سلامت

خرید زغال اخته

خرید زغال اخته

آخرین بروز رسانی ۱۳ تیر, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

زغال اخته از میوه‌های ترش و خوش طعمی است که به دو صورت تازه و خشک شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از سایت موژان بیشتر با این میوه آشنا می‎شویم.

خرید زغال اخته

خرید زغال اخته در ایران مشتریان بسیاری دارد. از بزرگ‌ترین مراکز تولید زغال اخته ایران، روستای هیر واقع در استان قزوین است. این روستا به نوعی پایتخت زغال اخته ایران شناخته می‎شود. زغال اخته‌های تولید این روستا، از باکیفیت‎ترین و مرغوب‌ترین تولیدات کشور هستند. در این روستا برای برداشت زغال اخته مراسم‌ها و جشن‌های خاصی برگزار می‎شود.

زغال اخته تازه بهترین مواد مغذی و مقوی را دارد و بهترین زمان برای خرید این میوه، فصل برداشت آن است که میوه را به صورت تازه، باکیفیت و بدون خرابی می‌توان تهیه کرد. زغال اخته از خاص‌ترین میوه‌های تابستان است و زغال اخته هیر مشهورترین نوع آن است.

زغال اخته به صورت خشک شده نیز عرضه می‎شود که در نتیجه می‌توان تمام طول سال از زغال اخته استفاده کرد. خرید زغال اخته به صورت بسته‌بندی و عمده انجام می‎شود.

بلوبری خشک

خواص زغال اخته

زغال اخته حاوی مواد مقوی و مغذی بسیاری است که مصرف آن تاثیرات مثبتی برای بدن به همراه دارد. در ادامه بیشتر با خواص زغال اخته آشنا می‎شویم.

در زغال اخته آنتی اکسیدان‌های وجود دارد که در افرادی که فشار خون بالا دارند، موجب کاهش آن می‎شود. با توجه به اینکه افرادی که فشار خون بالایی دارند، باید مقدار سدیم بدن خود را کنترل کنند و زغال اخته نیز عاری از سدیم است، مصرف این میوه به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. همچنین ترکیبات پلی فنل زغال اخته، می‌تواند تری گلیسیرید خون را تنظیم کند و موجب افزایش کلسترول خوب خون شود.

رنگدانه‌های موجود در زغال اخته می‌توانند میکروب‌های مضر در روده را نابود کنند و با بازسازی غشای داخلی شکم، زخم معده را درمان کنند. زغال اخته به طور کلی برای درمان زخم‌ها و عفونت‌های داخلی مؤثر عمل می‌کند؛ عفونت مجاری ادراری، عفونت دهان مثل زبان و لثه و دندان، عفونت کلیه و غیره به وسیله فلاونوئیدهای زغال اخته از بین رفته و امکان رشد در بدن را از دست می‌دهند.

آب و ویتامین سی موجود در زغال اخته به شفافیت پوست کمک می‌کنند. همچنین آنتی اکسیدان‌های زغال اخته در افزایش تولید کلاژن و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد تاثیرگذارند. کلاژن از بروز چروک و پیری جلوگیری می‌کند.

زغال اخته در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز نقش مهمی دارد و می‌تواند از بروز سرطان، دیابت و چاقی جلوگیری کند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در زغال اخته ترکیبات پلی فنل وجود دارد که این ترکیبات به کاهش سلول‌های چربی بدن نیز کمک می‌کنند. اگر در مسیر کاهش وزن قرار دارید، مصرف زغال اخته می‌تواند در از بین بردن چربی‌های اضافی کمک بسیاری به بدن شما بکند.

آنتوسیانین موجود در زغال اخته موجب پاک‌سازی کبد چرب می‎شود. مصرف زغال اخته به صورت مداوم و به مدت یک ماه می‌تواند فیبروز کبدی را بهبود بخشد.

قیمت زغال اخته آبی

به بررسی قیمت زغال اخته آبی می‌پردازد.

قیمت زغال اخته آبی

زغال اخته آبی با نام‌های تمشک آبی و بلوبری شناخته می‎شود. در استان گیلان نیز به این میوه سیاکوتی می‌گویند. قیمت زغال اخته آبی برای هر کیلو از ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان ارائه می‎شود. تمشک آبی میوه بومی کشور آمریکاست و از آن جا به اروپا و کشورهایی نظیر نروژ رسیده است. این کشور بزرگ‌ترین تولیدکننده تمشک زغال اخته آبی است.

[table id=1 /]

مراکز فروش زغال اخته در تهران

بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش زغال اخته در تهران است که دسترسی را برای افراد از شهرهای مختلف فراهم می‌کند. همچنین بیشترین آمار خرید و مصرف زغال اخته نیز مربوط به شهر تهران است. تجمع عرضه کنندگان زغال اخته در تهران باعث شده که بهترین زغال اخته‌ها در انواع مختلف آن، حتی زغال اخته هیر در این شهر به راحتی یافت شود.

مراکز فروش زغال اخته در تهران، بازارهای خرید و فروش میوه و خشکبار هستند که می‌توان زغال اخته‌های تازه و باکیفیت و همچنین زغال اخته خشک شده مرغوب را تهیه کرد. البته زغا لاخته تازه را تنها در فصل تابستان می‌توان پیدا کرد و پس از آن تنها می‌توان زغال اخته خشک شده باکیفیت تهیه و مصرف نمود.

زغال اخته وارداتی نیز در بازار عرضه می‎شود که باید از فروشنده معتبر تهیه کنید. زغال اخته ایران نیز به کشورهای دیگر صادر می‎شود و از این جهت بازار پر رونقی دارد.

قیمت زغال اخته در بازار تهران

به قیمت زغال اخته در بازار تهران می‌پردازد.

قیمت زغال اخته در بازار تهران

[table id=2 /]

قیمت زغال اخته در بازار تهران بر اساس هزینه تولید، هزینه نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل، هزینه خشک کردن میوه و غیره تعیین می‏شود. با توجه به تورم شدیدی که در کشور وجود دارد، نمی‌توان قیمت ثابتی برای زغال اخته و حتی سایر اقلام و کالاها اعلام کرد. برای اطلاع از قیمت زغال اخته در بازار تهران باید از فروشندگان بپرسید و یا از طریق سایت‌های فروش اینترنتی زغال اخته و خشکبار مانند فروشگاه موژان به صورت آنلاین از قیمت زغال اخته مطلع شوید.

زغال اخته هم به صورت عمده و هم به صورت جزیی و بسته‌بندی در بازار تهران به فروش می‌رسد. همچنین کیفیت‌های متفاوتی از زغال اخته در بازار موجود است هر یک قیمت متفاوت دارند. منطقه تولیدکننده زغال اخته و نوع بسته‌بندی از عوامل تاثیرگذار در قیمت زغال اخته بسته‌بندی شده هستند. در خرید فله و عمده زغال اخته نیز مقدار خرید، در قیمت کیلویی زغال اخته مؤثر است. با توجه به گسترش فروش اینترنتی، زغال اخته عمده را نیز می‌توان به صورت آنلاین سفارش داد.

سخن پایانی

زغال اخته از میوه‌هایی است که برای طرفداران مزه‌های ترش مناسب است. این میوه به صورت خشک شده نیز عرضه می‎شود که به این معنی است که در تمام طول سال می‌توان از این میوه استفاده کرد. در این مقاله زغال اخته، خواص زغال اخته و وضعیت فروش آن در بازار تهران را بررسی کردیم.

سوالات متداول

ارزش غذایی زغال اخته چه مقدار است؟

زغال اخته دارای کالری، کربوهیدرات، آب، فیبر، قند طبیعی، انواع ویتامین مانند ویتامین آ، ویتامین کا، ویتامین سی، فولات، ویتامین ب۶، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، منگنز، آنتی اکسیدان،  می‎باشد.

مصرف زغال اخته چه تاثیری روی مغز دارد؟

مصرف مستمر زغال اخته می‌تواند عملکرد حافظه کوتاه مدت را بهبود ببخشد. طبق مطالعات انجام شده، این تاثیر روی زنان مسن بیشتر بوده و همچنین هماهنگی حرکتی آن‌ها را نیز تقویت می‌کند.

۴۹۶
https://mojan-co.com/?p=12750
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها