آموزش, سلامت

بهترین میوه‌ها برای شما کدامند؟

بهترین میوه‌ها برای شما

آخرین بروز رسانی ۲۰ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

بهترین میوه‌ها برای شما میوه‌ای است که ترکیبی از طعم عالی و ارزش غذایی مفید را داشته باشد. خوردن دو وعده میوه در طول روز می‌تواند بخش مهمی از رژیم غذایی سالم برای سلامتی بدن شما باشد. میوه‌ها در ارزش غذایی یکسان نیستند و هر کدام مزایای خاصی دارند. اما برخی از آن‌ها بهترین میوه‌ها برای شما هستند تا در سبد غذایی‌تان قرار بگیرند.

در ادامه از طرف فروشگاه اینترنتی موژان لیستی از بهترین میوه‌ها برای شما می‌سازیم که آن‌ها را تهیه کنید و از خواص ارزشمند آن‌ها بهره ببرید.

زغال اخته

زغال اخته یکی از بهترین میوه‌ها برای شما است. بسیاری از فواید زغال اخته به سطح بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه کوچک مرتبط است. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های آزاد اتم‌های ناپایدار در بدن هستند که می‌توانند به سلول‌ها آسیب رسانده و باعث بیماری شوند.

زغال اخته همچنین سرشار از فیبر محلول برای کاهش سطح کلسترول و اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت مغز است. آنها همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین K و منگنز هستند.

شاید بزرگ‌ترین مزیت زغال اخته طعم عالی آن باشد. می‌توانید آن را با ماست، بلغور جو دوسر یا سالاد ترکیب کنید تا طعم لذیذی پیدا کند.

یک فنجان زغال اخته حاوی حدود ۸۴ کالری، ۳.۵۵ گرم فیبر و ۱۴.۷ گرم قند طبیعی است.

از دیگر فواید زغال اخته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کند شدن روند از دست دادن حافظه در اثر افزایش سن
  • پیشگیری از سرطان
  • تقویت عملکرد سلول‌های بدن
  • بهبود سلامت قلب

بهترین میوه‌ها برای شما- تمشک

تمشک

یکی دیگر از بهترین میوه‌ها برای شما تمشک است. تمشک سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی به نام پلی فنول است که آسیب اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. آنها همچنین دارای فیبر بالایی برای کمک به هضم، کنترل قند خون و کاهش وزن هستند. همینطور منبع خوبی از ویتامین سی، منگنز و پتاسیم است.

تمشک با وجود قند کم، طعم شیرینی دارد. آنها برای خوردن به تنهایی یا به عنوان افزودنی خوش طعم برای غذاهای مختلف یا اسموتی‌ها گزینه عالی هستند.

یک فنجان تمشک حاوی حدود ۶۴ کالری، ۸ گرم فیبر و ۵.۴ گرم قند طبیعی است.

توت سیاه

شاه توت از بهترین میوه‌ها برای شما است. برای کاهش وزن همیشه سراغ انواع توت‌ها بروید. آنها از کم قندترین میوه‌ها هستند و بالاترین مقدار فیبر را دارند که یک ترکیب عالی برای تثبیت قند خون و احساس سیری طولانی‌تر است.

شاه توت دارای بسیاری از خاصیت‌های مشابه بلوبری و تمشک است مثل آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، منگنز و غیره. تنها ظاهر و طعم آن کمی متفاوت است.

اگر از نوع یخ‌زده وبسته‌بندی آن استفاده می‌کنید، مراقب شکر افزوده شده به آن باشید. تولیدکنندگان با اضافه کردن شکر تلاش می‌کنند میوه را سالم‌تر نگه دارند.

یک فنجان شاه توت حاوی حدود ۶۲ کالری، ۷.۶ گرم فیبر و ۷ گرم قند طبیعی است.

بهترین میوه‌ها برای شما- پرتقال

پرتقال

راه آسان برای دریافت تمام ویتامین C مورد نیاز روزانه به صورت یک جا، خوردن یک پرتقال است. یک گوی نارنجی تمام آن چیزی است که برای تامین میزان توصیه شده روزانه ویتامین C شما لازم است.

پرتقال به عنوان یک ماده مغذی ضروری می‌تواند:

  • سیستم ایمنی را تقویت کند.
  • پوست را درخشان نگه دارد.
  • استخوان‌ها خود را تقویت کند.
  • دردهای عضلانی را تسکین دهد.

همچنین خوردن میوه پرتقال بهتر از نوشیدن آب پرتقال است. آب پرتقال سرشار از ویتامین C است، اما فاقد فیبر است.

یک پرتقال بزرگ حاوی حدود ۸۶ کالری، ۴.۴ گرم فیبر و ۱۷ گرم قند طبیعی است.

سیب

مصرف یک سیب در روز شما را از دکتر و دارو دور نگه می‌دارد. این عبارت قدیمی ممکن است کمی اغراق آمیز باشد، اما شکی نیست که میوه یک انتخاب سالم است. در واقع، محققان دریافتند افرادی که روزانه یک سیب می‌خورند از داروهای تجویزی کمتری استفاده می‌کنند.

سیب همچنین در بهبود سلامت قلب، کاهش علائم آسم و کاهش خطر سرطان مؤثر عمل می‌کند. بسیاری از خواص سیب ناشی از فیبر موجود در میوه است.

یک سیب متوسط حاوی حدود ۸۰ کالری، ۴.۹ گرم فیبر و ۱۶ گرم قند طبیعی است.

بهترین میوه‌ها برای شما- کارامبولا

کارامبولا

در کنار میوه‌های رایج و شناخته شده، بهتر است یا یک میوه عجیب و غریب نیز آشنا شویم. میوه ستاره‌ای یا کارامولا یک میوه استوایی است که به نظر می‌رسد یک موجود دریایی باشد. هنگامی که آن را روی پایه برش می‌دهید، شبیه یک ستاره بیرون می‌آید. همچنین با توجه به کالری کم، بسیار مغذی است. اندازه متوسط این میوه حاوی حدود ۲۸ کالری، ۲.۶ گرم فیبر و ۳.۶ گرم قند طبیعی است. خوردن این میوه را امتحان کنید؛ چرا که می‌تواند یکی از بهترین میوه‌ها برای شما باشد.

میوه خشک

میوه خشک

نکاتی در مورد بهترین میوه‌ها برای شما

  1. بهتر است میوه‌های بومی را در فصل برداشتشان تهیه کنید. میوه‌هایی که مدتی زمان می‌برد تا به دست مصرف کننده برسند، مقداری از ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. تازه‌ترین میوه‌ای که می‌توانید پیدا کنید، زیرا بیشترین مواد مغذی را دارد.
  2. میوه را با پروتئین ترکیب کنید. برای اینکه میان وعده‌ای کامل داشته باشید، توصیه می‎شود با ترکیب کردن میوه و پروتئینی مانند ماست یا کره بادام زمینی، یک میان وعده دارای ارزش غذایی بالا میل کنید. میان وعده مقوی باعث می‎شود روز خود را بهتر سپری کنید.
  3. به میزان شکر توجه کنید. برای شما قندهای طبیعی بهتر از قندهای فرآوری شده هستند، اما مقداری تعادل لازم است. مراقب باشید که زیاده‌روی در مصرف یک چیز خوب می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.
  4. در مورد میوه‌ها و طعم آن‌ها کنجکاو باشید. بیش از ۲۰۰۰ نوع میوه در جهان وجود دارد که می‌توان آنها را به روش‌های منحصر به فردی تهیه و مصرف کرد. از امتحان کردن میوه‌های جدید غافل نشوید. ممکن است واقعا از آن خوشتان بیاید.

نظر نهایی درباره بهترین میوه‌ها برای شما

هر میوه‌ای بهتر از نخوردن میوه است. بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری ایالات متحده، تنها ۱ نفر از هر ۸ آمریکایی دو وعده میوه توصیه شده در روز مصرف می‌کند. هر میوه‌ای که علاقه دارید مصرف کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید. بهترین میوه‌ها برای شما همان‌هایی هستند که با ذائقه شما سازگارند و نیازهای بدن شما را نیز تامین می‌کنند.

منبع: health.clevelandclinic.org

۱۹۷
https://mojan-co.com/?p=13853
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها