست

این میوه به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی بسیار، در ترکیب محصولات آرایشی استفاده می‌شود. معمولا افراد از این محصولات برای از بین بردن آکنه و از بین بردن جای جوش استفاده می‌کنند. این میوه با توجه به مواد مغذی که در ساخار درونی خود دارد، امکان تنظیم ترشح هورمون‌ها را دارد و از افزایش ترشحات غدد چربی جلوگیری می‌کند. بهتر است بدانید، این میوه آمریکایی امکان بازسازی پوست را نیز دارد و می‌تواند در مقابل اثرات ناشی از نور خورشید مقاومت کند و آسیب‌های ناشی از تابش اشعه خورشید را برطرف سازد.

کمک به هضم راحت غذا

این میوه با توجه به داشتن انواع فیبرهای محلول و غیر محلول می‌تواند عملکرد سیستم گوارشی بدن را تنظیم کند. این میوه باعث تولید باکتری‌های مفید در روده می‌شود که به هضم سریع و راحت غذا کمک می‌کنند. افرادی که از بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند می‌توانند به طور مرتب از این میوه استفاده کنند.

خواص بلوبری برای لاغری

خواص بلوبری لاغری ۰۲/۰۱/۱۴۰۳

این میوه یکی از محصولات معروف و شناخته شده برای لاغری است. این میوه از روش‌های مختلفی برای لاغری افراد استفاده می‌کند که در ادامه برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • این میوه دارای کالری بسیاری پایینی است یعنی با خوردن مقدار زیادی از این میوه، بدن شما کالری کمی دریافت می‌کند.
  • این میوه در بافت خود دارای فیبر است که به میزان بسیار زیادی مشکلات سیستم گوارشی و جذب مواد غذایی را بهبود می‌بخشد و از چاقی موضعی جلوگیری می‌کند.
  • همچنین فیبرهای موجود در این میوه باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شوند. شما با خوردن این میوه برای مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نمی‌کنید.
  • این میوه سرشار از پتاسیم است که باعث کاهش وزن و تقویت ماهیچه‌ها و عضلات بدن می‌شود.

بلوبری خشک از کجا بخریم

در این مقاله میوه خوش طعم تابستانی بلوبری معرفی شد. شما در مورد انواع آن و خواص ویژه‌ای که بر روی سلامت افراد دارد آشنا شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های این میوه آمریکایی و نحوه خرید و سفارش آن می‌توانید از صفحه اصلی  سایت میوه زرین موژان  یا صفحه قیمت میوه خشک بازدید کنید.

۳,۱۸۹
https://mojan-co.com/?p=9696
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها