سلامت

خواص بلوبری برای لاغری

خواص بلوبری برای لاغری

آخرین بروز رسانی ۲۱ تیر, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

اگر رژیم غذایی با هدف کاهش وزن دارید، به میوه‌هایی از جمله بلوبری نیاز دارید که خواص آن‌ها با هدف لاغری شما هم سو باشند. در این مقاله از سایت موژان درباره خواص بلوبری برای لاغری صحبت خواهیم کرد.

خواص بلوبری برای لاغری

در رژیم غذایی لاغری، استفاده از میوه‌ها یکی از راه‌های رسیدن به وزن دلخواه است. اما تمامی میوه‌ها نمی‌توانند در رژیم شما قرار بگیرند؛ میوه‌هایی نظیر آناناس و انبه دارای کالری به مقدار بالا هستند و نمی‌توانند شما را در مسیر رسیدن به وزن ایده‌آل همراهی کنند.

برخلاف این دسته از میوه‌ها، بلوبری و میوه‌های بسیار دیگری وجود دارند که دارای خواص لاغری هستند. بلوبری سرشار از مواد مغذی و مقوی است که به متابولیسم بدن کمک می‌کند و مقدار پایینی کالری دارد.

از خواص بلوبری برای لاغری، وجود فلاونوئیدهاست. آن‌ها دسته‌ای از مواد شیمیایی پلی فنلی هستند که می‌توانند میزان جذب چربی را کاهش دهند و هموستاژ انرژی را نیز افزایش دهند. ایجاد این تغییرات در بدن با مصرف بلوبری، موجب می‌شود که کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.

آنتوسیانین که نوعی از فلاونوئیدهاست، می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و چربی‌های سخت اندام‌ها را کاهش دهد. با مصرف مداوم و متعادل بلوبری می‌توانید به مرور درصد چربی بدن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

از دیگر خواص بلوبری برای لاغری، ویتامین سی موجود در این میوه خوش طعم است. کمبود ویتامین سی، سرعت کاهش سلول‌های چربی را کند می‌کند؛ اما با مصرف روزانه بلوبری می‌توانید کمبود ویتامین سی را جبران کرده و سرعت حذف سلول‌های چربی را افزایش دهید. بدن شما روزانه به ۷۵ تا ۹۰ میلی گرم ویتامین سی نیاز دارد تا نتیجه مورد نظر را داشته باشد. مقدار نصف فنجان بلوبری، می‌تواند ۲۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین سی را تامین کند. به این ترتیب می‌توانید فرآیند چربی سوزی در ناحیه فوقانی شکم، ران‌ها، صورت و بازوها را سرعت ببخشید. البته به ورزش‌هایی نظیر پیاده‌روی و مصرف غذاهای کم کالری نیز نیاز دارید تا به وزن دلخواه برسید.

علاوه‌بر این‌ها، در بلوبری، فیبر و آنتی اکسیدان‌های قوی نیز وجود دارد که تاثیرات مثبتی در کاهش وزن دارند. فیبر در بدن احساس سیری ایجاد می‌کند و آنتی اکسیدان‌ها، بدن را برای چربی سوزی تحریک می‌کنند.

نحوه خوردن بلوبری برای لاغری

به نحوه خوردن بلوبری برای لاغری می‌پردازد.

نحوه خوردن بلوبری برای لاغری

بلوبری میوه‌ای همه کاره است. می‌توانید آن را ساده مصرف کنید و یا همراه اسموتی میل کنید. در سالاد میوه یا سالادهای گیاه‌خواری نیز می‌تواند طعم مطبوع ایجاد کند. همچنین برای تزیین کیک‌ها و یا پنکیک نیز به دلیل رنگ جذاب، کاربرد بسیاری دارد. در فروشگاه موژان می‌توانید میوه خشک بلوبری را با بهترین کیفیت و طعم فوق العاده تهیه کنید.

بلوبری خشک

سخن پایانی

خواص بلوبری برای لاغری، باعث شده است این میوه خوش طعم در رژیم‌های غذایی، جایگاه خوبی داشت باشد و به عنوان میان وعده مصرف شود تا همراه با سایر فعالیت‌ها نظیر پیاده‌روی، در روند کاهش وزن مؤثر واقع شود. در این مقاله به خواص بلوبری برای لاغری پرداختیم.

 

منبع    healthreporter.com

 

۲۹۷
https://mojan-co.com/?p=13220
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها