سلامت, آموزش

در مورد خشک کردن گلابی چه می‌دانید؟

نحوه خشک کردن گلابی

آخرین بروز رسانی ۲۵ مهر, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

یکی از میوه‌های خوش طعم و شیرین فصول گرم سال گلابی است، بسیاری از افراد باتوجه به ویژگی‌ها و خواص این گیاه، به آن بی‌توجهی می‌کنند. در این مقاله از سایت موژان برآن شدیم به توضیح خشک کردن گلابی پرداخته و خواص و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم. اگر شما هم به این موضوع علاقمند هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روش‌های خشک کردن گلابی

برخی از افراد به خوردن میوه‌های خشک مخصوصا به عنوان میان وعده و تنقلات بسیار علاقه نشان می‌دهند. به همین دلیل در این بخش سه روش خشک کردن گلابی را بررسی می‌کنیم.

  • خشک کردن گلابی در مقابل نور خورشید: در این روش بهتر است روزهای گرم سال را برای خشک کردن انتخاب کنید. در این روش گلابی‌ها را شسته و به صورت نواری برش دهید. این نوارها را بر روی سینی توری فلزی قرار دهید. این سینی را بر روی دو عدد آجر بگذارید تا هوا در میان آن‌ها در جریان باشد. بهتر است شب‌ها سینی را به آشپزخانه ببرید و صبح روز بعد مجددا این کارها را انجام دهید. در نهایت میوه‌های خشک و ترد را بعد از چند روز جمع آوری کنید.
  • خشک کردن گلابی در فر: در این روش ابتدا گلابی‌ها را شسته و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس گلابی‌ها را به تکه‌های مساوی تقسیم کرده و آن‌ها را در محلول آبلیمو و آب بگذارید تا رنگ آن تغییر پیدا نکند. سپس آب آن را با یک حوله تمیز خشک کرده و بر روی سینی فر که با کاغذ پوشانده شده است بچینید. هر ۲ ساعت یکبار سینی را حرکت دهید تا میوه‌ها کاملا خشک شوند. در نهایت میوه‌ها را به داخل شیشه‌ای سر باز انتقال دهید.
  • خشک کردن گلابی با میوه خشک کن: برای خشک کردن گلابی در این دستگاه‌ها بهتر است گلابی‌ها را به صورت لایه لایه و نازک برش دهید و بر روی سینی میوه خشک کن بچینید. این دستگاه‌ها به آرامی و به آهستگی آب میوه‌ها را گرفته و آن‌ها را خشک می‌کنند. بهتر است دمای میوه خشک کن بر روی ۵۷ درجه باشد تا در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت بتواند میوه‌ها را خشک کند.
خواص گلابی

خواص گلابی خشک

خواص گلابی خشک

در بخش قبل با نحوه خشک کردن گلابی آشنا شدید، شما می‌توانید در صورت نداشتن امکانات لازم به خرید آنلاین عمده گلابی خشک اقدام کنید. قیمت برگه گلابی خشک با توجه به کیفیت آن متغیر است. در این بخش به برخی از خواص این میوه خشک خوش طعم می‌پردازیم.

  • گلابی خشک و سیستم گوارشی: این میوه خشک سرشار از فیبر است و همین موضوع کمک می‌کند تا معده بتواند غذاها را بهتر هضم کند. همچنین این میوه از بروز اختلالات گوارشی جلوگیری می‌کند.
  • گلابی خشک و کاهش وزن: یکی دیگر از مزایای استفاده از میوه خشک، کمک به کاهش وزن آن است. این محصول دارای فیبر زیادی است و می‌تواند برای ساعت‌ها افراد را سیر نگه دارد.
  • گلابی خشک و سرطان: یکی دیگر از فواید خوردن گلابی خشک علاوه بر طعم جذاب آن، داشتن آنتی اکسیدان‌ است. این ماده می‌تواند با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و بر بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان غلبه کند.
  • گلابی خشک و سیستم ایمنی بدن: این میوه خشک سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و می‌تواند گلبول‌های سفید داخل بدن را تقویت کند.

گلابی خشک

 نحوه درست کردن دمنوش گلابی خشک شده

برای درست کردن دمنوش گلابی می‌توانید از برگه گلابی خشک شده یا گلابی رنده شده خشک استفاده کنید. مانند هر دمنوش دیگری ابتدا به آب جوش نیاز دارید. سپس که آب به جوش آمد تکه‌هایی از گلابی خشک را همراه با گیاه معطر که با ذائقه‌تان سازگار است ترکیب کرده و داخل قوری بریزید. بر روی آن‌ها آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش خود را نوش جان کنید.

عوامل موثر در قیمت گلابی خشک

قیمت گلابی خشک

عوامل مختلفی مانند قیمت ارز و دلار، قیمت سموم کشاورزی، قیمت سردخانه، هزینه انتقالات و در نهایت کیفیت محصول و نوع خشک کردن می‌تواند بر قیمت نهایی محصول تاثیر بگذارد. شما می‌توانید برای خرید محصولات باکیفیت با قیمت مناسب به سایت میوه خشک موژان مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با گلابی خشک و خواص آن‌ها آشنا شدید. در این مقاله نحوه خشک کردن گلابی و همچنین درست کردن دمنوش به شما توضیح داده شد. حال وقت آن رسیده است سایت میوه خشک موژان را که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است را به شما معرفی کنیم. تمام محصولات این فروشگاه درجه یک بوده و از طعم و مزه عالی برخوردار هستند.چناچه قصد خرید میوه خشک دارید با موژان در تماس باشید.

 

۱,۵۶۶
https://mojan-co.com/?p=10740
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها