سلامت

مضرات زردآلو برای کلیه

مضرات زردآلو برای کلیه

آخرین بروز رسانی ۲۳ اسفند, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

زردآلو و سایر میوه‌های تابستانی، از دلایل محبوبیت این فصل برای بسیاری از افراد است. این میوه‌ها با وجود فواید فراوان و تاثیرگذار در سلامت بدن، در صورت مصرف افراطی، عوارض جسمانی ایجاد می‌کنند. در این مقاله از سایت موژان با مضرات زردآلو برای کلیه و سایر مضرات آن آشنا می‌شویم.

مضرات زردآلو برای کلیه

زردآلو حاوی مواد مغذی و مقوی است که می‌توانند نیازهای بدن به ویتامین‌ها، پروتئین، مواد معدنی و غیره تامین کنند. این میوه به طور ذاتی مضراتی برای کلیه یا سایر اعضای بدن ندارد؛ اما برخی نکات وجود دارد که دانستن و رعایت آن‌ها در صورت لزوم، می‌تواند شما را از عوارض جانبی زردآلو در امان نگه دارد.

دلیل مضرات زردآلو برای کلیه، وجود ماده اگزالات است که به مقدار زیادی در زردآلو وجود دارد. این ماده موجب تشدید سنگ سازی کلیه می‌شود. در نتیجه افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند و کلیه حساسی دارند، باید از مصرف افراطی زردآلو خودداری کنند.

مضرات برگه زردآلو در بارداری

زردآلو منبع خوبی از ویتامین A و C، آهن و پتاسیم است. با این حال، هسته یا دانه زردآلو نباید خورده شود، زیرا دارای ماده شیمیایی خاصی است که می‌تواند سیانید را متابولیزه کند و برای ماده و جنین مضر باشد. اما خوردن زردآلو در بارداری هیچ خطری برای سلامتی ندارد و یک خانم باردار می‌تواند با خیال راحت آن را مصرف کند تا زمانی که مقدار آن را کنترل کند و قبل از خوردن آن را با دقت بشوید.

مصرف بیش از حد هر چیزی می‌تواند مضر باشد، اما خوردن میزان متوسطی از مغزها برای در بارداری بی‌خطر است.

زردآلو خشک در بارداری

زردآلو خشک دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی مادر و جنین است. برخی از فواید زردآلو خشک برای بارداری:

  1. وجود پتاسیم بالا که در درمان ورم دوران بارداری موثر است.
  2. منبع خوبی از قند طبیعی، فروکتوز و گلوکز است. خوردن زردآلو خشک در بارداری می‌تواند به پیشگیری و ارضای میل مکرر به شیرینی به روشی سالم کمک کند.
  3. به بهبود مشکلات گوارشی در دوران بارداری کمک می‌کند.
  4. سرشار از کلسیم است و می‌تواند برای رشد استخوان جنین مفید باشد.
  5. برای برطرف کردن سوزش سر دل در دوران بارداری موثر است.
مضرات زردآلو

به نکاتی در خصوص مضرات زردآلو می‌پردازد.

از دیگر مضرات زردآلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که به آسم مبتلا هستند، باید در مصرف زردآلو احتیاط را رعایت کنند. در زردآلو ماده‌ای به نام سولفیت وجود دارد. با مصرف زردآلو و ورود سولفیت‌ها به بدن، آسم تحریک شده و حملات آن تشدید می‌شود. افراد حساس به گوگرد نیز شامل این مورد شده و باید جانب احتیاط را در مصرف زردآلو در نظر داشته باشند.
  • زردآلوی کال و نرسیده ممکن است موجب ایجاد ناراحتی در معده شود و یا فشار خون را کاهش دهد که لازم است افرادی که زخم معده و یا اثنی عشر دارند، در مصرف زردآلوی نارس، احتیاط کنند.
  • مصرف تعداد زیاد زردآلو، عواقبی نظیر تهوع، سردرد، تب، درد مفاصل، تشنگی، بی‌حالی و ضعف دارد که نیازمند پیگیری درمان می‌باشد.

مصرف متعادل و مداوم زردآلو در تقویت بینایی، درمان یبوست، رفع بوی بد دهان، کاهش کلستردل بد خون، سلامت قلب و کنترل فشار خون، رفع کم خونی، پیشگیری از سرطان و بسیاری دیگر از موارد درمانی تاثیر بسزایی دارد.

با وجود مضرات زردآلو برای کلیه و سایر اعضای بدن، خواص آن، در صورت مصرف متعادل، به اندازه‌ای است که از آن غافل نشوید و مصرف آن را نه تنها در فصل برداشت که در تمام طول سال ادامه دهید. زردآلو خشک، محصولی شناخته شده است که با حفظ فواید زردآلو و کاهش مضرات آن، می‌تواند تمام طول سال مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه موژان محصولات خشکبار موژان به ویژه زردآلو خشک را تهیه کرده و از خواص و فواید آن بهره‌مند شوید.

زردآلو

به معرفی زردآلو و مضرات آن می‌پردازد.

میوه خشک

سخن پایانی

زردآلو میوه محبوب و خوش طعمی است که فصل برداشت کوتاهی در فصول گرم سال دارد؛ به همین جهت افرادی که به آن علاقه‌مند هستند، ممکن است در مصرف آن زیاده‌روی کنند. مصرف بیش از حد زردآلو مضراتی دارد که در این مقاله به آن‌ها از جمله مضرات زردآلو برای کلیه پرداختیم.

زردآلو یک میوه ی فصلی می باشد که نمی توان به میوه ی تازه آن تمام سال دسترسی داشت. بنابراین با انتخاب زردآلو خشک می توانید در طول سال از خوردن زردآلو لذت ببرید.

منبع: pristyncare.com

زردآلو خشک

۱,۰۵۶
https://mojan-co.com/?p=13184
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها