راهنمای خرید, سلامت, معرفی محصول

پرفروش‌ترین محصولات خشکبار

پرفروش‌ترین محصولات خشکبار

آخرین بروز رسانی ۱۳ تیر, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

در ایران محصولات مختلف کشاورزی تولید می‎شوند که به دلیل کیفیت بالا، در لیست صادرات کشور قرار دارند و محصولات پرفروش محسوب می‎شوند. در این مقاله از  سایت موژان با پرفروش‌ترین محصولات خشکبار، بهترین منطقه کشت و فواید آن‌ها آشنا می‎شویم.

پسته

بدون شک پسته محبوب‌ترین خشکبار ایران و تز پرفروش‌ترین محصولات خشکبار است که به همان اندازه نیز گران قیمت می‌باشد. پسته به شکل خام، شور با پوست، مغز پسته و غیره به بازار عرضه می‎شود. پسته در مناطق مختلفی از کشور کشت می‎شود که معمولا با نام‌های اکبری، قوچی، فندوقی، احمدآقایی، اوحدی، خنجری، بادامی و غیره شناخته می‌شوند. از فواید پسته می‌توان به خون رسانی و بهبود عملکرد بدن در تولید گلبول قرمز اشاره کرد.

بادام

بادام ایرانی شهرت جهانی دارد و از سال‌های بسیاری است که بادام ایران به کشورهای مختلف دنیا صادر می‎شود. بادام در بین ایرانیان نیز محبوب است و جزء ثابت آجیل مصرفی مردم می‌باشد. بهترین بادام‌های ایران در شهرکرد کشت می‎شوند که حجم بیشتر تولیدات آن به قصد صادرات انجام می‎شود. این بادام به صورت با پوست، خام و شور عرضه می‎شود که نوع شور آن خوش طعم‌تر و محبوب‌تر است.

بادام برزیلی

گردو

گردو به عنوان طلای سبز شناخته می‎شود و یکی دیگر از پرفروش‌ترین محصولات خشکبار است. مواد مغذی و مقوی موجود در این میوه، آن را بسیار محبوب و پرکاربرد ساخته است. از گردو در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی بسیار استفاده می‎شود. گردو ایران در مناطق مختلفی چون آذربایجان غربی و شرقی، ارومیه، دماوند، سمنان و غیره تولید می‎شود و حجم صادرات خوبی نیز دارد.

مغز گردو پکان

فندق

فندق، از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات خشکبار است که در حجم بالایی در صنایع مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و تولید رنگ نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن مواد مغذی و مقوی و خوش طعم بودن آن دلیل کاربرد فراوان است.در استان گیلان، باکیفیت‌ترین فندق ایران تولید می‌شود که بیشتر مقدار تولید شده آن صادر می‎شود.

مغز فندق ماکادمیا (فندق استرالیایی)

خرما

یکی از بهترین خشکبارها، خرماست که به دلیل داشتن قند طبیعی و سالم می‌توان بدون محدودیت از آن استفاده کرد. بهترین خرماهای ایران در بم و شیراز تولید می‎شوند. خرمای ایران نیز مانند سایر خشکبار در لیست صادرات کشور قرار دارد و به کشورهای مختلفی صادر می‎شود.

 

پرفروش‌ترین میوه‌های خشک

پرفروش‌ترین میوه‌های خشک را معرفی می‌کند.

 

پرفروش‌ترین میوه‌های خشک

از پرفروش‌ترین محصولات خشکبار می‌توان به میوه خشک اشاره کرد. میوه خشک در واقع تنقلاتی است که می‌توان در هر زمان و مکان، هر میوه‌ای که دلخواهتان است را مصرف کنید. با میوه خشک دیگر لازم نیست منتظر فصل برداشت میوه‌ای باشید. همچنین می‌توانید به فروشگاه موژان مراجعه کنید تا از میوه‌های دلخواهتان را به صورت خشک شده تهیه کنید و از مصرف آن‌ها لذت ببرید. در ادامه پرفروش‌ترین میوه‌های خشک را بشناسید.

کشمش

کشمش از خشکبارهایی است که با خشک کردن میوه انگور به دست می‌آید. پرفروش‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوع کشمش، کشمش سبز است. این کشمش معمولا با نخود مصرف می‎شود و از سنتی‌ترین ترکیب‌های ایران است. مواد غنی موجود در کشمش برای درمان کم خونی و پوکی استخوان مؤثر است.

انجیر خشک

فصل برداشت انجیر بسیار کوتاه است؛ در نتیجه نوع خشک آن کاربرد زیادی دارد و از پرفروش‌ترین محصولات خشکبار نیز می‌باشد. کلسیم و سایر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در انجیر برای سلامت بدن به ویژه استخوان بسیار تاثیرگذار هستند و مصرف انجیر خشک می‌تواند بخشی از نیاز بدن به آن‌ها را تامین کند.

انبه خشک

انبه یکی از میوه‌های محبوب است که تمامی انواع خوراکی که با آن تهیه می‎شود، مثل آبمیوه، اسموتی، دسر و غیره، خوش طعم و لذیذ هستند. فصل برداشت انبه نیز کوتاه است؛ به همین دلیل انبه خشک یکی از خشکبارهای پرطرفدار و از پرفروش‌ترین محصولات خشکبار است. بیشتر حجم بازار انبه ایران به وسیله واردات تامین می‎شود و طعم شیرینی دارد.

انبه خشک

زردآلو خشک

زردآلو از میوه‌های تابستانی خوش طعم است که استفاده‌های بسیاری در مواد غذایی دارد. ویتامین‌ها و مواد معدنی زردآلو موجب شده‌اند که مصرف زردآلو بخشی از نیاز بدن به آهن، کلسیم، سدیم، انواع ویتامین ب و غیره را تامین کند. با خشک کردن زردآلو می‌توان این میوه را تمام طول سال مصرف کرد و از فواید آن بهره‌مند شد. مصرف زردآلوی خشک برای کودکان نیز توصیه شده است که می‌تواند به عملکرد یادگیری آن‌ها کمک کند.

زردآلو خشک

موز خشک

موز به صورت خشک شده و چیپس شده نیز می‌تواند به اندازه میوه تازه خوشمزه و مورد پسند باشد. موز نه تنها برای سلامت داخلی بدن که برای پوست و مو نیز فواید بسیاری دارد. مصرف روزانه موز می‌تواند بدن را از خاصیت‌های آن از جمله پتاسیم، ویتامین ث، فیبر و غیره بهره‌مند کند.

میوه خشک موز

سخن پایانی

خشکبار شامل مغزها و میوه‌های خشک هستند که به دلیل خوش طعم بودن و فواید بسیاری که برای سلامت بدن دارند، بسیار محبوب و پرمصرف می‎باشند. خشکبار به راحتی در هر زمان و مکان قابل استفاده هستند و می‌توانند انرژی از دست رفته بدن را تامین کنند. در این مقاله به پرفروش‌ترین محصولات خشکبار ایران آشنا پرداختیم.

سوالات متداول

پرفروش‌ترین محصولات خشکبار ایران کدام‌اند؟

پسته، بادام درختی، فندق، گردو، خرما، کشمش، انجیر خشک، انبه خشک، زردآلو خشک و موز خشک هستند.

آمار تجارت میوه خشک در دنیا چگونه است؟

تجارت میوه خشک در سطح جهانی، ۰.۰۱۳ درصد از کل تجارت دنیا را شامل می‎شود. تایلند، ترکیه، آمریکا، آلمان و شیلی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده میوه خشک در دنیا هستند. حجم صادرات میوه خشک ایران نیز بالاست و ارزش آن به یک میلیارد دلار می‌رسد.

۵۳۱
https://mojan-co.com/?p=12711
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها